8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

McDean zijn Bx een TZD Turbo (slooprijp, fout woord!)
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 17 oktober 2007 01:49 AM
  [ # 106 ]
Lelijke Eend schreef:

Bij mij was de thermostaat ook niet fris meer. Volgens mij kan je die dingen het beste standaard vervangen, als je een BX (turbo) diesel koopt. Wellicht ook wel bij de benzinemodellen ...

pas maar op, je hebt zo een ban hier Wink

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 17 oktober 2007 01:51 AM
  [ # 107 ]

Laughing

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 oktober 2007 02:18 AM
  [ # 108 ]

Ik vrees dat ik door de stop a leak de thermostaat defect hebt gemaakt (of dat deze al slecht was/is)

Verder wijst niks op een koppakking lekkage en of scheur in de kop. Dus daar ga ik nog niet vanuit Cool

Ik ga zaterdag (of vrijdag avond al) de hele zooi demonteren en is kijken wat er smerig/kapot is.

Ik hoop dat ik het kan redden met 2 koelslangen een thermostaat en een doorspoel beurtje. Zo niet dan ga ik kijken of het rendabel is om alles te maken of dat ik hem beter in onderdelen weer weg kan doen en zo andere mensen weer te helpen aan onderdelen om hun dure TZD turbo op de weg te houden Laughing . Kortom laat ik het zo stellen: Veel geld nodig om op te knappen -> sloop

Wie tegen de sloop is zal zaterdag af moeten wachten en kan dan wellicht bieden?  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 17 oktober 2007 02:46 AM
  [ # 109 ]
Lelijke Eend schreef:
McDean schreef:

vandaag geconstrateerd nadat de kvs temp te hoog was dat de thermostaat niet open gaat Confused

Bij mij was de thermostaat ook niet fris meer. Volgens mij kan je die dingen het beste standaard vervangen, als je een BX (turbo) diesel koopt. Wellicht ook wel bij de benzinemodellen ...

Preventief thermostaten vervangen is op zich kolder. Met het uitgangspunt “if it ain’t broke don’t fix it” houdt je een auto lange tijd stabiel.

Ja, in Daan’s geval ligt dat wel anders, maar het gaat me meer om het “standaard” van LE.

Ik rij nu ruim 20 jaar auto, waarvan 18 jaar in mijn eigen vehikels, waarvan bijna 11 jaar BX-en en ik heb met al deze brikken, van uiterst studentikoos tot behoorlijk netjes, 1. nog nooit fundamentele koelproblemen gehad en 2. nog nooit een thermostaat moeten (laten) vervangen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 oktober 2007 02:49 AM
  [ # 110 ]
McDean schreef:

Ik vrees dat ik door de stop a leak de thermostaat defect hebt gemaakt (of dat deze al slecht was/is)

Verder wijst niks op een koppakking lekkage en of scheur in de kop. Dus daar ga ik nog niet vanuit Cool

Wanhopen kan altijd nog. Start de motor als deze *erg* koud is (moet de komende dagen gaan lukken) en kijk, alleen als je *zeker* weet dat deze *goed* ontlucht is, in de expansievatdop of je belletjes ziet borrelen. Geef een beetje gas, als alles rustig blijft is dat een goed teken.

Veel turbodiesels kondigen hun einde aan door bij een koude start flink te boeren in het koelcircuit.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 oktober 2007 02:50 AM
  [ # 111 ]

Nouja, thermostaat dan standaard controleren Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 17 oktober 2007 03:02 AM
  [ # 112 ]
Lelijke Eend schreef:

Nouja, thermostaat dan standaard controleren Wink

Maar dat doe je toch eigenlijk al met de hele auto? Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 17 oktober 2007 03:29 AM
  [ # 113 ]

Surprisedops:

Laat ik me niet over uit, das offtopic Wink

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 oktober 2007 09:18 PM
  [ # 114 ]
karel schreef:
McDean schreef:

Wanhopen kan altijd nog. Start de motor als deze *erg* koud is (moet de komende dagen gaan lukken) en kijk, alleen als je *zeker* weet dat deze *goed* ontlucht is, in de expansievatdop of je belletjes ziet borrelen. Geef een beetje gas, als alles rustig blijft is dat een goed teken.

Veel turbodiesels kondigen hun einde aan door bij een koude start flink te boeren in het koelcircuit.

Ik zal er is naar kijken Wink Bedankt voor de Tip
Ik heb hem tot nu toe nog niet zien borrelen of iets dergelijks

Dat de termostaat niet werkt is in ieder geval wel duidelijk want het lampje brande dat hij te warm was. En de radiateur was nog koud Confused

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 oktober 2007 09:41 PM
  [ # 115 ]
karel schreef:
McDean schreef:

stationair gaf die een paar belletjes ofzo…
Met een beetje gas helemaal rustig Cool

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 18 oktober 2007 10:09 PM
  [ # 116 ]

Ben ik benieuwd wanneer die kvs gaat gebruiken Rolling Eyes

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 oktober 2007 10:15 PM
  [ # 117 ]
Jan-Willem schreef:

Om eerlijk te zeggen, zou ik hem wel terug willen hebben omdat deze auto wel erg veel charme heeft. maar ja, we hebben nu een nieuwere en dat is ook een goede.

Veel plezier ermee

Jan-Willem

dankje…

ik zet er denk ik ook nieuwe / andere bollen onder. Hij staat namelijk niet te hoog afgesteld!

Als ik hem weer weg doe zal ik het je mededelen kan ej hem terug kopen Laughing . Alleen dan voor een ander bedrag Rolling Eyes

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 oktober 2007 10:17 PM
  [ # 118 ]
Ijs schreef:

hoezo ?? blokje is nog goed Cool

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 18 oktober 2007 10:27 PM
  [ # 119 ]
Ijs schreef:

Je moet ook niet met klompen rijden Mr. Green

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 18 oktober 2007 10:29 PM
  [ # 120 ]
mssl schreef:
McDean schreef:
Ijs schreef:

hoezo ?? blokje is nog goed Cool

Hij is blij wanneer er weer een BX naar de sloop gaat Wink , dat weet je toch onderhand wel? Wink

Wanneer zou de xm gaan Razz

Profiel  

8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook