1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
suspension repair kit
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 16 oktober 2007 04:55 PM

iemand dit al eens geprobeerd?
 

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 16 oktober 2007 05:06 PM
  [ # 1 ]

Nee, nog niet geprobeerd. Lijkt me interessant.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 16 oktober 2007 06:25 PM
  [ # 2 ]

2 diodes van 20 eurocent per stuk in je computer solderen heeft hetzelfde effect

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 16 oktober 2007 06:31 PM
  [ # 3 ]

Ho, .... Willem,.... Hoe dan?
Heb je daar een handleiding voor?

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 16 oktober 2007 06:34 PM
  [ # 4 ]

zoiets zou dus perfect zijn voor in de tip lijst
Heeft dat ook zin in een type 1?
Ik weet dat het waarschijnlijk vragen is naar de bekende weg maar ik kon er niks over vinden Surprisedops:

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 16 oktober 2007 06:41 PM
  [ # 5 ]

Ik heb wel eens ergens een schema gezien voor het oplossen van de problemen met type I. Was op een Duitse site een paar jaar geleden. Zat even iets anders in elkaar dan twee diodes ben ik bang.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 oktober 2007 07:49 PM
  [ # 6 ]

zoals hierboven al gepost heb ik al eerder hier ergens het diode verhaal gepost..

die doos is leuk , maar voor 13 euroCT het stuk en een soldeerbout kon je ze simpel in de draden solderen bij de ECU,, eitje..
en kost geen tig Ponden..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 oktober 2007 07:54 PM
  [ # 7 ]

zoals hierboven al gepost heb ik al eerder hier ergens het diode verhaal gepost..

die doos is leuk , maar voor 13 euroCT het stuk en een soldeerbout kon je ze simpel in de draden solderen bij de ECU,, eitje..
en kost geen tig Ponden..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 16 oktober 2007 07:55 PM
  [ # 8 ]

Jamaar, jamaar, jamaar, Wup

Waardan? Heb jij dat draadje nog?

Ah, nu zie ik het plaatje ook.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 oktober 2007 07:58 PM
  [ # 9 ]

haal 2 diode’s type zal ik straks ff opsnorren, zie foto, en pak een soldeerbout..

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 17 oktober 2007 11:53 AM
  [ # 10 ]
kreazyV8wuppo schreef:

haal 2 diode’s type zal ik straks ff opsnorren, zie foto, en pak een soldeerbout..

mvgr wupke: Wink

Werkt dan je sportstand nog wel?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 oktober 2007 12:11 PM
  [ # 11 ]

de diodetruuk gebruik je als je auto Alleen maar in sportstand blijft staan.

het is zo dat de kleppen aangestuurt worden met een frequentie stroom.
dus pulserend.

de aantrekspanning is 9 volt, om vervolgens omlaag te gaan naar 3 a 4 volt.
dit is wat je meet met een multimeter, want de pulsen stroom zijn 12 volt.

nu is het zo dat de ECU gevoelig is voor EMP en andere hoog spannings invloeden.
die invloeden kunnen de diode’s kapot maken, en dan staat hij dus in sport stand..
eenvoudigste en goedkoopste oplossing is dan de diodetruuk..


mvgr wupke Wink NB in deze draden komt de diode rep ook aan de orde Wink

 
 
 

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 17 oktober 2007 01:51 PM
  [ # 12 ]

Zoals bekend heeft de serie 2 XM twee veringsregelaars, ook stugheidsregelaars genoemd. Een voor de vooras en een voor achter. Beide regelaars worden bediend met hun eigen elektroklep. De elektroklep, normaal gesloten in ruststand, heeft een polarisatie-diode om piekspanningen te beperken. De openingsspanning voor de klep is iets minder dan 12 V, hierna wordt de klep gevoed met een pulsspanning van 2.6 V.
De gebruikte diodes staan bekend voor falen, waardoor de elektrokleppen ook niet meer bediend worden. De diodes vervangen biedt dan een oplossing. Voor mensen die niet zo handig zijn met de soldeerbout is het magische doosje een goed alternatief. De handige mensen doen het natuurlijk cheap Wink

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 oktober 2007 01:57 PM
  [ # 13 ]

Tja Jan Hendrik@
ik denk dat, als je handig genoeg bent om het doosje te monteren, je ook handig genoeg bent om 4 druppeltjes tin aan de uiteinden van de diode’s te smelten.

tenminste lijkt me dat zo, toch?  Laughing

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 17 oktober 2007 02:18 PM
  [ # 14 ]

Helaas is dat niet zo. Iemand die nog nooit een soldeerijzer heeft gebruikt kan daar echt moeite mee hebben, terwijl de draden van het magische doosje eenvoudig met knijpclips aan te brengen zijn Razz

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 18 oktober 2007 12:49 AM
  [ # 15 ]

Maarre Wup, kun je een gedetailleerde beschrijving geven van de aansluiting? Ik ben handig met het soldeerijzer maar ik begin liever niet met trial and horror Very Happy

En werkt dit bij beide typen Xm of allen bij de T1? Ik meen ergens gelezen te hebben dat T1 in het begin nogal zware problemen had met de hydrauliek en dat dit bij de T2 was opgelost.

Groeten
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook