We hebben een ZX op het oog…...
Nu zit ik een beetje te kijken, maar omdat deze van april 1994 is, zou deze volgens autoweek geen stuurbekrachtiging hebben. In juli 1994 kwam het nieuwe model, wel met stuurbekrachtiging. Omdat deze optie helaas voor mij een must is, was ik benieuwd of het er nou wel of niet op zou zitten.
De verkoper zegt van wel, staat ook in de advertentie, maar ja, das een occasion dealer…....................
Iemand die uitsluitsel kan geven?
Greatnix Spookeend
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Stuurbekrachtiging was een optie, dus het kan er op zitten.
Vaak bij een aura lijkt me van wel, een furio is twijfelachtig
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
informeer bij huidige eigenaar, en je weet het direct
er staat op mp een hele mooie aura te koop voor 550 euro da’s ook een scandinaaf met stoelverwarming weinig km stuurbekrachteging en koplampsproeiers is dat niets?
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Volgens de franse optielijst is op een 94er 1.4 Aura stuurbekrachtiging inderdaad optie, maar op een 1.6 Aura weer wel standaard.
Oh, ik zie dat het om een 1.8i gaat, daar is het dus kennelijk ook standaard.
Hey, bedankt voor de antwoorden, ik weet het nog steeds niet, en ik zal er ook niet meer achterkomen…...
Hij staat bij een occasion dealer, en toen ik belde met de vraag, en uitlegde waarom ik twijfelde, werd me doodleuk gezegd dat ik niet zo moest zeuren bij een auto voor zo weinig geld….............. Ik heb meteen opgehangen.
Via marktplaats een ZX 1.6 i uit 1997 gevonden, nota bene bij mij om de hoek, ook bij een occasion dealer.
• 1997
• Hatchback
• 5 deuren
• Benzine
• 5 Versnellingen
• 160.275 km.
• Donker groen metallic
• 5 zitpl.
• 1580 cc. 4 cil.
• 65 kW
• 1024 kg.
• €2.450
• 7,2 l/100km
• Mot. belasting: €69 - €81
Accessoires
•Achterbank omklapbaar (ongelijke delen)
• Achterbank zit klapbaar (ongelijke delen)
• Airbag bestuurder
• Airconditioning
• Bumpers in carrosseriekleur
• Centrale deurvergrendeling afstandbediend
• Elektrisch bedienbare ramen voor
• Elektrisch verstelbare buitenspiegel rechts
• Getint glas
• Hoofdsteunen achter
• In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
• Koplampverstelling
• Metallic lak
• Mistlampen voor
• Radio/CD speler
• Ruitenwisser achter
• Spiegels in carrosseriekleur
• Sportstoelen voor
• Stootstrips zijkant
• Stuur in hoogte verstelbaar
• Stuurbekrachtiging
Na enig overleg en meenemen zonder te poetsen, mag ik m kopen voor 1900 euro.
Das 300 meer dan die aura uit 1994, met bijna dezelfde km stand.
Ik heb er 25 km mee gereden, en ik kon eigenlijk niets ontdekken wat me tot nadenken stemde, hooguit een wat hoge koppeling en versleten remblokken voor.
Auto staat op nieuwe (goedkope) banden, nieuwe uitlaat incl. kat, Airco gevuld (rekeningen zitten erbij). Ingevuld onderhouds boekje (tot 2005).
Al met al, hopen we nu es wat geluk te hebben met deze wagen, dat hebben we zo ondertussen wel es nodig vind ik.
Als tie voor de deur staat maak ik wat pix.
Greatnix Spookeend
Gefeliciteerd! Een zx met airco, dat is volgens mij behoorlijk uniek. In ieder geval veel plezier ermee, maar dat komt wel goed met een zx.
Gefeliciteerd! We zijn allen benieuwd naar deze recente ZX met airco.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Tja, ik weet niet hoe zeldzaam het is? vond er even zo snel nog 1 op MP. Das dus niet veel van de vele die erop staan.
Al met al, al die opties waren geen must ofzo, gewoon een auto (sorry, niet negatief bedoeld) was belangrijk, rijden en klaar. Maar als ik dan zie dat ik voor diezelfde 1900 euro ook heel wat minder kan kopen, hebben we wellicht gewoon nou ook eens geluk. De tijd zal het leren.
Greatnix Spookeend
fotooooooooo’s
Veel Citroplezier,mooie optielijst
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Klik op de plaatjes voor de grote foto’s.
Interieur is gewoon als nieuw, zelfs de achterbank lijkt nooit gebruikt te zijn. De houders (van die plastic dingen) om loshangende gordels mee vast te zetten op de achterbank zijn nog heel. Onder de matten lijkt het helemaal nieuw. Auto is van iemand geweest die erg zuinig op de binnenkant is geweest. De buiten kant heeft op elke hoek wel een plekje, deukje of schrapje. In een deur zit een nijdige pit, motorkap ook een paar (denk een kastanje boom ofzo?) maar niets wat ik al niet wist iig. En ook niet echt iets waar ik me heel druk om maak.
Knopje voor de airco zit op een andere plaats dan ik gewend ben van de Xantia en de Xsara, maar hij is wel errug koud, lol.
Al met al zijn we erg blij met de ZX, en we hopen er een tijdje mee vooruit te kunnen.
Greatnix Spookeend
spookeend schreef:
Klik op de plaatjes voor de grote foto’s.
Interieur is gewoon als nieuw, zelfs de achterbank lijkt nooit gebruikt te zijn. De houders (van die plastic dingen) om loshangende gordels mee vast te zetten op de achterbank zijn nog heel. Onder de matten lijkt het helemaal nieuw. Auto is van iemand geweest die erg zuinig op de binnenkant is geweest. De buiten kant heeft op elke hoek wel een plekje, deukje of schrapje. In een deur zit een nijdige pit, motorkap ook een paar (denk een kastanje boom ofzo?) maar niets wat ik al niet wist iig. En ook niet echt iets waar ik me heel druk om maak.
Knopje voor de airco zit op een andere plaats dan ik gewend ben van de Xantia en de Xsara, maar hij is wel errug koud, lol.
Al met al zijn we erg blij met de ZX, en we hopen er een tijdje mee vooruit te kunnen.
Greatnix Spookeend
als t knopje links de airco is dan zit ie bij mij idd net aan de andere kant van t stuur naast de elec spiegel
zx break uit 97
iig heel veel plezier met je nieuwe aanwinst
greetz Emil
ik zeg maar zoo das korter dan dierentuin:))
mooie auto hoor, ziet er goed uit inderdaad, interieur die er niet gebruikt uitziet is altijd leuk (heb ik zelf ook bij de achterbank )
Hele mooie ZX…. Kwijl!
Jos van der Voort
Schitterende ZX hoor, FD!! En dan nog met alles “drop en dran”.
Wees maar blij dat je die andere ZX van die malloot niet hebt gekocht.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX