Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb vandaag de turbodruk van mijn BX gemeten. 0.9 bar op de snelweg. Hoeveel mag de turbodruk ook alwaar maximaal zijn bij de a8a motoren? 1.1 bar?
Wel grappig trouwens, zo´n turbodrukmeter. Ik zou er wel één willen op de plek van mijn tijdelijk-oliepeilmetertje. Maarjah die bestaat natuurlijk niet.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Turbodruk
knäckor schreef:Ik heb vandaag de turbodruk van mijn BX gemeten. 0.9 bar op de snelweg. Hoeveel mag de turbodruk ook alwaar maximaal zijn bij de a8a motoren? 1.1 bar?
Wel grappig trouwens, zo´n turbodrukmeter. Ik zou er wel één willen op de plek van mijn tijdelijk-oliepeilmetertje. Maarjah die bestaat natuurlijk niet.
Je kunt proberen om een turbodrukmeter van een CX GTI turbo aan te passen. Dan heb je in ieder geval iets wat een beetje origineel oogt!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ow, dat is wel een goed idee. Toevallig iemand die een zo´n meter heeft liggen en er vanaf moet?
Eveneens ben ik tevens ook.
Bij m’n ex-service C15 met A8A motor haalde de turbodrukmeter vrij makkelijk 1.3 tot 1.4 bar en daar was niks aan geschroefd of “getuned”, leek me toch wel flink veel, maar hij’s nooit geploft dus…..........
bent u ook zo’n fan van de politie??
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Keesjr schreef:Bij m’n ex-service C15 met A8A motor haalde de turbodrukmeter vrij makkelijk 1.3 tot 1.4 bar en daar was niks aan geschroefd of “getuned”, leek me toch wel flink veel, maar hij’s nooit geploft dus…..........
Zo, das niet mis Ik heb die van mij geprobeerd af te stellen, maar verder dan 1,0-1,1 kom ik niet, het stangetje kan niet verder ingeschroefd worden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Als je nog meer turbodruk wil hebben kan je in het slangetje tussen het compressorhuis en de wastegate een regelbare lekkage creeren d.m.v. een zgn. bleed-valve, de wastegate zal dan denken dat er bv. 1.0 bar geleverd wordt terwijl de werkelijke druk dan bv. 1.3 bar is afhankelijk van hoever de bleedvalve opgedraaid is.
(alles op eigen risico natuurlijk)
bent u ook zo’n fan van de politie??