11 van de 11
« Eerste  < Vorige 9 10 11
   
DSuper-winterklus?
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 oktober 2007 01:44 PM
  [ # 151 ]

Je kan ook de platen laten overlappen en doorlopend lassen…

Vanwege de grote hoeveelheid warmte die je inbrengt raad ik doorlopend lassen af.

Citroen!

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 21 oktober 2007 06:03 PM
  [ # 152 ]

Doorlassen is voor de Duitse APK (Tuv) verboden (bij chassiswerk). Door de grote hitte wordt het materiaal direct naast de lasnaad ernstig verzwakt.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 oktober 2007 06:18 PM
  [ # 153 ]

Weet iemand of doorlassen het krachtenspel beïnvloedt?? Een koets heeft altijd berekende torsie (wordt er beweerd) en ik vraag me af of je dan wel doorlassen moet. Of zijn fabrieks-puntlassen alleen maar goedkoop Wink ??

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 21 oktober 2007 06:29 PM
  [ # 154 ]

1mm, valt nog best mee, ik was bang dat het 0.75 was.

Als je iets aflast, hoeft het toch niet te betekenen ( voor de APK) dat je de hele lasnaad in 1 keer doet? Ik bedoel, mag je dan ook een stukje lassen, af laten koelen, weer een stukje (aan de andere kant van de naad), etc.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 21 oktober 2007 06:37 PM
  [ # 155 ]
Penny Lane schreef:

Weet iemand of doorlassen het krachtenspel beïnvloedt?? Een koets heeft altijd berekende torsie (wordt er beweerd) en ik vraag me af of je dan wel doorlassen moet. Of zijn fabrieks-puntlassen alleen maar goedkoop Wink ??

Derk

Op de plekken waar puntlassen gebruikt zijn, zou ik dat weer doen. Maar aflassen doet men (lijkt mij) alleen waar er een stuk van een bestaande plaat uitgeslepen is. M.a.w., daar heeft vanuit de fabriek nooit een las gezeten. Dus met name op de bodem. De verbinding tussen de verticale delen van de balk en de bodem gewoon weer puntlassen, net zoals dat origineel gedaan werd. Het lijkt mij dat je op dee manier niet het krachtenspel beïnvloed.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 oktober 2007 11:05 PM
  [ # 156 ]

Check!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
11 van de 11
« Eerste  < Vorige 9 10 11
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook