Ijs schreef:Van mij mag deze op slot, bedankt allen! Heb toch besloten een nieuwe te kopen, is altijd goed. Daarnaast ook dus de v-snaar en multiriem. Ik moet zo’n 215 euro afrekenen inclusief riemen.
Een koopje man. Voor dat bedrag en de zekerheid van een nieuw onderdeel ga je zelf toch niet uren aan het prutsen
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Het word nog beter.. het was slechts 168 inclusief multiriem en v-snaar! Daarvoor ga je inderdaad niet kloten met reviseren enzo.
De auto laad weer goed bij, uiteindelijk zo’n 13,6 volt gemeten met stationair draaiende motor. De dynamo terug plaatsen heeft een uurtje geduurd.
Wellicht handig voor een 2.1td gebruikers onder ons die een dynamo gaan demonteren.
Tussen de hydrauliekpomp en de dynamo zit een metalen beugen die los moet, deze zitten vast met 13. Hiervoor is het handig om de hydrauliekpomp los te maken. Je zult de stelbout voor de dynamo in z’n geheel moeten los maken, daarna kun je de lange bout aan de onderkant van de dynamo los maken. Dit kan het beste via de wielbak door de plastic plaat te demonteren. Dit gaat los met bout 21, daarna is het even prutsen om de dynamo eruit te krijgen, ik heb de bodemplaat gedemonteerd hiervoor. Met een beetje heel en weer bewegen kan hij uiteindelijk via de onderkant van de auto eruit.
Mijn tip: zet de auto van te voren in de hoogste stand en evt op pods zodat je ook vanaf de onderkant kan bereiken.