Ik heb gisteren een uurtje aan vrij worstelen gedaan met een stuurhuishoes. Het betrof de ‘makkelijke’ kant.
Ik heb het allemaal eerder gedaan en toen ging is het uiteindelijk wel gelukt maar deze hoes kreeg ik er gewoon niet omheen. Imitatie ?
Ik had em voor een kwart over de obstakels maar hij was vrijwel niet verder te krijgen.
Even voor de goede orde, ik heb geprobeerd de hoes bij een in-elkaar-gebouwd stuurhuis te vervangen. Dus vanaf de rechterkant van het stuurhuis.
(Bij een revisie is deze hoes erg gemakkelijk te vervangen, dan leg je hem ertussen voordat je het stuurhuis weer samen bouwt)
Hebben jullie nog eye openers tav het vervangen van deze hoes ?
Ik hoorde iets van deelbare hoezen ? Zijn die er werkelijk en waar zijn ze te krijgen ?
Max
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een uurtje in warm water voor je begint. Alle obstakels zoals tapeindjes wegschoeven en aftapen en in heel veel vet insmeren. Floep! klaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Je kunt van een pvc pijpje een soort glijbaan maken om de hoes makkelijker over het ‘juk’te krijgen. Er zijn (waren) verschillende kwaliteiten hoezen. De ene trok je kapot en de andere niet.
En zoals eerder al vermeld smeren.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heb zelfde gevecht ook geleverd: eerst dunne ijzerdraad gewikkeld (zo creeer je een soort schroefdraad) en daarna afgeplakt met isolatieband (gladde oppervlakte) en dan vet in de hoes en op het stuurhuis.
Door een draaiende beweging blijft er gang in, maar is vies klusje hoor!
Zorgen voor oude lappen, dus.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sjaak de Bollenboer schreef:Ik moet dit dus ook doen en begin er steeds meer zin in te krijgen
het is helemaal geen gevecht! Moet je er twee, dan gewoon stuurhuis uitbouwen en die hoesjes erop duwen.
Bij alleen rechts kan het huis blijven zitten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Zoals ik mijn draadje had aangegeven heb ik dit klusje vorige week geklaard. Stuurhuis rechts los uit het zadel nadat ik links het een beetje had losgemaakt (weet je ook ineens waarom je die rubberflapjes in het binnen scherm van je spatbord hebt zitten, je kunt dan bij zonder dat je het hele spatbord eraf hoeft te halen, hier kwam ik achter toen ik de hele zaak weer gemonteerd had en mij ineens bedacht dat ik vergeten was het zaakje links weer vast te draaien) Anyway radiator los boven en rechtsonder, slang boven los (kan je de radiator verdraaien zonder dat die
onderste radiatorslang los hoeft.
Voldoende ruimte nu om de hoezen erop te schuiven, tip van de siliconentube gebruikt - in de lengte door gesneden, zeep erop , het rubber van binnen met groene zeep en duwen maar. Je kunt ze er alle twee op die manier op krijgen. Maar je hebt daarna wel last van je rug !!
het meeste heb ik nog zitten pielen met die slangeklemmetjes die natuurlijk nu te kort waren, blijken bij chyparse + gereedschapje te koop, maar ik heb eerst maar even een tywrap gebruikt.
succes
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
robbertkars schreef:(kan je de radiator verdraaien zonder dat die
onderste radiatorslang los hoeft.
Pas daar wel mee op. Die onderste slang aansluiting scheurt erg gemakkelijk….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>