![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_635.jpg)
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Patrick, die nog erg moet wennen aan het nieuwe model met Teutoonse karatertrekken (vrij naar Citroexpert). Eerst maar in het echt zien.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
toniclight schreef:Overigens spreken sommigen hier over ‘Berline’, maar dit wordt een Sedan en geen hatchback.
Een berline kan toch een sedan zijn?
Jeroen
Natuurlijk kan dat.
Juist door de wat ‘Duitsere’ vormgeving heeft ie meer kans bij ‘vreemd merk’ rijders. Degenen die een auto in de vorm van de vorige C5 willen, kunnen bij Renault een Laguna III bestellen.
Ik heb bij deze C5 wel het ‘hebben’-gevoel dat bij de introductie van de vorige ontbrak, alhoewel dat deels ook door de beschikbaarheid van een aantal nieuwe opties en motorisaties komt. Daarbij de multilink-ophanging en een 250 tot 300 kilo minder gewicht t.o.v. de C6. Als Citroën deze ook kwalitatief (bijna) gelijk krijgt aan de C6 zou het plaatje wel erg mooi zijn.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1728.jpg)
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Wat een gedrocht! Duits agressief, niks subtiele details zoals bij de C6, teveel kruising Mondeo/BMW en ik lees net tot mijn verbijstering op http://www.autoweek.nl dat de basisuitvoeringen schroefveren krijgen!?!?!?!
We gaan nou toch niet beginnen over ‘wat de grote massa wil’ en ‘marketingafdelingen zeggen dat…’ enzo, dan komen er alleen nog maar Opels op straat. Ik ga over me nek van dit soort nivellering, dit is een Citroën waar Balkenende zelfs in zou kunnen rijden, gadver!
Tssss…. hoe kunnen ze dit nou doen, wat een belediging voor je eigen merk!
Voor schroefveren heb je toch een heel ander onderstel nodig dan voor bollen? Gaan ze dan 2 onderstellen fabriceren of worden de kofferbakken kleiner? Ik vind het jammer, maar gelukkig kun je er wel voor kiezen. De verwachting is overigens dat de prijzen rond de 28.000 euro beginnen. Dat is geen koopje. Desondanks zal hij het vast goed doen. In de ogen van de meerderheid een goede degelijke auto met veel poespas en hoogstaand comfort (comfort is ook stilte!). De nieuwe C5 met bollen lijkt me het summum in zijn klasse qua comfort. Serene rust op een vliegend tapijt. Ik mis de elegantie van de auto, maar zou hem best willen. Lijkt me een grote concurrent voor de C6. Ik ben benieuwd hoe lang die nog in productie blijft.
Berline wordt toch alleen voor hatchbacks gebruikt? Peugeot en Renault gebruiken die titel ook niet voor sedans, alleen voor hatchbacks.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Kees-Jan Smit schreef:Wat een gedrocht! Duits agressief, niks subtiele details zoals bij de C6, teveel kruising Mondeo/BMW en ik lees net tot mijn verbijstering op http://www.autoweek.nl dat de basisuitvoeringen schroefveren krijgen!?!?!?!
We gaan nou toch niet beginnen over ‘wat de grote massa wil’ en ‘marketingafdelingen zeggen dat…’ enzo, dan komen er alleen nog maar Opels op straat. Ik ga over me nek van dit soort nivellering, dit is een Citroën waar Balkenende zelfs in zou kunnen rijden, gadver!
Tssss…. hoe kunnen ze dit nou doen, wat een belediging voor je eigen merk!
ergens geef ik je gelijk, wil graag de 1.6 hdi met Hp en dat gaat niet meer dus je wordt vanzelf in de 2.0 hdi gedwongen.
maar we wachten maar even af.
Richard Kruizinga schreef:Voor schroefveren heb je toch een heel ander onderstel nodig dan voor bollen? Gaan ze dan 2 onderstellen fabriceren of worden de kofferbakken kleiner?
De versie met schroefveren heeft een Peugeot 407 wielophanging, de versie met veerplunjers heeft een C6 wielophanging.
Deze wielophangingen zijn op het veermedium na technisch het zelfde, voor dubbele draagarmen en ontkoppelde fusees en achter een multilink constuctie
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Richard Kruizinga schreef:Voor schroefveren heb je toch een heel ander onderstel nodig dan voor bollen? Gaan ze dan 2 onderstellen fabriceren of worden de kofferbakken kleiner? Ik vind het jammer, maar gelukkig kun je er wel voor kiezen. De verwachting is overigens dat de prijzen rond de 28.000 euro beginnen. Dat is geen koopje. Desondanks zal hij het vast goed doen. In de ogen van de meerderheid een goede degelijke auto met veel poespas en hoogstaand comfort (comfort is ook stilte!). De nieuwe C5 met bollen lijkt me het summum in zijn klasse qua comfort. Serene rust op een vliegend tapijt. Ik mis de elegantie van de auto, maar zou hem best willen. Lijkt me een grote concurrent voor de C6. Ik ben benieuwd hoe lang die nog in productie blijft.
Berline wordt toch alleen voor hatchbacks gebruikt? Peugeot en Renault gebruiken die titel ook niet voor sedans, alleen voor hatchbacks.
C6 is er net, die blijft echt nog wel een tijdje
De jarenlange ontwikkeling daarvan moet nog wel terug verdient worden
We zijn hier het woord berline een beetje gewent. Oude C5 was wel een 5 deurs berline.
Maar dit is idd een sedan, 4 deuren dus.
Arjan Verkade schreef:Richard Kruizinga schreef:Berline wordt toch alleen voor hatchbacks gebruikt? Peugeot en Renault gebruiken die titel ook niet voor sedans, alleen voor hatchbacks.
We zijn hier het woord berline een beetje gewent. Oude C5 was wel een 5 deurs berline.
Maar dit is idd een sedan, 4 deuren dus.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_616.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Citroën gebruikt de term “Berline” voor modellen die geen “Break” zijn.
GS Berline versus GS Break. Ami Berline versus Ami Break etc.
Jeroen
Via Planete Citroen is er een zip bestand te downloaden van 14 MB met HR-foto’s van de nieuwe C5
Pics van dealer intro
Film van introductie:
Intro nieuwe C5 sedan en break
Sedan:
Mooie kleur, donker blauw zo te zien, staat hem goed al hoewel de lijnen minder zichtbaar zijn.
Break:
Met glazen dak zo te zien???
Hij doet me een beetje aan de C-crosser denken…., recht van achter komt die en beetje plomp over als je het mij vraagt.
Interieur:
Het lijken wel sport stoelen, ze zullen vast lekker zitten.
Mooie combinatie, leer en stof.
Ze hebben werk gemaakt van de klokken winkel chapeau!
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
ambijajance schreef:
Dat ze die geweldige halve maan metershoge achterlichten hebben laten vallen voor dit gedrocht van een achterlicht is nog de grootste schande vind ik wat de Break betreft…..
De C5 Break van nu is van kilometers herkenbaar, zelfs in het donker. Dat wordt vanaf nu dus een klassieker, gefeliciteerd huidige C5 rijders…
Helemaal mee eens. De achterkant van de break had inderdaad flink wat origineler en herkenbaarder gekund.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Nog meer foto’s van intro:
[hr]
[hr]
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
rb schreef:Arjan Verkade schreef:Richard Kruizinga schreef:Berline wordt toch alleen voor hatchbacks gebruikt? Peugeot en Renault gebruiken die titel ook niet voor sedans, alleen voor hatchbacks.
We zijn hier het woord berline een beetje gewent. Oude C5 was wel een 5 deurs berline.
Maar dit is idd een sedan, 4 deuren dus.
![]()
![]()
Voor wie geen Frans verstaat, de Franse Wikipedia zegt :
Een berline kan zowel een drievolumer (klassieke kofferbak), tweevolumer of monovolume zijn, en heeft minimaal vier zitplaatsen.
Er zijn dus berlines met
* twee zijdeuren en een klassieke koffer
* twee zijdeuren en een derde deur
* vier zijdeuren en een klassieke koffer
* vier zijdeuren en een vijfde deur
Dus, volgens de Franse (en trouwens ook de Belgische) betekenis van berline, zijn zowel de oude als de nieuwe C5 berlines.
Nu terug on topic ?
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)