30 van de 40
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C5 II (2008)
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 18 oktober 2007 12:35 PM
  [ # 436 ]

Het zal wel een commercieel succes worden.
Behoorlijk duits en strak. Niet lelijk dat zeker niet maar echt eigenwijs….. nee

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 18 oktober 2007 12:43 PM
  [ # 437 ]

Bij de vorige spreker sluit ik me bij aan!

Jeroen

Profiel  
 
jean1277
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 14-12-2005

Gepost: 18 oktober 2007 01:30 PM
  [ # 438 ]

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=44604

net gezien. (althans door mij)

toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 18 oktober 2007 01:36 PM
  [ # 439 ]
PjotrBlom schreef:

Even de knoppen doorgenomen, ik zie:
» Geen REST-functie (ventilatie zonder draaiende motor) zoals op ...

en een paar onbekende knoppen:

 
Iets van verwarming?

Waarschijnlijk de restwarmte-knop (zonder draaiende motor beschikking over verwarming en ventilatie):?

Zo ziet die knop er ook bij andere merken uit.

Er wordt gezegd dat ie HA3 + krijgt in de luxe uitvoeringen. Nou ben ik even de draad kwijt, maar bij de C6 werd de term ‘HA3 +’ toch niet gebruikt (al dan niet met AMVAR)?
Dát onderscheid, heeft dat betrekking op de constructie van de ophanging? Betekent dat dat deze eigenlijk de ophanging overneemt van de vorige C5, dus weer McPhersons vóór en getrokken draagarmen achter, al dan niet hydraulisch afgeveerd. Zou best een teleurstelling zijn.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2007 02:04 PM
  [ # 440 ]

Re: Nieuwe C5

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
Arjan Verkade schreef:

Stukken mooier als de huidige C5 Cool

Volledig mee eens.

1) Tijdloos, strak en toch geen Teutoons interieur
2) Kwaliteit leder en stoelen ziet er stukken beter uit dan bij de huidige C5
3) Berline gebalder dan de huidige C5, eindelijk niet langer die oude opel look.
4) Voorkant zeker met eigen Citroën inbreng
5) Zijkant break: teleurstellend (misschien in het echt beter): daar vind ik de huidige C5 (vooal phase I) veel mooier.
6) Deze auto zal zeer goed kunnen concurreren met de nieuwe C en de 3 reeks.
7) Waar Citroën wel eens zal moeten over nadenken is de 150000km, 3 jaar standaard garantie die de laguna nu aanbiedt. Dat kunnen ze niet over zich heen laten gaan!

Mijn eindbeoordeling (gebazeerd op Foto impressies):

Berline: 8/10
Break: 5/10

In de achterlichten van de berline herken ik weer de C4 Picasso 5 zitter Wink
Dus zowel de voorkant als de achterkant is in de lijn van de huidige modelen terug te vinden Smile

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 18 oktober 2007 02:05 PM
  [ # 441 ]
rb schreef:

Er wordt gezegd dat ie HA3 + krijgt in de luxe uitvoeringen. Nou ben ik even de draad kwijt, maar bij de C6 werd de term ‘HA3 +’ toch niet gebruikt (al dan niet met AMVAR)?

 

Alle C6-en hebben H3+, dus wordt dat niet expliciet zo aangeduid. je hebt dus altijd een sportknop.
AMVAR zit bij de C6 op de V6-en. Daarvoor is geen extra knop oid.

Duidelijk is vooralsnog alleen dat de nieuwe H3+ kan hebben of schroefveren, maar of er ook simpel H3 komt en H3+ AMVAR dat is nog nergens te lezen. Die journo’s zijn niet zo slim dat ze het onderscheid kunnen snappen.

Dát onderscheid, heeft dat betrekking op de constructie van de ophanging? Betekent dat dat deze eigenlijk de ophanging overneemt van de vorige C5, dus weer McPhersons vóór en getrokken draagarmen achter, al dan niet hydraulisch afgeveerd. Zou best een teleurstelling zijn.

