Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Tom Duckpower schreef:ik heb in mn special ook stoelen gezet…waarvan de mijne is voorzien van een lekkere schapenvacht….
heerlijk…..
Schapenvachtjes gebruiken ze in de verpleegtehuizen om decubitus (afsterving van de huid door drukplekken) tegen te gaan bij ouderen.
Ben jij al zo’n oude l@l???
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
met mn 20 jaren behoor ik op dit forum toch al tot de oude garde…
Zit gewoon lekker…lekker zacht
Tom Duckpower schreef:met mn 20 jaren behoor ik op dit forum toch al tot de oude garde…
Zit gewoon lekker…lekker zacht
Tssss…. ga je mond spoelen Tom , d’r zijn er hier die echt wel wat jaren ouder zijn
KNIPOOG….
ik vind het verbruik een beetje aan de hoge kant moet ik zeggen voor zo’n klein motortje (300cc toch?) en zo’n onwijs lichte auto
of denk ik nu verkeerd
bedoel, 1 op 13 haal ik met gemak ook in mijn zx
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Maak van die 300cc maar minstens het dubbele…
Het verschil zit hem in heel wat dingen… zo verbruikt een carburateur motor altijd meer en de techniek heeft de laatste ook niet stil gestaan..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
het is 602cc,
de eerste eenden (dan spreken we over de modellen van ‘48 tot ‘52) hadden 375cc.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Simpele Ziel schreef:Maak van die 300cc maar minstens het dubbele…
Het verschil zit hem in heel wat dingen… zo verbruikt een carburateur motor altijd meer en de techniek heeft de laatste ook niet stil gestaan..
Hoeft niet perse zo te zijn, hoor. Even een zijstapje: in de motorfietsenwereld wordt momenteel nogal eens geklaagd over het hogere verbruik van de moderne fietsen met injectiesystemen, dit dan vergeleken met oudere carburateurfietsen.
Wat wel een rol kan spelen is het feit dat een eend (meestal) is voorzien van een ouderwetse contactpuntjes-ontsteking. Ik heb zelf nooit een eend gehad (wel eens een stukje gereden in een Dyane, reed heel leuk! ) maar wel een 2 cyl. Visa, en datgene wat hier gezegd is over de rijstijl die je gaat hanteren als gevolg van het lage vermogen kan ik volledig onderschrijven. Mijn Visaatje deed er ook bijna een halve minuut over om van 0 naar 100 op te trekken. Verbruik lag op ongeveer 1: 15 a 16. Maar een Visa is dan ook voorzien van een elektronische computergestuurde ontsteking (jawel!), en is bovendien nog wat verder opgeboord naar 652 cc.
Heeft er volgens mij OOK mee te maken dat de 2CV een luchtgekoelde motor heeft….die hebben minder compressie dan een water gekoelde motor….en gebruiken daardoor meer brandstof.
Net als de VW Kever….die slurpten ook aardig wat, heb er zelf ooit eentje gehad (beiden dus, een 2cv en een kever)