Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo, het is even stil geweest rond mijn GS. Maar dat gaat veranderen: Morgen trek ik het front er effe af, en ga ik de distributie-riemen, spanrollen en andere meuk vervangen. Meteen een grote beurt en dan kan ie de winter in. Inmiddels heb ik 10.000 km met de GS gereden, zonder groot onderhoud ops: ops:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ik het zo doorreken kom je op 60.000 km per jaar in een GS
Dan kan je idd wel het nodige onderhoud plegen
vervang de T mof dan ook meteen.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Als ik het zo doorreken kom je op 60.000 km per jaar in een GS
Dan kan je idd wel het nodige onderhoud plegen
Ik ga voor de 50.000 km dit jaar.
@ wup: Kut, T-mof heb ik niet liggen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Arjan Verkade schreef:Als ik het zo doorreken kom je op 60.000 km per jaar in een GS
Dan kan je idd wel het nodige onderhoud plegen
Ik ga voor de 50.000 km dit jaar.
@ wup: Kut, T-mof heb ik niet liggen….
had ik je nochtans al eerder gemeld, om die met de distri mee te nemen..
tja,, beter distriwissel een week uitstellen en kijken waar je dat ding vandaan kunt toveren.
anders is het een hele toer om dat ding te vervangen.
los daarvan, als de aanvoerleideringeruit scheurt, heb je geen pomp meer, en geen druk, ..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo, T-mof of niet, vandaag was de GS aan de beurt. Het ding moet gewoon goed rijden, en wilde op LPG al moeizaam aanslaan de laatste dagen. De berucht T-mof zag er gelukkig nog ok uit, al zal ik een nieuwe gaan regelen. Die kan er dan bij de volgende beurt even op.
Vandaag heb ik de distributieriemen met de beide spanrollen vervangen, de kleppen gesteld, een nieuwe V-snaar gemonteerd, de ontsteking nog even nagesteld ( zit een velleman transistor kit in van 15 euro, dus geen inbranden van de puntjes meer), de motorolie en het filtertje natuurlijk vernieuwd, en de bakolie ook. Ik heb d’r nu Castrol Syntrax in gestopt, en merk meteen verbetering. De bak schakelde al heel ok, maar nu toch weer soepeler en dat is best fijn. Ook heb ik de lHM vervangen, en rondom de remmen ontlucht. De handrem is weer gesteld, en ook een nieuw luchtfiltertje en nieuwe bougie’s lagen klaar. Zo kan de GS de winter weer door. Ik heb de motor nu op valvoline 15w50 lopen, en ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Het olie verbruik is gedaald de afgelopen tijd, naar zo’n 1 liter op 2500 km. Dat vind ik prima.
Ook heb ik de tripoidehuizen van wat vers vet voorzien, en de boutjes nagetrokken. Al met al een uurtje of 5 bezig geweest. Viel me allezins mee. Gelukkig braken er nergens boutjes af, en hoefde ik maar 1 boutje van de bumper los te slijpen. ( wegens schade kon ik d’r niet meer op met de sleutel )
Nu ik toch bezig was heb ik meteen een relais tussen de contact geschakelde plus van de spanningregelaar gezet. Zo ben ik eindelijk eens af van de variaties in de lichtsterkte. De koplampen reageerden namelijk enorm op het motortoerental….
Foto’s gaan volgen!
In ieder geval rijdt m’n werkpaard weer perfect! wat een verschil, het blokkie loopt veel beter, ze trekt veel beter, en is stiller.
Net weer even van mijn beunhok naar huis de 155 km/h aangetikt. Dat haalde ze al weken niet meer ops:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
waterman771 schreef:Nu ik toch bezig was heb ik meteen een relais tussen de contact geschakelde plus van de spanningregelaar gezet. Zo ben ik eindelijk eens af van de variaties in de lichtsterkte. De koplampen reageerden namelijk enorm op het motortoerental….
Kan je die eens nader uitleggen? Bij mij gebeurt hetzelfde…
Verder mooi werk!
waterman771 schreef:Al met al een uurtje of 5 bezig geweest. :
kwee nie , maar is dat niet wat erg optimistisch?
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:waterman771 schreef:Al met al een uurtje of 5 bezig geweest. :
kwee nie , maar is dat niet wat erg optimistisch?
mvgr wupke
Nee, dat is toch normaal? Niet ouwehoeren en doorwerken.
Je wil toch niet beweren dat je een dag met zo’n klus bezig bent???
De klanten die ik vroeger in de garage had gingen die uren écht niet betalen, en mijn baas zou na een uurtje of 6 toch wel serieus gaan zeiken..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hoe is dat nou met die bassbox afgelopen, overigens?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hel1 schreef:hoe is dat nou met die bassbox afgelopen, overigens?
Tsja…. die doet ‘t dus echt niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
tja, als werk is het enigzins gangbaar.
maar kan me voorstellen, dat je met je eigen auto iets secuurder werkt, en wat nauwkeuriger dingen samn stelt.
dan is 5 uur vrij krap.
temeer daar je het hobbymatig deed/doet.
mvgr wupke:die een klus niet afraffelt
waterman771 schreef:hel1 schreef:hoe is dat nou met die bassbox afgelopen, overigens?
Tsja…. die doet ‘t dus echt niet
dan ga ik die andere opgraven, wordt vervolgd
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo, en dan nu de fotootjes van de GS klusdag
Voorfront d’r uit:
De motorbeplating d’r af:
De oude riemen stonden écht veel te slap…... ops:
Nieuwe riemen en spanrollen:
Nog even klepjes stellen:
En rijden maar weer!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special