2 van de 2
 < Vorige 1 2

Opknappen houtinleg
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 20 oktober 2007 02:01 AM
  [ # 16 ]

Iemand ervaring met zoiets: Link ?

Groetjes Erik!

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5488

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 oktober 2007 02:27 AM
  [ # 17 ]

De kleur van de proefstukje is inderdaad doffer.

Misschien beter met hoogglans nemen?
(Of met een boenmiddel meer glans aan te bengen, ik zou eerder blanke lak overheen spuiten, om te zien of er wat glans te voorschijn komt.)

Qua beits zou ik kerse kleur nemen. Dat is een beetje bruinig\rood van kleur. Ik denk dat deze kleur het best de panelen qua kleur benadert.

Succes,

Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 oktober 2007 02:47 AM
  [ # 18 ]

Heb bij de verfhandel bij de verschillende beitsen staan kijken, er hingen proefstukjes, maar er kwam er geen één overeen. Misschien moet ik wat mengen. De kersenvariant was weer veel te rood. Nee, dan kwam de notenhoutvariant nog het meest in de buurt.

Probleem met het proefstukje is dat niet alleen de lichte delen donkerder worden, maar de donkerste delen worden ook lichter. Het geheel neemt gewoon enigzins de kleur van het beits aan.

Ik ben zelf bang dat beits niet de oplossing is…niet voor het beste resultaat IMHO.

Ik moet denk ik een middeltje hebben dat er transparant uitziet, maar alleen rood/bruin doorlaat. Oud-bruin bier ofzo. Wink Zeg maar, het goedje zelf moet geen kleur hebben, alleen kleur filteren. Net als bepaalde lakken, als je in het potje kijkt ziet dat er ook doorzichtig uit, maar maakt het wel donkerder.

Een kennis van me gaf de tip om het hout met lijnzaadolie in te smeren.

Overigens heb ik wel al een idee voor de letters van het plankje rond de keuzeschakelaar, als ik deze losheb leg ik ‘m in de scanner, wat fotoshoppen en dan heb ik een ‘mal’ (of hoe noem je zoiets), en dan nog iemand vinden die dat op gelakt hout kan afdrukken.

Groetjes Erik!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 20 oktober 2007 12:07 PM
  [ # 19 ]
Lampie schreef:

Probleem met het proefstukje is dat niet alleen de lichte delen donkerder worden, maar de donkerste delen worden ook lichter. Het geheel neemt gewoon enigzins de kleur van het beits aan.

Alle delen zijn dan toch weer mooi gelijk van kleur, dan heb je wat je hebben wilt lijkt mij. Dat het niet 100% dezelfde kleur is… tja, het is ook geen nieuwe auto toch!? Ik ben iig prima tevreden met het resultaat wat het mij heeft opgelevert.

Animal triste post coitum

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 20 oktober 2007 09:50 PM
  [ # 20 ]

Vind ‘t er prima uitzien hoor, helemaal als alles straks hetzelfde is.
Ik zou voor de afwerking de boel aflakken met bootlak (transparant), kan tegen een stootje.

Citroënloos

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 20 oktober 2007 10:58 PM
  [ # 21 ]

bootlak alleen gebruiken bij opgeboorde bollen!

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 21 oktober 2007 02:41 AM
  [ # 22 ]

bootlak alleen gebruiken bij opgeboorde bollen!

Confused:
Confused

Citroënloos

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 oktober 2007 03:59 PM
  [ # 23 ]
Serge schreef:

Alle delen zijn dan toch weer mooi gelijk van kleur, dan heb je wat je hebben wilt lijkt mij. Dat het niet 100% dezelfde kleur is… tja, het is ook geen nieuwe auto toch!? Ik ben iig prima tevreden met het resultaat wat het mij heeft opgelevert.

Tja, het is geen nieuwe auto. Maar met dat argument kun je ook zeggen dat ik het verkleurd moet laten.

Het vervelende van dat beits is dat het dekt. Het mooie wortelhout-effect, wat er nu nog is, weliswaar vergeeld, verdwijnt. Dat het een andere kleur krijgt vind ik niet zo erg.

Ik vraag me af hoe die restaurateurs het voor elkaar krijgen. Nieuw fineer?

Groetjes Erik!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook