Vandaag werd ik gebeld door de dealer om een afspraak te maken omdat er vanuit citroen een aantal modificaties uitgevoerd moesten worden.
- Nieuwe software laden
- beschermkapje om de elektronica van het rempedaal
- aanjager van de kachel beter vastzetten
alles bij elkaar verwachten ze ongeveer 2 uur nodig te hebben voor mijn auto.
Ook beide sleutels moet ik inleveren met sleutelcodekaart omdat de startblokkering opnieuw ingelezen moet worden
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
is dit voor elke c4 Picasso rijder?
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Hier nog geen telefoontje of brief gekregen. Is het voor bepaalde productie datum modellen?
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Josmar schreef:
weet iemand trouwens wat een reactiearm is?
Ik durf te denken, dat dat de stabilisatorstang is, maar zeker weten doe ik dat niet.
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Josmar schreef:
weet iemand trouwens wat een reactiearm is?
Zit in je achteras syteem.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Tsja dat heb je natuurlijk als je een auto koopt die nog niet zolang op de markt is.,...
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Josmar schreef:Ook ik moet terug met mijn C4 (exclusive) Wij kregen een brief van de importeur van Citroen.
Er moet:
-software updaten
-modificatie audioversterker
-rempedaal
-kofferslot
-reactiearm
-kachelaanjagerIk heb dezelfde brief ontvangen. Ik denk dat de reactie arm de arm is waar de sensoren voor autm ruitenwisser en verlichting in zitten (Misschien de reactie snelheid van het automatisme verhogen, ik was hierover overigens wel tevreden.) Maandag 29 October aan de beurt.
gr. Bingo
Josmar
garagestmarien schreef:Josmar schreef:
weet iemand trouwens wat een reactiearm is?
Ik durf te denken, dat dat de stabilisatorstang is, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik denk dat het de arm is waar de sensoren van de autm. ruitenwisser en verlichting inzitten ( misschien de reactie snelheid aanpassen of de gevoeligheid) Ik ben hier echter wel tevreden over.
gr. Bingo
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik denk het niet, Bingo. Dat is namelijk geen arm maar gewoon een blokje waar die sensoren ingeklikt zitten. Die arm waaraan jij refereert is gewoon je geleiderails voor je zonnekleppen.
Ik zou zo ook niet weten wat het dan wel is, maar dat wat jij zegt is het zeker niet…
tilanus schreef:Ik denk het niet, Bingo. Dat is namelijk geen arm maar gewoon een blokje waar die sensoren ingeklikt zitten. Die arm waaraan jij refereert is gewoon je geleiderails voor je zonnekleppen.
Ik zou zo ook niet weten wat het dan wel is, maar dat wat jij zegt is het zeker niet…
Maar een citroen zonder sensoren mist we de verlengde arm van de binnenspiegel dus ik ben er nog niet zo zeker van.
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Even gegoogled, een reactiearm is een onderdeel dat een draaibeweging van bijvoorbeeld een motor opheft. Moet dus ergens in de motorophanging zitten. Je hebt de steunen waar de motor inhangt en de reactiearmen die er voor zorgen dat de motor niet teveel kantelt..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Bingo schreef:Maar een citroen zonder sensoren mist we de verlengde arm van de binnenspiegel dus ik ben er nog niet zo zeker van.
Ik wel. Het klopt dat je zonder sensoren die verlengde arm niet hebt, omdat er dan ook geen bekabeling hoeft te lopen daar. Het is dus een kabelgootje en geen reactiearm.
De Oplossing van Daan is meer plausibel. Hoewel ik op papier 1e monteur ben en het eigenlijk zou moeten weten, doe ik dat niet. ops:
Een reactiearm oftewel reactiestang:
Door de toepassing van veren met een reactiestang wordt het overhellen van de carrosserie in de bocht beperkt en neemt de stabiliteit in de bocht toe.
mooi dat googlen. Overigens kwam ik de volgende link tegen:
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?ID=14587
sterk…...
remind schreef:Een reactiearm oftewel reactiestang:
Door de toepassing van veren met een reactiestang wordt het overhellen van de carrosserie in de bocht beperkt en neemt de stabiliteit in de bocht toe.
mooi dat googlen. Overigens kwam ik de volgende link tegen:
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?ID=14587
sterk…...
Noemen ze dit ook stabilisatie stanngen?
remind schreef:Een reactiearm oftewel reactiestang:
Door de toepassing van veren met een reactiestang wordt het overhellen van de carrosserie in de bocht beperkt en neemt de stabiliteit in de bocht toe.
mooi dat googlen. Overigens kwam ik de volgende link tegen:
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?ID=14587
sterk…...
Tja, hopelijk mag dan ik ook terug voor een nieuwe reactiestang. In tegenstelling tot bij mijn Xsara Picasso moet ik nu iets trager door de bochten, weet niet of dit verbetert met een nieuwe reactiestang ... ondertussen echter al goed gewoon ; elke auto heeft zo z’n eigen gedrag.
Betreft het bonkend geluid in de link die je aangeeft : heb ik ook gehad, vanaf 40 000 km en enkel bij het nemen van drempels, het zouden de ‘torsiestangen’ zijn die speling hebben. Als het te erg werd (continu bonken bij gewoon rijden) zou de dealer er andere plaatsen.
is torsiestang = reactiestang ?
ik ben geen techneut maar wel redelijk goed met google. Op verschillende sites kwam ik zowel reactiestang (reaction-arm) als torsiestang tegen. Ik heb geen idee of dit het zelfde is. In de meeste gevallen wordt wel McPherson genoemd. Voor zover ik weet wordt een torsiestang ook wel stabilisatorstang genoemd. En toen hadden we er dus al 3 .