4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

deur63’s BX Chic (foto’s in OP)—- APK. Zie onderaan P11
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

Gepost: 01 januari 2005 07:24 PM
  [ # 46 ]

Mijn auto is zelf van het lichte type, maar dat gris dolmen vind ik absoluut mooier op een bx, dus ben ik met mijn 16v jaloers op jouw chic. Sad

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 02 januari 2005 12:22 AM
  [ # 47 ]
citrofiel!ik? schreef:

Mijn auto is zelf van het lichte type, maar dat gris dolmen vind ik absoluut mooier op een bx, dus ben ik met mijn 16v jaloers op jouw chic. Sad

Er staat een Millesime op de sloop, ook gris dolmen dus… waarom haal je niet het plaatwerk ervanaf? Wink

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 02 januari 2005 12:51 AM
  [ # 48 ]
deur63 schreef:
citrofiel!ik? schreef:

Er staat een Millesime op de sloop, ook gris dolmen dus… waarom haal je niet het plaatwerk ervanaf? Wink

En de hele koets Razz

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 02 januari 2005 01:38 AM
  [ # 49 ]

Welke plaatdelen zoek je, want sommige waren wat gedeukt. Zoals de deur links achter.
Je bedoeld toch de BX in Veghel???

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 04 februari 2005 10:30 PM
  [ # 50 ]

Zoals velen van jullie (vast) weten zit ik niet bepaald stil met m’n bxje…

Een tijdje terug heb ik me bezig gehouden met de spoiler, aangezien ik me daar gigantisch aan rot ergerde (steeds weer regen, dus je zag geen bal door de achterruit, en de ruitenwisser deed het niet), en het was gewoon geen gezicht. Dus heb ik em er maar afgeschroefd en heb ik een aantal weken zonder spoiler rondgereden (wat ik overigens ook niet echt super vond, aangezien de spoiler behoorlijk wat schade op de achterklep heeft gemaakt.

Dus ben ik maar wat gaan hobbien met de spoiler, aangezien ik geen fatsoenlijk vervangend exemplaar kon vinden.

Zie hier het resultaat, hij zit nog niet vastgeschoeft op de foto’s (in real life wel dus uiteraard).

Hier is te zien hoe ie er eerst uitzag:

En nu ziet ie er dus zo uit:

Hij’s dus weer recht.. een wereld van verschil. De lakschade erop is nogsteeds enorm, maarja, er zit in ieder geval wel een rechte spoiler op… het recht krijgen is op zich niet moeilijk. Ik had de spoiler omgekeerd op de verwarming gelegd, met verhogingen aan de zijkanten en een gewicht in het midden. de bovenkant (van mij uit gezien, dus de onderkant van de spoiler) verwarmd met een fohn, en 2 uur later is dit het resultaat geworden.. hij staat ietsjes bol omhoog, maar dat is nauwelijks zichtbaar… zeer geslaagd al zeg ik het zelf.

gelijk maar 2 hoofdsteunen achteren erin gefabriekt.. de witte lijn op de achterstoel is een spiegeling van de flitser ergens op… de bekleding daaro ziet er nog piekfijn uit.

de foto’s zijn niet echt super, aangezien ik helemaal geen tijd had, dus…

Onderhand zitten er ook nog mistlampjes onder, en op het moment ben ik bezig de handmatig bediende achterramen te vervangen door elektrische. Ook is de bestuurdersstoel vervangen (oude was dood), en er zitten een paar speakertjes in m’n hoedenplank… aangezien ik geen cam heb, kan ik geen foto’s ervan maken (de foto’s die hier allemaal staan zijn gemaakt met een geleende cam… wordt toch eens tijd dat ik een cam koop).

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 04 februari 2005 11:18 PM
  [ # 51 ]

Je auto wordt steeds mooier!  Very Happy

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 04 april 2005 11:24 PM
  [ # 52 ]

kijk eens wat mooi… mistlempkes:

en een GTi dash hoort er natuurlijk ook eigenlijk bij:

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 04 april 2005 11:49 PM
  [ # 53 ]

He Deur63 aka ... die mistlampen, waar heb je die vandaag gehaald? Op mijn GTI is namelijk 1 van de twee mistlampen lek en zit er dus water in.

Er zitten trouwens wel twee verschillende mistlampen in zowel merk als type.

De lampjes zijn trouwens bij mij nu van Philips met 30% extra licht, en zo meteen ga ik met de GTI op stap en ff checken of het beter licht geeft. (k’Heb ze er zaterdag ingezet.)

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 04 april 2005 11:53 PM
  [ # 54 ]
easternnl schreef:

He deur63 aka ... die mistlampen, waar heb je die vandaan gehaald? Op mijn GTI is namelijk 1 van de twee mistlampen lek en zit er dus water in.

Er zitten trouwens wel twee verschillende mistlampen in zowel merk als type.

De lampjes zijn trouwens bij mij nu van Philips met 30% extra licht, en zo meteen ga ik met de GTI op stap en ff checken of het beter licht geeft. (k’Heb ze er zaterdag ingezet.)

deur63 aka Mark Smile.. die mistlampen heb ik gescoord bij Jan van Gompel voor 65 piek…
Harm heeft geloof ik eens een setje mistlampen waterdicht gelijmd, misschien ook een optie, want die lampen zijn niet bepaald goedkoop.

De lampjes die erin zitten zijn gewoon H1 halogeen lampjes, 5 euro per stuk. ik heb geen idee welk merk, in ieder geval geen philips. iets can carcare ofzo :S

Profiel  

BX-Chique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162

Gepost: 05 april 2005 12:01 AM
  [ # 55 ]

Hoi Mark,

Ja ja, het wordt steeds mooier. Die mistlichten zijn toch erg strak, moest ik ook maar eens aan beginnen. Voorlopig heb ik nog een bumperlip liggen voor montage, en een reflectieplaat. Woensdag wordt mijn auto gekeurd, en dan heb ik weer alle tijd voor leuke projectjes. Je merkt het wel.

Oh ja, ik heb nu ook hoofdsteunen op de achterbank, in de juiste bekleding, Caspienne….. HOERA!

BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.

Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 05 april 2005 12:40 AM
  [ # 56 ]
BX-Chique schreef:

Hoi Mark,

Ja ja, het wordt steeds mooier. Die mistlichten zijn toch erg strak, moest ik ook maar eens aan beginnen. Voorlopig heb ik nog een bumperlip liggen voor montage, en een reflectieplaat. Woensdag wordt mijn auto gekeurd, en dan heb ik weer alle tijd voor leuke projectjes. Je merkt het wel.

Oh ja, ik heb nu ook hoofdsteunen op de achterbank, in de juiste bekleding, Caspienne….. HOERA!

heej mede Chic-er Smile
Ik vind de mistlampen zelf ook strak uitzien. om eerlijk te zijn vind ik de neus van een BX een beetje kaal zonder die lampjes. Op de eerste pagina staan wat foto’s van hoe m’n bx er uit zag zonder de mistlampen, en dan zie je ook meteen wat ik bedoel.

Hoofdsteunen achter heb ik ook al een tijdje erin zitten, en ook elektrische ramen achter en een elektrische linker spiegel.. ‘k lig een klein beetje voor Razz

Nou nog m’n digi dash afmaken, en dan is de Chic helemaal klaar (al komt het digi dash beter tot z’n recht in een GTi… Harrrrmmmm, waar ben je????

Profiel  

BX-Chique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162

Gepost: 05 april 2005 12:49 AM
  [ # 57 ]
deur63 schreef:

Ik vind de mistlampen zelf ook strak uitzien. om eerlijk te zijn vind ik de neus van een BX een beetje kaal zonder die lampjes. Op de eerste pagina staan wat foto’s van hoe m’n bx er uit zag zonder de mistlampen, en dan zie je ook meteen wat ik bedoel.

Wat ik zelf nog mooier vind, is een setje Hella Comet 550 eronder, dat zijn ook rechte lampen, iets groter dan de originele BX-lampen, vallen dus iets beter op.

Voorbeeld:

Ik had ze onder mijn Cannes een aantal jaar geleden en ik heb er spijt van dat ik de lampen er niet onder vandaan gehaald heb toen ik de Cannes verkocht voor een smart Sorry, maar het is in ieder geval Frans…..

Met 100Watt lampjes erin, net als 100Watt in de koplampen heb je zo’n enorme bak licht op de weg…..... Goldlampen had ik erin, ga goed licht. Alleen overdag niet alles aan, het wordt nogal warm en je motor moet het ook allemaal maar aansturen, maar ‘s-nachts was het heerlijk. *zucht*, die goede oude tijd….....

BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.

Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 01 juni 2007 12:43 AM
  [ # 58 ]

We zijn alweer ruim 2 jaar verder sinds de vorige post, en even een korte update..
Het wordt weer zomer, dus de dagen worden langer, en het wordt (als het goed is) droger en warmer, wat dus betekent dat je weer relaxed kan sleutelen in de oprit…
Wat staat er op het programma voor de komende tijd:

- Carterpakking vervangen, ‘t chicje lekt al een lange tijd olie, het meeste komt door de carterpakking, dus waarschijnlijk is die gewoon verrot.. Gelijk even een nieuwe flens tussen motorblok en oliefilter waar een oliedruk en olietemperatuursensor in moet komen.

- LHM zweterigheid oplossen.. Alle leidingen in de buurt van de HD regelaar zijn vochtig, en soms hangen er druppels aan, het is niks om je zorgen over te maken, maar ik vind het zo slordig uitzien

- KVS lekkage.. Voorheen moest ik 0.2 liter per 5 dagen bijvullen, maar na het vervangen van de radiateur (en de onderste slang er naartoe) is dit teruggedrongen naar 0.1liter per maand.. Bij de thermostaat lijkt het nog te lekken, dus dat gaan we ook eens oplossen.

- Remklauwen gangbaar maken, doorspoelen, schijven + blokken vervangen en remservo checken.. De remmerij van de chic laat af en toe te wensen over, wanneer ik lekker over de weg cross voelt het af en toe alsof de auto lichtjes remt zonder dat ik aan het pedaal kom, even erna is alles weer heel normaal.. Ik denk dat dit komt door een aanlopende rem. Verder piept de auto ALTIJD (metaal - metaal geluid), en dit is vooral hoorbaar wanneer ik langzaam rijd, waarschijnlijk weer aanlopende rem… Ik heb een setje 2e hands klauwen op de kop weten te tikken, enkele dagen geleden heb ik de achterremklauwen grondig schoongemaakt en de zuigers netjes ingevet.

- Achterste motorsteun (laten) vervangen, aangezien er normaal in een motorsteun rubber verwerkt zit. In de mijne zit dat dus niet.

- D-riem + multiriemen (spreekt voor zich)

- De auto trilt zachtjes, dit kan komen door aanlopende remmen, of slechte uitlijning, of nog 14.000 redenen. Hopelijk lost dit zich ook op wanneer ik de remmerij vervang.

- Voorpootjes vervangen.. De neus blijft op half 7 staan, als je zachtjes op de motorkap duwt stort ie neer.. Verder hebben de pootjes flinke interne lekkages.

- Voorraadbol.

Dat was het….. Voorlopig.

edit1: olie-flens gedoe toegevoegd
edit2: multiriemen toegevoegd

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 juni 2007 01:03 AM
  [ # 59 ]

goed bezig mark Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15827

- Ami 8 Club
Gepost: 01 juni 2007 01:35 AM
  [ # 60 ]

Sja, het is best een lijstje wat er allemaal mankeert. Echter zijn de meeste klusjes goed te doen. Leuk en leerzaam werk waar je lekkere vieze vingers van krijgt.  Laughing

Succes met alles, want een Chic is echt een van de mooiste BX’en die er zijn.  Cool

Profiel  

4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook