Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ik ben bezig mijn voorstoelen te upgraden naar electriek.
Nu vind ik een hele bundel ongebruikte kabels in de middenconsole van mijn 2.1TD Confort. Pluggen zaten van fabriekswege mooi verpakt in foam.
Ik wil graag van jullie horen of er iemand is die weet dit voor kabels zijn?
hier is een plaatje: http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/21TD/photo#5121252484262370290
het betreft:
1=> 2 grote groene pluggen Links boven op foto
2=> 2 kleine witte pluggen midden boven
3=> één grote zwarte ronde plug
4=> En dan zit er nog een plug (onder op de foto) op het chassis vastgestoken.
Sweef
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
De 2 witte stekkers, 4- en 3- polig meen ik, zijn voor de bediening je electrische buitenspiegels. Betekent dat als je electrische spiegels wilt, je alleen de spiegels en bekabeling in de deur hoeft over te zetten, en de knopjes zien te regelen, dat heb ik al eens met succes gedaan.
De groene stekkers gok ik op electrische raambediening achter, maar weet dit niet zeker. De zwarte 5-polige stekker is voor een relais, misschien blokkering raambediening achter? Hopelijk kunnen andere forumleden je dit wel vertellen.
De witte stekker in je chassis gestoken, is net als die andere witte stekker ernaast die je niet aangegeven hebt, een connector om het één en ander van aarde te voorzien. Zijn ook alleen maar gele draden in die stekkers, als ik me niet vergis.
Overigens, ik moet je zeggen dat ik ook de stekkers voor de electrische stoelen niet kon vinden in mijn oude 2.0i. Maar ik had die groene stekkers óók niet.
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Dank! Lampje, voor vlugge reactie!
Sweef
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Die groene stekkers zijn zo goed als zeker van stoelverwarming. Is het een Duitse auto toevallig ? Ik heb net een draadboom opgestuurd gekregen en daar vond ik die stekkers bij, en de knoppen van de stoelverwarming (van de voorstoelen) zit daar en zijn groen.
De grote ronde zwarte stekker lijkt me van het relais van die stoelverwarming, maar dat weet ik niet zeker, omdat ik de draadboom nog niet goed heb bekeken.
Nu C5 tijger…
de stekkers voor de elektriek van je stoelen bevinden zich vastgemonteerd kant en klaar onder de asbak, zeg maar. daar kom je eigenlijk alleen makkelijk bij als je het middenconsole er uithaalt, wat overigens 5 minuten werk is, zie haynes.
Vervolgens zul je een draadboom moeten hebben, eentje van een xm met elektrische stoelen, want als je ze al niet had zullen ze waarschijnlijk niet in je auto liggen. Kun je vervolgens de keus maken om deze dusdanig te splitsen zodat je alleen de boom voor de stoelen overhoudt, maar mocht je elektrische achterramen willen zou ik je huidige boom vervangen voor een nieuwe
de stekkers van de draadboom passen in de stekkers die onder/achter je asbak liggen.
succes
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
en ps, waren die witte stekkers niet a van je hyderactief??????? :
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
meten
wanneer je een vermoeden hebt van de functie van een connector, kan je dat vermoeden checken door de bijbehorende zekering uit de zekeringbak te trekken en dan met een multimeter met ‘doorpiep’mogelijkheid te zoeken. Een meetpen in de lege zekeringhouder en de andere pen in de connector. als je de connector hebt die bij de zekering hoort gaat ie dus lekker piepen. Was best ‘n leuk klusje om te doen
zo heb ik de juiste connector uit de console gehaald. bij mij zat ie inderdaad onder/achter de asbak. oh ja de voorste asbak dan hè. of zo je wil onder de radio.
du pain… du vin… du Citroën