Nee de geometrie van de ophanging is onafhankelijk van bollen of spiralen.

De nieuwe C5 heeft net als de C6 en p407 voor dubbele draagarmen en achter multilink. Totaal anders dan de huidige C5 dus.

Arjan Verkade schreef:

In de achterlichten van de berline herken ik weer de C4 Picasso 5 zitter Wink
Dus zowel de voorkant als de achterkant is in de lijn van de huidige modelen terug te vinden Smile

Ik zie er nog steeds flink wat GS in, dus hij sluit niet alleen aan bij de huidige ontwerpen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 18 oktober 2007 02:16 PM
  [ # 442 ]

Ik zie er nog steeds flink wat GS in, dus hij sluit niet alleen aan bij de huidige ontwerpen.

Leg eens uit, ben benieuwd.

Jeroen

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2007 02:17 PM
  [ # 443 ]
eviltwin schreef:

Ik zie er nog steeds flink wat GS in, dus hij sluit niet alleen aan bij de huidige ontwerpen.

Een C6 die op de CX lijkt en een C5 die op de GS lijkt, wat wil je nog meer Cool

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 18 oktober 2007 03:48 PM
  [ # 444 ]
toniclight schreef:

Ik zie er nog steeds flink wat GS in, dus hij sluit niet alleen aan bij de huidige ontwerpen.

Leg eens uit, ben benieuwd.

Jeroen

plaatje spreek toch voor zich?

-de bulten in de motorkap
-de veelhoekige koplampen

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 18 oktober 2007 07:05 PM
  [ # 445 ]

Spijt me, zal de enige hier wel zijn, maar ik zie totaal geen gelijkenis met een GS.

Jeroen

Profiel  
 
DSFreak
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004

- Saxo 1.6i SX automaat
Gepost: 18 oktober 2007 07:06 PM
  [ # 446 ]

Inderdaad, die koplampen lijken veel op die van de GS.
En de de ramen vind ik veel op die van de CX lijken.
Toch ben ik niet zo gecharmeerd van die nieuwe modellen.
Er is tot nu toe maar één model wat me net zo veel doet als een echte (oude) Citroën, en dat is de C4 Coupé.
Maargoed, dat is mijn mening. Wink

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 18 oktober 2007 07:11 PM
  [ # 447 ]

 

 

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 18 oktober 2007 07:22 PM
  [ # 448 ]

Hoe meer foto’s je ziet, des te mooier vind ik de auto wel worden.
Het is echt geen lelijke auto, wat je van de oude C5 Berline misschien wel kunt vinden.

Jeroen

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 18 oktober 2007 09:35 PM
  [ # 449 ]

—>Massage stoelen?

Citaat van Autoweek
Lane Departure System standaard

Cool

Motoren Gamma

Benzine:
1.8 16v - 127pk/170Nm - Schroefveren
2.0 16v - 143pk/200Nm - Schroeveren/Hydractive
3.0 V6 - 215pk/290Nm - Hydractive
3.0 V6 - 250pk/~310Nm - Hydractive - in 2009 uit de R’ Laguna

Diesel:
1.6 HDiF - 110pk/240Nm - Schroeveren
2.0 HDiF - 138pk/320Nm - Schroeveren/Hydractive
2.0 HDiF - 150pk/~340Nm - Hydractive - in 2009
2.2 HDiF - 173pk/370Nm - Hydractive
2.7 HDiF - 208pk/440Nm - Hydractive

Hydractive is denk ik zoals op de C6 zonder AMVAR


Waarschijnlijk een Cabriolet ipv Coupe,—> studiemodel C5-Airscape

Ben benieuwd of er in het nieuwe C5 gamma (berline/break/cabriolet en/of coupe) er nog wat bijzonderheden komen op onderstelgebied (bv een opvolger van het SC.CAR?)

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 18 oktober 2007 09:56 PM
  [ # 450 ]

Website over de nieuwe C5

http://www.c-reveal.citroen.com/

Profiel  
 
 
30 van de 40
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook