Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bram-id19B schreef:en hoe bij de voorschermen? gaat hij daar onder de bodemplaat door??
Nee hij blijft aan de zijkant en gaat dan bij het krikpunt omhoog. Laat het alu schildje onbeschadigd!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
om weer even af te trappen: Waterslangen moeten in de motorruimte zo worden bevestigd dat ze het reguliere onderhoud niet in de weg zitten. Dus: niet over het klepdeksel heen.
Ik bouwde het altijd als volgt in: toevoer komt van het kachelslangetje die aangesloten zit op het ijzeren pijpje boven het uitlaatspruitstuk. Als je hier het T stuk vlak bij het bochtje doet zit het niet in de weg. De retour loopt naar de kachelradiator retour, over de waterpomp heen onder het beugeltje van de radiator.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het alu plaatje of schildje zit in je wielkast, daarachter zit de stabilisator stang en veercylinder.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het Alu plaatje wil ook nog weleens van ijzer zijn (donkerbruin of zwart gelakt).
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Staal, altijd, eigenlijk.
Citroen!
Chromen lijsten zijn van hoogglans gepolijst RVS [removed]emoticon
.......maar idd die zijn het
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Erato schreef:Ik heb begrepen dat niet iedereen een voorstander is om die naast de benzine vuldop te plaatsen…
Vanuit praktisch oogpunt bevalt het me prima achter de vuldop.
Wat is er tegen? Is het metaal daar te flexibel? Vinden jullie het te krap?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
@bogaard77: je kan als retour voor de waterleidingen,ook het buisje aansluiten,op het blok ter hoogte van de vacuum stop ,op het kleppendeksel
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik vind achter de nummerplaat best OK, het lijkt niet op Daf maar op een ouwe Chevy Caprice of Mercedes (hoewel, hoeveel meer cachet heeft dat??)
Als ik zo bij mijn eigen dame kijk, is dat ook niet ingewikkelder dan anders om in te bouwen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Voordelen van de vulopening onder het tankklepje:
1. Sneller in te bouwen dan een vulopening achter de kentekenplaat.
2. Er loopt geen slang van je vulopening (achter de kentekenplaat) naar de tank.
3x raden waar ik de vulopening heb geplaatst toen ik LPG in mijn DS23 bouwde…
Citroen!
De kantelende kentekenplaat is een standaard-issue voor de grote franse tijdgenoot van de DS: de Peugeot 404. Die klepjes zijn er voldoende te krijgen.
DriverD: sneller inbouwen onder het tankklepje? Je moet op z’n minst de be/ontluchting van de tank verplaatsen, wil je het netjes doen. En de slang gaat nu niet naar het tankklepje en blijft wel bestaan, maar loopt dan naar de kentekenplaathouder. Ik heb 15 jaar rondgereden met een vulaansluiting naast de kentekenplaat. Ja, want vroeger lette je daar niet zo op. Vroeger reed je LPG omdat het goedkoper was. Tegenwoordig bouw je om naar LPG om het milieu te sparen… Ha…Ha… En dan wil je ook graag dat niemand het ziet. Zo heb ik m’n laatste 2 projecten ook uitgevoerd. Geweldig!
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hier in de buurt was vroeger iemand die vulopeningen echt onzichtbaar verwerkte, bijvoorbeeld achter bestaande reflectors enz.
Die man is al weer jaren met pensioen… Vaklui worden schaars!
Maar voor wie wil, zijn er altijd mooie oplossingen te verzinnen!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In je benzine klep heb je grotere kans je plaatwerk te beschadigen bij tanken en passen buiteland nippels er niet of nauwelijks op.
Achter het kenteken is welgeteld 1 gat boren van 8 cm doorsnee en 1 in de achterwand van je kofferbak. Goh. werk zeg…
Voordeel2: je hebt die vulslang niet in je wielkast en je hoeft daar ook geen doorvoer te maken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik heb de tanknippel naast de benzinevuldop. Nooit problemen gehad met beschadigen van het plaatwerk. Ook de Europanippel voor Belgie en de Italie-nippel voor Frankrijk passen zonder moeite. Moch ik ergens in een land belanden dat op -stan eindigt, met vulslangen als giertonpijpen, kan ik altijd nog het achterscherm demonteren.
Vullen achter een kantelbaar nummerbord lijkt me meer kans hebben op beschadigen van de bumper door de handel van de vulslang. Blijft die nummerplaat overigens omlaag staan, of moet je die vasthouden. Ik weet nog dat vroeger legio Dafjes rondreed met een slappe of kapotte nummerplaatveer, waardoor het nummerbord plat op de bumper bleef liggen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
GeraldDSuper schreef:Ik weet nog dat vroeger legio Dafjes rondreed met een slappe of kapotte nummerplaatveer, waardoor het nummerbord plat op de bumper bleef liggen.
Hee, dat klinkt weer érg aantrekkelijk
Verder heb ik ook geen negatieve ervaringen met de tanknippel naast de benzinevuldop. Buitenlandnippels passen prima en mijn hand-oog coordinatie is voldoende om de slang op de nippel te krijgen. Ik moet wel toegeven dat ik mijn vriendin nooit heb laten tanken…
Grootste voordeel vind ik dat het gewoon een erg natuurlijke plek is om te tanken.
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi