32 van de 40
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C5 II (2008)
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 19 oktober 2007 01:26 PM
  [ # 466 ]

Dank voor de tip.
 

Patrick, die nog erg moet wennen aan het nieuwe model met Teutoonse karatertrekken (vrij naar Citroexpert). Eerst maar in het echt zien.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 oktober 2007 01:28 PM
  [ # 467 ]
toniclight schreef:

Overigens spreken sommigen hier over ‘Berline’, maar dit wordt een Sedan en geen hatchback.

Een berline kan toch een sedan zijn?

Jeroen

Natuurlijk kan dat.

Juist door de wat ‘Duitsere’ vormgeving heeft ie meer kans bij ‘vreemd merk’ rijders. Degenen die een auto in de vorm van de vorige C5 willen, kunnen bij Renault een Laguna III bestellen.

Ik heb bij deze C5 wel het ‘hebben’-gevoel dat bij de introductie van de vorige ontbrak, alhoewel dat deels ook door de beschikbaarheid van een aantal nieuwe opties en motorisaties komt. Daarbij de multilink-ophanging en een 250 tot 300 kilo minder gewicht t.o.v. de C6. Als Citroën deze ook kwalitatief (bijna) gelijk krijgt aan de C6 zou het plaatje wel erg mooi zijn.

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 19 oktober 2007 02:12 PM
  [ # 468 ]

Wat een gedrocht! Duits agressief, niks subtiele details zoals bij de C6, teveel kruising Mondeo/BMW en ik lees net tot mijn verbijstering op http://www.autoweek.nl dat de basisuitvoeringen schroefveren krijgen!?!?!?!

We gaan nou toch niet beginnen over ‘wat de grote massa wil’ en ‘marketingafdelingen zeggen dat…’ enzo, dan komen er alleen nog maar Opels op straat. Ik ga over me nek van dit soort nivellering, dit is een Citroën waar Balkenende zelfs in zou kunnen rijden, gadver!

Tssss…. hoe kunnen ze dit nou doen, wat een belediging voor je eigen merk!

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 19 oktober 2007 03:18 PM
  [ # 469 ]

Voor schroefveren heb je toch een heel ander onderstel nodig dan voor bollen? Gaan ze dan 2 onderstellen fabriceren of worden de kofferbakken kleiner? Ik vind het jammer, maar gelukkig kun je er wel voor kiezen. De verwachting is overigens dat de prijzen rond de 28.000 euro beginnen. Dat is geen koopje. Desondanks zal hij het vast goed doen. In de ogen van de meerderheid een goede degelijke auto met veel poespas en hoogstaand comfort (comfort is ook stilte!). De nieuwe C5 met bollen lijkt me het summum in zijn klasse qua comfort. Serene rust op een vliegend tapijt. Ik mis de elegantie van de auto, maar zou hem best willen. Lijkt me een grote concurrent voor de C6. Ik ben benieuwd hoe lang die nog in productie blijft.

Berline wordt toch alleen voor hatchbacks gebruikt? Peugeot en Renault gebruiken die titel ook niet voor sedans, alleen voor hatchbacks.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 oktober 2007 03:36 PM
  [ # 470 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Wat een gedrocht! Duits agressief, niks subtiele details zoals bij de C6, teveel kruising Mondeo/BMW en ik lees net tot mijn verbijstering op http://www.autoweek.nl dat de basisuitvoeringen schroefveren krijgen!?!?!?!

We gaan nou toch niet beginnen over ‘wat de grote massa wil’ en ‘marketingafdelingen zeggen dat…’ enzo, dan komen er alleen nog maar Opels op straat. Ik ga over me nek van dit soort nivellering, dit is een Citroën waar Balkenende zelfs in zou kunnen rijden, gadver!

Tssss…. hoe kunnen ze dit nou doen, wat een belediging voor je eigen merk!

ergens geef ik je gelijk, wil graag de 1.6 hdi met Hp en dat gaat niet meer Twisted Evil  dus je wordt vanzelf in de 2.0 hdi gedwongen.

maar we wachten maar even af. Wink

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 19 oktober 2007 03:57 PM
  [ # 471 ]
Richard Kruizinga schreef:

Voor schroefveren heb je toch een heel ander onderstel nodig dan voor bollen? Gaan ze dan 2 onderstellen fabriceren of worden de kofferbakken kleiner?

De versie met schroefveren heeft een Peugeot 407 wielophanging, de versie met veerplunjers heeft een C6 wielophanging.

