Ik rij al anderhalf jaar voor de zaak in een C4 Berline en hoewel die prima bevalt kan ik niet zeggen dat hij helemaal storingsvrij is. Als ik richting aangeef knippert soms mijn dimlicht even, maar dat is niet echt hinderlijk. Wat WEL hinderlijk is, is dat mijn raambediening (bestuurderskant) een eigen leventje leidt: soms doet’ie het wel, maar vaak gaat hij niet open als ik hem open wil doen, maar gaat hij wel open als ik het knopje richting dicht duw. Resultaat: als hij open is kan hij niet meer dicht (knap lastig als je wilt parkeren in de stad of net de snelweg op wilt rijden na het tolpoortje). Als ik dan de bedieningsunit uit de deur sloop, de kabel loshaal en weer vastklik wil hij het vaak wel weer even doen. Bij de garage hebben ze dit tot 3x toe niet kunnen repararen, volgende week poging 4.
Komt iemand dit bekend voor? Heeft iemand advies?
Thanx!
Rogier
————————————————————————
- C4 Berline 1.6 HDI Jan. 2005 zwart
- BX 1.9 TGI Routiere Dec. 1992 rood
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
..een nieuw schakelaartje lijkt me toch wel eeen poging waard….
Maar, als jouw dimlicht knippert als je richting aanwijst, zit er met de massa van de auto toch iets niet goed. Mij lijkt het een niet met het ander te maken te hebben, maar met moderne auto’s weet je het maar nooit…wellicht ??
Ik denk ook niet dat het iets met elkaar te maken heeft… de schakelaar is bij de vorige 2 reparartie-pogingen al een keer vervangen.
Moderne auto’s
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Je hebt een echte Citroën
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Rogier, hier idem. Ze hebben er al meerder (4) keer naar gekeken en hebben inmiddels de schakelaar vernieuwd(zeggen ze ) Zelfde problemen blijven. Als je een beuk tegen de deur geeft doet ie het opeens weer wel. Zeker een roker net als ik?
Knipperlicht probleem heb ik ook. Sávonds is het wel kut, valt voor een deel van een seconde je licht even uit.
Heb trouwens ook een hdi, mischien uit dezelfde periode? 53rzsn.
groet,
bx16v mk1 160hp
c4 hdi 110
die van ons gaat deze week voor dezelfde klacht (het slecht werkende raam) naar de garage. nu nog net binnen de garantie. ik heb overigens de indruk dat het met vochtig weer te maken heeft.
Die van mij is van januari 2005 (04pxpd), dus 9 maanden ouder… Ik wacht in spanning af hoe het woensdag afloopt, maar ik vrees het ergste. Ik denk niet dat het aan de schakelaar ligt (die is bij mij ook vervangen), maar ergens aan lekstroom ofzo.
3 keer een nieuwe schakelaar. 1 x nieuwe bedrading, probleem bleef bestaan. Nu weer een nieuwe C4, ben benieuwd hoe lang die het uithoud…
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik zou er niet van opkijken als er iets met de BSI softwarematig mis is…Uitlezen en als het softwarematig goed is is wellicht de raambedieningsmodule stuk, heb hierover weleens gehoord.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
daaristieweer,wiedurft schreef:3 keer een nieuwe schakelaar. 1 x nieuwe bedrading, probleem bleef bestaan. Nu weer een nieuwe C4, ben benieuwd hoe lang die het uithoud…
Oh, probleem opgelost dus. Was de asbak ook vol ?
nee 2 en half jaar leasecontract voorbij.
Asbak is al meerdere keren gewoon geleegd.
en ja hoor…...
Nu gaat rechtervoorraam niet meer op de automaat omhoog, als je vanaf bestuurderstoel bedient.(7600 km nu, 4 mnd oud)
Op de rechterportier doet hij het nog wel goed, evenals comfortsluiting op de afstandsbediening.
MOOI MERK…..
Duidelijk…..........
..Maar wat vind je van Citroen ??
Als je zoveel op één en hetzelfde knopje blijft drukken vind ik het niet gek dat je raampje het begeven heeft…..
zo gaat het hard met de posts…...
maar idd, geef maar eens een beuk tegen het deurpaneel, je zal zien dat hij het dan weer doet.
Is bedrading oid, heb er last van en hoort er gewoon bij, rij een lease en maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
als je eigen geld erinzit natuurlijk wel, laat ze er nog maar eens naar kijken.
Toevallig zelf apparatuur in de auto geknoopt zoals een carkit?
Heerlijk namelijk dat canbus…..
raambediening c4
als echte citroen rijder had ik ook problemen met de raambediening van het linker portier. De raammotor is vervangen maar het probleem bleef, de raambediening schakelaar is vervangen maar het probleem bleef.
Geruime tijd geleden is het stekkertje vervangen dat de aansluiting maakt aan de raambedieningschakelaar en…........ probleem opgelost,
het raam werkt weer zoals het hoort.
Groet,
Marc
Totaal aantal Berichten: 176
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Re: raambediening c4
vuister schreef:als echte citroen rijder had ik ook problemen met de raambediening van het linker portier. De raammotor is vervangen maar het probleem bleef, de raambediening schakelaar is vervangen maar het probleem bleef.
Geruime tijd geleden is het stekkertje vervangen dat de aansluiting maakt aan de raambedieningschakelaar en…........ probleem opgelost,
het raam werkt weer zoals het hoort.
Groet,
Marc
Aha!! Bedankt voor deze tip!
Zelf heb ik namelijk ook last van eigenwijze ramen op mijn coupé.. en ik los dat net als alle anderen op door af en toe een keer een klap op het portier te geven.. Maar het is zeker de moeite waard om de binnenzijde van het portier een keer los te maken om het stekkertje schoon te maken/vervangen om te kijken of dat iets oplost! Wellicht dat het ook te maken heeft met het feit dat ik de slechte gewoonte heb om te roken in de auto…
Die aanslag komt natuurlijk ook overal terecht…