Ik wil de KVS van mijn 1.8 16V gaan vervangen. Kan ik volstaan met het los halen van de waterslang linksonder de radiateur (gezien als je voor de auto staat)? En vervolgens de nippel rechtsonder de radiateur opendraaien en de nippel op de slang tegen het schutboard opendraaien?
Bijkomende vragen:
Is er nog een nippel(s) die open moet?
Moet er nog een plug/bout ergens uit het blok gedraaid worden?
Moet de kachel in de stand warm? (Bij de Saxo hoefde dit niet)
Vast dank.
Dyna Z1: Tout alu.
Je kan zelfs volstaan met het kraantje rechtsonderaan de radiateur opent te draaien. Om al je vloeistof er gemakkelijk uit te krijgen is het handig om de nippel tegen je schutbord ook open te draaien. De kachel hoeft niet op warm, deze wordt via een luchtklep geregeld.
Bij het vullen moet je ook nog je ontluchtingsnippel bij het thermostaathuis openen evenals de nippel bij het schutbord.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Okee, bedankt. Dat klusje gaan we dan binnenkort doen.
Dyna Z1: Tout alu.