Deze wielophangingen zijn op het veermedium na technisch het zelfde, voor dubbele draagarmen en ontkoppelde fusees en achter een multilink constuctie Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27936
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 oktober 2007 05:25 PM
  [ # 472 ]
Richard Kruizinga schreef:

Voor schroefveren heb je toch een heel ander onderstel nodig dan voor bollen? Gaan ze dan 2 onderstellen fabriceren of worden de kofferbakken kleiner? Ik vind het jammer, maar gelukkig kun je er wel voor kiezen. De verwachting is overigens dat de prijzen rond de 28.000 euro beginnen. Dat is geen koopje. Desondanks zal hij het vast goed doen. In de ogen van de meerderheid een goede degelijke auto met veel poespas en hoogstaand comfort (comfort is ook stilte!). De nieuwe C5 met bollen lijkt me het summum in zijn klasse qua comfort. Serene rust op een vliegend tapijt. Ik mis de elegantie van de auto, maar zou hem best willen. Lijkt me een grote concurrent voor de C6. Ik ben benieuwd hoe lang die nog in productie blijft.

Berline wordt toch alleen voor hatchbacks gebruikt? Peugeot en Renault gebruiken die titel ook niet voor sedans, alleen voor hatchbacks.

C6 is er net, die blijft echt nog wel een tijdje Wink
De jarenlange ontwikkeling daarvan moet nog wel terug verdient worden Wink

We zijn hier het woord berline een beetje gewent. Oude C5 was wel een 5 deurs berline.
Maar dit is idd een sedan, 4 deuren dus.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 oktober 2007 05:43 PM
  [ # 473 ]
Arjan Verkade schreef:
Richard Kruizinga schreef:

Berline wordt toch alleen voor hatchbacks gebruikt? Peugeot en Renault gebruiken die titel ook niet voor sedans, alleen voor hatchbacks.


We zijn hier het woord berline een beetje gewent. Oude C5 was wel een 5 deurs berline.
Maar dit is idd een sedan, 4 deuren dus.

Rolling Eyes  Confused

http://fr.wikipedia.org/wiki/Berline

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27936
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 oktober 2007 05:45 PM
  [ # 474 ]
Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 19 oktober 2007 05:54 PM
  [ # 475 ]

Citroën gebruikt de term “Berline” voor modellen die geen “Break” zijn.
GS Berline versus GS Break. Ami Berline versus Ami Break etc.

Jeroen

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 19 oktober 2007 08:01 PM
  [ # 476 ]

Via Planete Citroen is er een zip bestand te downloaden van 14 MB met HR-foto’s van de nieuwe C5

http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=76801

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 20 oktober 2007 12:10 AM
  [ # 477 ]

Pics van dealer intro

Film van introductie:

Intro nieuwe C5 sedan en break


Sedan:

Mooie kleur, donker blauw zo te zien, staat hem goed al hoewel de lijnen minder zichtbaar zijn.


Break:


Met glazen dak zo te zien???

Hij doet me een beetje aan de C-crosser denken…., recht van achter komt die en beetje plomp over als je het mij vraagt.


Interieur:


Het lijken wel sport stoelen, ze zullen vast lekker zitten.


Mooie combinatie, leer en stof.

Ze hebben werk gemaakt van de klokken winkel chapeau!

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 20 oktober 2007 12:15 AM
  [ # 478 ]
ambijajance schreef:

Dat ze die geweldige halve maan metershoge achterlichten hebben laten vallen voor dit gedrocht van een achterlicht is nog de grootste schande vind ik wat de Break betreft…..
De C5 Break van nu is van kilometers herkenbaar, zelfs in het donker. Dat wordt vanaf nu dus een klassieker, gefeliciteerd huidige C5 rijders…

Helemaal mee eens. De achterkant van de break had inderdaad flink wat origineler en herkenbaarder gekund.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 20 oktober 2007 12:26 AM
  [ # 479 ]

Nog meer foto’s van intro:


[hr]

[hr]


Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 20 oktober 2007 12:31 AM
  [ # 480 ]
rb schreef:
Arjan Verkade schreef:
Richard Kruizinga schreef:

Berline wordt toch alleen voor hatchbacks gebruikt? Peugeot en Renault gebruiken die titel ook niet voor sedans, alleen voor hatchbacks.


We zijn hier het woord berline een beetje gewent. Oude C5 was wel een 5 deurs berline.
Maar dit is idd een sedan, 4 deuren dus.

Rolling Eyes  Confused

http://fr.wikipedia.org/wiki/Berline

Voor wie geen Frans verstaat, de Franse Wikipedia zegt :
Een berline kan zowel een drievolumer (klassieke kofferbak), tweevolumer of monovolume zijn, en heeft minimaal vier zitplaatsen.
Er zijn dus berlines met
* twee zijdeuren en een klassieke koffer
* twee zijdeuren en een derde deur
* vier zijdeuren en een klassieke koffer
* vier zijdeuren en een vijfde deur

Dus, volgens de Franse (en trouwens ook de Belgische) betekenis van berline, zijn zowel de oude als de nieuwe C5 berlines.

Nu terug on topic ?

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
 
32 van de 40
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook