Lelijke Eend schreef:
Bij mij was de thermostaat ook niet fris meer. Volgens mij kan je die dingen het beste standaard vervangen, als je een BX (turbo) diesel koopt. Wellicht ook wel bij de benzinemodellen ...
pas maar op, je hebt zo een ban hier
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik vrees dat ik door de stop a leak de thermostaat defect hebt gemaakt (of dat deze al slecht was/is)
Verder wijst niks op een koppakking lekkage en of scheur in de kop. Dus daar ga ik nog niet vanuit
Ik ga zaterdag (of vrijdag avond al) de hele zooi demonteren en is kijken wat er smerig/kapot is.
Ik hoop dat ik het kan redden met 2 koelslangen een thermostaat en een doorspoel beurtje. Zo niet dan ga ik kijken of het rendabel is om alles te maken of dat ik hem beter in onderdelen weer weg kan doen en zo andere mensen weer te helpen aan onderdelen om hun dure TZD turbo op de weg te houden . Kortom laat ik het zo stellen: Veel geld nodig om op te knappen -> sloop
Wie tegen de sloop is zal zaterdag af moeten wachten en kan dan wellicht bieden?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Lelijke Eend schreef:McDean schreef:vandaag geconstrateerd nadat de kvs temp te hoog was dat de thermostaat niet open gaat
Bij mij was de thermostaat ook niet fris meer. Volgens mij kan je die dingen het beste standaard vervangen, als je een BX (turbo) diesel koopt. Wellicht ook wel bij de benzinemodellen ...
Preventief thermostaten vervangen is op zich kolder. Met het uitgangspunt “if it ain’t broke don’t fix it” houdt je een auto lange tijd stabiel.
Ja, in Daan’s geval ligt dat wel anders, maar het gaat me meer om het “standaard” van LE.
Ik rij nu ruim 20 jaar auto, waarvan 18 jaar in mijn eigen vehikels, waarvan bijna 11 jaar BX-en en ik heb met al deze brikken, van uiterst studentikoos tot behoorlijk netjes, 1. nog nooit fundamentele koelproblemen gehad en 2. nog nooit een thermostaat moeten (laten) vervangen.
Ich bin ein Breaker
McDean schreef:Ik vrees dat ik door de stop a leak de thermostaat defect hebt gemaakt (of dat deze al slecht was/is)
Verder wijst niks op een koppakking lekkage en of scheur in de kop. Dus daar ga ik nog niet vanuit
Wanhopen kan altijd nog. Start de motor als deze *erg* koud is (moet de komende dagen gaan lukken) en kijk, alleen als je *zeker* weet dat deze *goed* ontlucht is, in de expansievatdop of je belletjes ziet borrelen. Geef een beetje gas, als alles rustig blijft is dat een goed teken.
Veel turbodiesels kondigen hun einde aan door bij een koude start flink te boeren in het koelcircuit.
Ich bin ein Breaker
Nouja, thermostaat dan standaard controleren
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Nouja, thermostaat dan standaard controleren
Maar dat doe je toch eigenlijk al met de hele auto?
Ich bin ein Breaker
ops:
Laat ik me niet over uit, das offtopic
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:McDean schreef:Ik vrees dat ik door de stop a leak de thermostaat defect hebt gemaakt (of dat deze al slecht was/is)
Verder wijst niks op een koppakking lekkage en of scheur in de kop. Dus daar ga ik nog niet vanuit
Wanhopen kan altijd nog. Start de motor als deze *erg* koud is (moet de komende dagen gaan lukken) en kijk, alleen als je *zeker* weet dat deze *goed* ontlucht is, in de expansievatdop of je belletjes ziet borrelen. Geef een beetje gas, als alles rustig blijft is dat een goed teken.
Veel turbodiesels kondigen hun einde aan door bij een koude start flink te boeren in het koelcircuit.
Ik zal er is naar kijken Bedankt voor de Tip
Ik heb hem tot nu toe nog niet zien borrelen of iets dergelijks
Dat de termostaat niet werkt is in ieder geval wel duidelijk want het lampje brande dat hij te warm was. En de radiateur was nog koud
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:McDean schreef:Ik vrees dat ik door de stop a leak de thermostaat defect hebt gemaakt (of dat deze al slecht was/is)
Verder wijst niks op een koppakking lekkage en of scheur in de kop. Dus daar ga ik nog niet vanuit
Wanhopen kan altijd nog. Start de motor als deze *erg* koud is (moet de komende dagen gaan lukken) en kijk, alleen als je *zeker* weet dat deze *goed* ontlucht is, in de expansievatdop of je belletjes ziet borrelen. Geef een beetje gas, als alles rustig blijft is dat een goed teken.
Veel turbodiesels kondigen hun einde aan door bij een koude start flink te boeren in het koelcircuit.
stationair gaf die een paar belletjes ofzo…
Met een beetje gas helemaal rustig
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ben ik benieuwd wanneer die kvs gaat gebruiken
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Jan-Willem schreef:
Om eerlijk te zeggen, zou ik hem wel terug willen hebben omdat deze auto wel erg veel charme heeft. maar ja, we hebben nu een nieuwere en dat is ook een goede.
Veel plezier ermee
Jan-Willem
dankje…
ik zet er denk ik ook nieuwe / andere bollen onder. Hij staat namelijk niet te hoog afgesteld!
Als ik hem weer weg doe zal ik het je mededelen kan ej hem terug kopen . Alleen dan voor een ander bedrag
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ijs schreef:Ben ik benieuwd wanneer die kvs gaat gebruiken
hoezo ?? blokje is nog goed
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ijs schreef:Ben ik benieuwd wanneer die kvs gaat gebruiken
Je moet ook niet met klompen rijden
mssl schreef:McDean schreef:Ijs schreef:Ben ik benieuwd wanneer die kvs gaat gebruiken
hoezo ?? blokje is nog goed
Hij is blij wanneer er weer een BX naar de sloop gaat , dat weet je toch onderhand wel?
Wanneer zou de xm gaan