3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Ervaringen met de nieuwe DS aandrijfassen met CX technologie
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 oktober 2007 01:45 PM
  [ # 31 ]
DSuper5 73 schreef:

Quote bogart: “Je tripoiden slijten wel degelijk door niet te smeren!

Echter, op een rechte vlakke snelweg, waarbij je niet in of uit veert zal je trioide geen trillingen introduceren, Dat komt veel eerder door banden, uitlijning, balancering en speling op fusees.

Als je in je tripoidde geen ribbels voelt zijn ze niet versleten.
Je kan als test ze omdraaien ( links naar rechts en viceversa) en kijken of het trillen weg is.” einde quote.


Als trillingen op rechte stukken snelweg niet aan versleten tripoïdes te wijten is. Wat voor effect hebben ze dan?

Verder heb ik ze al eens omgedraaid, zonder effect. Er zaten inderaad ribbels in, maar in de ene draairichting minder dan in de andere.

Wanneer zijn de wielen voor het laatst GOED gebalanceerd? Voor en achter dan hé.... Watvoor banden heb je? Hoe zijn de velgen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 18 oktober 2007 02:13 PM
  [ # 32 ]

Ik heb voor Vredesteins van een jaar of vier oud. Ze zijn destijds op de auto zelf gebalanceerd.

Achter heb ik Michelins, volgens mij MXV, iets moderner dan de X-as. 165 x ...

De velgen zijn zo op het oog goed,  De vredesteins zijn bijna op, dus wellicht als ik nieuwe michelins laat zetten is het opgelost.

Maar als ik het goed begrijp kan slijtage aan de tripoïdes er niet toe lijden dat je last van trillingen hebt bij 120 km/u op een recht stuk snelweg?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 oktober 2007 04:49 PM
  [ # 33 ]
DSuper5 73 schreef:

Ik heb voor Vredesteins van een jaar of vier oud.

Duidelijk.!


nee dat is te makkelijk. slechte tripoides geven wel trillingen als je auto in en uitveert. dan worden die ribbels in de tri voelbaar. als je aan beide zijden ribbels hebben zijn ze wel slecht. Eerst eens michelins erop en de auto ook (laten) uitlijnen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 oktober 2007 05:43 PM
  [ # 34 ]

Vredestein=troep.

Alleen als de aandrijfassen zuiver horizontaal liggen in de rijstand, zullen de putjes in de loopbanen van de tripodes geen overlast veroorzaken. De kans dat de assen zuiver horizontaal liggen is bijna nul.

Trillingen rond de 110 km/u kunnen ook wijzen op uitgescheurde ophangbussen van de voorwielophanging (bussen die in de voorsnep gelast zijn).

Citroen!

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 18 oktober 2007 07:24 PM
  [ # 35 ]
DriverD schreef:

Vredestein=troep.


hier is al menig topic over getypt..eindeloze disccuties gevoerd… maar sluit me bij deze mening wel aan! Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 oktober 2007 07:57 PM
  [ # 36 ]
DriverD schreef:

Alleen als de aandrijfassen zuiver horizontaal liggen in de rijstand, zullen de putjes in de loopbanen van de tripodes geen overlast veroorzaken. De kans dat de assen zuiver horizontaal liggen is bijna nul.
.


Mee eens.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 19 oktober 2007 12:12 PM
  [ # 37 ]

Gelukkig zijn ze nu kaal zal ik maar zeggen.


Over die uitgescheurde bussen heb ik al het een en ander gelezen. Controle wees uit dat het bij mij in ieder geval nog niet zo ver is. Lijkt me geen fijne klus om alles uit te moeten bouwen om de boel weer goed vast te lassen.

Eerst maar eens nieuwe banden en balanceren en dan maar zien wat het resultaat is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 oktober 2007 12:14 PM
  [ # 38 ]
DSuper5 73 schreef:

Eerst maar eens nieuwe banden en balanceren en dan maar zien wat het resultaat is.

Dat lijkt me een goed plan. Het vervangen van tripoides en assen om trillingen te elimineren terwijl je op gladde banden van vreetfestijn rijd is zinloos.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 19 oktober 2007 01:43 PM
  [ # 39 ]

Ik geloof dat hier al eens vaker de vraag gesteld heb maar wat zal ik doen X-as of XVS?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 oktober 2007 02:21 PM
  [ # 40 ]

Lees daar de banden topics maar eens op na. XAS is duurder.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook