1 van de 2
 1 2 Volgende > 

ZX met nieuwe geluiden .......GRRRR
mazout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 15 oktober 2007 11:17 PM

Hoi, m,n ZX diesel heeft nu na al het aadrijfas gekl# en stuurkogel gedoe nog steeds bijgeluiden…

De versnellingsbak begint te “Zingen” af en aan,

Is dit nog makkelijk op te lossen of wordt het afscheid nemen ?

Profiel  

mazout
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2007 01:55 AM
  [ # 1 ]
Keezx schreef:

Zingen van versnellingsbak en/of differentieel is alleen op te lossen door een andere te monteren.
Nieuwe olie is niet duur maar helpt waarschijnlijk niet.

Ohh damn , en wat moet ik nu verwachten ?
Kosten onderdelen en arbeid ?

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 16 oktober 2007 02:36 AM
  [ # 2 ]

Is het de versnellingsbak of alleen het druklager? Die willen ook wel eens gaan zingen als ze versleten zijn.

Lekker paniekzaaien overigens, dat ie z’n versnellingsbak moet gaan vervangen Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 oktober 2007 01:39 PM
  [ # 3 ]

Wat bedoel je dan precies? Ik interpreteer het dat ie een nieuwe versnellingsbak en/of differentieel moet monteren. Gezien de reactie van mazout heeft ie het dan ook verkeerd geinterpreteerd.

Profiel  

_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577

Gepost: 16 oktober 2007 01:44 PM
  [ # 4 ]

Hoe erg is het zingen? Als het niet nadrukkelijk aanwezig is; je hoort het niet als de radio op normaal volume speelt, zou ik me er niet druk om maken.
Mijn oude ZX 16V zong ook, schakelde prima en reed er niet minder om. Heb +/- 40.000km zo gereden zonder dat het zingen erger werd.

Profiel  

mazout
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2007 11:54 PM
  [ # 5 ]

Nou het zit zo..
Het gezang begint bij als ie warm is is een jujuerig geluid icm een diep geroffel, deze geluiden zijn het duidelijkste in z,n 3 en 5.

Verder heftige klop bij gas los of in kan ik niet echt horen !
Alleen bij ontkoppelen tijdens het rijden stopt het gezang.
Dit gezang komt steeds vaker en vaker terug.

Verders zijn de aandrijfassen meedre keren vernieuwd ivm geratel wat keer op keer terugkwam.
En nog steeds kreunt en nonkelt ie door de bochten .
De Koppeling is 30.000 km geleden vervangen.

Hmm niet schrikken, ik heb nu al een versnellingsbak aangeschaft er moeten nog niewe askeerringen en pakking + olie bij.

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 19 oktober 2007 09:33 AM
  [ # 6 ]

Vergeet niet dat de koperen, holle O-ringen bij de aftap en peil- c.q. bijvulplug ook vervangen moeten worden anders gaat-ie daar lekken en zingt-ie binnen de kortste tijd weer.

Overigens worden die ringen bij het aandraaien van de plug platgedrukt om de afdichting te maken. Laat je dus niet in de war brengen doordat ze plat zijn als je ze er afhaalt. Je kan ze echt maar één keer gebruiken.

Jos van der Voort

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 19 oktober 2007 11:02 PM
  [ # 7 ]

Is het geen ijverig wiellager??? Deze zingen ook zo lekker

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

mazout
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 oktober 2007 01:34 AM
  [ # 8 ]

Nope helaas geen ijverig wiellager, de aansluitingen in de bak zijn wat minder geworden (van de aandrijfassen). @Goodold Diesel

Ben nu bij een garage wezen informeren en die willen de bak + druklager en askeeringen bij deze beurt vervangen.

Van de andere punten weet ik het nog niet zo, daar hebben ze het nog niet over gehad.(vulnippel enzo) .@ZX-Enschede
De garage wordt door citrofielen Rene en Andre geleid en het lijkt me dat dit niet hun eerste bak vervanging is ...

Goed zal het wel meemaken, hoop dat het allemaal wat, relaxter gaat rijden.

Alvast bedankt voor jullie bezorgdheid !

Profiel  

mazout
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 oktober 2007 01:38 AM
  [ # 9 ]
Keezx schreef:
mazout schreef:

Nope helaas geen ijverig wiellager, de aansluitingen in de bak zijn wat minder geworden (van de aandrijfassen). @Goodold Diesel

Ben nu bij een garage wezen informeren en die willen de bak + druklager en askeeringen bij deze beurt vervangen.

De garage wordt door citrofielen Rene en Andre geleid en het lijkt me dat dit niet hun eerste bak vervanging is ...

Alvast bedankt voor jullie bezorgdheid !

Voor het vervangen van een ZX bak hoef je echt geen citrofiel te zijn hoor, is heel erg standaard stuff.

BTW , wie had er ook al weer gelijk?

Eehm wij ?

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 20 oktober 2007 01:49 AM
  [ # 10 ]

Ik neem aan dat je op mijn reactie doelt, gezien je eerdere opmerkingen Rolling Eyes

Volgens mij is het niet zozeer een kwestie van gelijk hebben. Ik vind het alleen tamelijk apart zonder ook maar de wagen in kwestie gehoord of gezien te hebben te roepen “als je van het geluid afwilt moet je een nieuwe bak monteren”. Dat is ten eerste zonder onderzoek niet zomaar te zeggen, en ten tweede bracht je het zo dat niet alleen ik maar ook de topicstarter het verkeerd interpreteerde. Maar wat was er nou precies aan de hand? Nu alles vervangen wordt weet ik dat nog steeds niet. Keerringen lekten waardoor de bak droogstond? Toch het druklager?

Profiel  

mazout
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 oktober 2007 02:00 AM
  [ # 11 ]
mkatgert schreef:

Ik neem aan dat je op mijn reactie doelt, gezien je eerdere opmerkingen Rolling Eyes

Volgens mij is het niet zozeer een kwestie van gelijk hebben. Ik vind het alleen tamelijk apart zonder ook maar de wagen in kwestie gehoord of gezien te hebben te roepen “als je van het geluid afwilt moet je een nieuwe bak monteren”. Dat is ten eerste zonder onderzoek niet zomaar te zeggen, en ten tweede bracht je het zo dat niet alleen ik maar ook de topicstarter het verkeerd interpreteerde. Maar wat was er nou precies aan de hand? Nu alles vervangen wordt weet ik dat nog steeds niet. Keerringen lekten waardoor de bak droogstond? Toch het druklager?

Nou de bak heeft olie maar baklager naar aandrijfas is aan het aanlopen, auto haalt de 140 maar net en bij gasloslaten dan bokt de bak.
Ben naar 3 garages geweest en hebben alle 3 de baklager en de bak inwendig afgekeurd.

Ben er niet op uit om een persoonlijk gelijk te halen of dat aan iemand specifiek gelijk te geven.
Heb verzuimd om het bericht bij te houden en de stappen die er tussendoor zijn geweest te vertellen.

Jammer genoeg woon ik midden in NL en niet te dicht bij een van jullie om even te laten luisteren.

Ben igg blij met jullie reaktie’s

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 20 oktober 2007 02:20 AM
  [ # 12 ]

Zo, da’s heftig. Hoeveel had de bak gelopen? Goed te horen dat het allemaal weer in orde komt.

Profiel  

mazout
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 oktober 2007 02:21 AM
  [ # 13 ]
mkatgert schreef:

Zo, da’s heftig. Hoeveel had de bak gelopen? Goed te horen dat het allemaal weer in orde komt.

320.000

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 20 oktober 2007 03:02 AM
  [ # 14 ]

ach, net warmgelopen dus Razz

Profiel  

mazout
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 oktober 2007 03:04 AM
  [ # 15 ]
The Hans Identity schreef:

ach, net warmgelopen dus Razz

Hmm bijna vastgelopen bedoel ik, dacht dat er toch een
tonnetje of 5 a 6 mee gereden kon worden ....

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook