2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
suspension repair kit
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 oktober 2007 01:12 AM
  [ # 16 ]

of het op HA/I werkt weet ik ff zo rap niet, maar dan nog baad het niet, het schaad ook niet, dus je kunt ze er ook voorzichtigheidshalve op solderen.
al zouden de diode’s nog heel zijn, als ze dubbelop zitten heeft geen nadelig effect.

kijk heel goed naar de pic..

het wijst zichzelf eigenlijk.. op exact dezelde manier erin solderen en klaar.
ja natuurlijk wel netjes intapen en isoleren natuurlijk als je klaar bent.

wat je moet doen is dit.

1 pootje van elke diode in 1 witte draad solderen.

da andere uiteinden bij elkaar pakken, en aan die groen/gele draad solderen.
die groen gele zijn er meerdere van, en het maakt niet uit welke je pakt, want dat is massa, dus blijft gelijk.

wel moet je de grijze ring van de diode aan de kant van de witte draad plaatsen.

een diode is een 1 richtingsweg voor stroom, dus wlke kant je de grijze ring hebt zitten maakt echt wel uit !!

tja meer kan ik er niet van vertellen,,

ow jah,, deze diode’s moet je halen VN05N

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 18 oktober 2007 01:17 AM
  [ # 17 ]

Okee dan, dat ga ik binnenkort proberen Wupke, bedankt voor de info.

Groeten
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 oktober 2007 01:21 AM
  [ # 18 ]

Misschien een domme opmerking,maar moet ik hierop de conclussie trekken dat het eerder de diodes zijn die dood zijn dan de electrokleppen ? Dus door vervanging/plaatsing van die diodes is het veer probleem van een xm di ein de sportstand vastzit op gelost ??

die laatste kosten nogal een paar centen zover ik heb begrepen, die diodes zijn vrij goedkoop..

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 oktober 2007 01:25 AM
  [ # 19 ]
gompy58 schreef:

Misschien een domme opmerking,maar moet ik hierop de conclussie trekken dat het eerder de diodes zijn die dood zijn dan de electrokleppen ? Dus door vervanging/plaatsing van die diodes is het veer probleem van een xm di ein de sportstand vastzit op gelost ??

die laatste kosten nogal een paar centen zover ik heb begrepen, die diodes zijn vrij goedkoop..

de diodetruuk kan in sommige gevallen de oplossing zijn IDD..

en je hoeft dan idd niet de ECU te vervangen.

echter let wel pas op IN SOMMIGGE GEVALLEN,,,, dus niet bij alle gevallen is daarmee de hydractief herstelt.

andersom kwaad kan het niet, en het kost een grijpstuiver, dus why not proberen.
zelfs als het niet werkt, kan het geen kwaad.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 18 oktober 2007 02:15 AM
  [ # 20 ]

Nou bedankt voor de tip, zaterdag ga ik mijn xm ophalen, dan binnekort ook die diodes er in solderen. Voordeel van het kast, het is een kastje mooi dicht etc. Alle losse spullen gaan vaak stuk in een auto. Een auto is een ellendige plek voor electronica!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 18 oktober 2007 02:26 AM
  [ # 21 ]

De diode truc is alleen van toepassing op hydractief 2

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 18 oktober 2007 03:31 AM
  [ # 22 ]

ow jah,, deze diode’s moet je halen VN05N

Dit zijn geen diodes, maar statische relais die zich in de ECU bevinden.
De diodes bevinden zich elders. De diodes die je moet hebben zijn 1N4148.
Voor een uitgebreide explicaties bekijk dit PDF document:
http://activaclubfrance.free.fr/Entretien Xantia/Electrovannes hydrauliques.pdf

Zelfs met een beetje Frans is dit goed te begrijpen.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 oktober 2007 11:56 AM
  [ # 23 ]

Sorry Jan Hendrik, maar die diode die ik aangeef moet wel gebruikt worden.
er zijn diverse fora welke melding maken van dit type.

waar jij die andere vandaan haalde ,lijkt me het type te zijnn wat op de ECU print zelf gesoldeerd zit.

mvgr wupke:die niet eigenwijs wil zijn maar weergeeft wat hij van de andere fora afplukte. Wink

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 18 oktober 2007 12:04 PM
  [ # 24 ]

De VN05N zijn solid state relais, je moet de 1N5408 diodes hebben.
Google VN05N

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 oktober 2007 12:11 PM
  [ # 25 ]

 

 

 


wegens een format C ben ik de link naar de engelse site ff kwijt, ben zoekende…

dit is wat ik vind aangaand de VN05N en citroen…

mvgr wupke:schiet mij maar lek Confused:

nog meer links..

 

en typ zelf eens VN05N met citroen of xantia of ha II in google… je komt er legio tegen… tja ikwee nie hoor, maar zuig het niet ff uit mn duimpje

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 18 oktober 2007 12:16 PM
  [ # 26 ]

Willem heeft gelijk. Wat betreft de keuze van de diodes is er van alles mogelijk, maar de VN05N is een solid state relais.

Groet,

L

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 oktober 2007 12:19 PM
  [ # 27 ]
Lucas Unger schreef:

Willem heeft gelijk. Wat betreft de keuze van de diodes is er van alles mogelijk, maar de VN05N is een solid state relais.

Groet,

L

goed, hij heeft gelijk dat het een SOLID STATE RELAIS is.

maar why schrijft nagenoeg alle fora dan over dat ding, en niet die diode die willem aangeeft??

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 18 oktober 2007 12:32 PM
  [ # 28 ]

De diode is aanwezig in de electroklep ter bescherming van het relais, als de diode defect raakt wordt het relais belast met schakelpieken van de spoel, het relais kan hierdoor oververhit en vervolgens defect raken. Daarom is in veel gevallen plaatsen van een nieuwe diode ter vervanging van de in de electroklep ingegoten diode niet voldoende, de schade is immers al toegebracht. Je moet dus vaak ook 1 of meerdere relais vervangen. Deze zitten in de computer.

Groet,

L

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 oktober 2007 12:32 PM
  [ # 29 ]

hier de draad waar ik de 1e X het HAII verhaal met diode vandaan toverde.
mvgr wupke Wink
 

nou vertel mij maar wat er scheef zit, ik vattum iig niet meer.. Confused

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 18 oktober 2007 05:03 PM
  [ # 30 ]

Zoals Lucas al meldde, op een gegeven moment raakt de interne diode van de spoel defect. Is de VN05N die op de hydractief-computer zit gesoldeerd, nog heel, dan volstaat een nieuwe diode. In sommige gevallen is de VN05N ook doorgefikt en moet je dus een nieuwe VN05N solderen EN een nieuwe diode solderen (of een nieuwe spoel van 140 euro erop zetten)

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook