Hallo iedereen, sinds kort de trotse bezitter van een saxo 1.1i uit 09-96.
Deze heeft de bekende gecodeerde startbeveiliging met toetsenbord.
Nu wil ik de code wijzigen naar een iets makkelijker te onthouden code.
Ik ben in het bezit van de handleiding om de code te kunnen wijzigen, maar… mijn toetsenbord komt niet overeen met die in de handleiding.
In plaats van een toets met een C en een toets met S erop heb ik een toets met een ster erop (welke rood knippert zonder de code te hebben ingevoerd)en een met een omcirkelde E (welke groen wordt als de code is ingevoerd). :
Weet iemand welke wat is?
Bij voorbaat dank,
F.Petter
Ik zal morgen eens in mijn saxo kijken; ik heb ook startonderbreking en een boekje
Kan mij een S niet herinneren… volgens mij heb ik ook een C.
Wordt vervolgd…
Trotse bezitter van een Citroën Saxo 1.6VTS 16V
Oke, ik heb zowel een S als een C.
Ik moest de code alsvolgt wijzigen:
1. Contact maken
2. Code invoeren
3. C indrukken
4. Nieuwe code invoeren
5. Weer C indrukken
6. Hoort 4 piepjes; nieuwe code is doorgevoerd.
Maar kan je het niet gewoon proberen? Zolang je de oude en de nieuwe code weet, kan er eigenlijk niets fout gaan toch?
Bedankt in ieder geval voor de moeite. Ik was al voorzichtigjes aan het proberen geweest zonder resultaat en ik had op dat moment nou niet veel moed om er even goed ervoor te gaan zitten met in het achterhoofd mogelijk de boel verzieken.
Denk dat ik morgen nog is een poging waag. Zal ook mijn toestenbord is vereeuwigen. Zie je meteen de verschillen.
F.Petter
Nou heb wederom geprobeerd, maar helaas nada.
Ben er wel achtergekomen dat de omcirkelde E ook de toetskleuren beinvloedt. Kan kiezen uit rood, oranje en groen.
Toestenbord plaaten levert geen duidelijke plaatje op, dus probeer ik het maar te omschrijven.
Is bij Pazo het toetsenbord gemonteerd in de middenconsole voor de pook (echt netjes afgewerkt), bij mij voor de pook in het bakje. Mijn toetsenbord leest niet van links naar rechts maar van boven naar onderen. Met het sterretje linksonderaan en het omcirkelde E-tje rechtsonderaan.
Plus er zit een verdikking aan de voorkant terwijl bij pazo (en handleiding trouwens) het gewoon een rechthoekig doosje is.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik een vaste code heb die niet wijzigbaar is.
F. Petter
Is jouw startonderbreking wel origineel? Is deze er niet later ingebouwd?
Zo, eindelijk weer is tijd gehad om te kijken.
En ja hoor! Pazo had gelijk, is achteraf ingebouwd.
Het is een Texalarm DG-5. Als ik nou ook nog is de handleiding weet te bemachtigen ben ik helemaal blij.
Ben ondertussen zelf aan het zoeken, maar als iemand die handleiding heeft of weet te vinden houd ik mij ten sterkste aanbevolen.
Groetjes,
F. Petter