Totaal aantal Berichten: 20
- (Grand) C4 Picasso 2.0 EBV Ligne Business
Via de leasemaatschappij (De Lage Landen Translease) heb ik vandaag een brief ontvangen dat ook aan mijn auto een modificatie moet plaats vinden.
Betreft 2.0 benzine LB, geleverd in april 2007.
Kan gebeuren, ook erkende kwaliteitsmerken als Toyota hebben een terugroep actie….
richard m schreef:Via de leasemaatschappij (De Lage Landen Translease) heb ik vandaag een brief ontvangen dat ook aan mijn auto een modificatie moet plaats vinden.
Betreft 2.0 benzine LB, geleverd in april 2007.
Kan gebeuren, ook erkende kwaliteitsmerken als Toyota hebben een terugroep actie….
??? is Citroen dan geen erkend kwaliteitsmerk??
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Ik moet de komende week een afspraak maken voor de eerste grote beurt en zal dan gelijk de spec’s navragen van de terugroepactie.
Wordt vervolgd!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb nog niks gehoord van Athlon, maar die van mij is ook in April uitgeleverd, dus die brief of telefoontje zal vanzelf wel komen. Het zal niet heel kritiek zijn, anders hadden we er wel iets van gehoord in de media.
tilanus schreef:Ik heb nog niks gehoord van Athlon, maar die van mij is ook in April uitgeleverd, dus die brief of telefoontje zal vanzelf wel komen. Het zal niet heel kritiek zijn, anders hadden we er wel iets van gehoord in de media.
Ondergoed uit Vriezeveen was ook goed
Bingo
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Bingo schreef:Ondergoed uit Vriezeveen was ook goed
Bingo
:
Met de reactiestang wordt de bevestiging tussen onderste motorsteun (kantelsteun) en subframe bedoeld in dit geval.
Maandagen kunnen dan toch heugelijke dagen zijn.
Vandaag mailtje van de leasingcompany gekregen dat de documenten verstuurd zijn. Ik was compleet verrast gezien de leveringsdag 15 december zou zijn. Het was in feite 15 oktober! En in totaal slechts 3 maand ipv de verwachte 6
Waarschijnlijk heb ik hem morgen, maar ik kon me niet bedwingen om hem eens te gaan bezichtigen.
Voor wie nog niet weet hoe een C4 Picasso eruit ziet, het is de linkse
[url]http://img85.imageshack.us/img85/5382/dscn1729mediumxr7.jpg [/URL]
Besteld 5 juli ~ C4 Picasso5P SX 1.6 110PK Nocciola, beige interieur + panoramisch dak + mistlampen + bluetooth + detectie pack ~ te krijgen in december met zwart interieur ~ gekregen op 30 oktober
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
remind schreef:ik ben geen techneut maar wel redelijk goed met google. Op verschillende sites kwam ik zowel reactiestang (reaction-arm) als torsiestang tegen. Ik heb geen idee of dit het zelfde is. In de meeste gevallen wordt wel McPherson genoemd. Voor zover ik weet wordt een torsiestang ook wel stabilisatorstang genoemd. En toen hadden we er dus al 3 .
Even ter info aan de niet techneut(en) onder ons…
McPherson was een man die een speciale ophanging heeft bedacht waarbij vrije plaats kwam tussen de wielen. Naar hem is dus de McPherson ophanging genoemd. Deze ophanging heeft genoeg bewegende armen/stangen en dus allicht is één er van de eerder genoemde “reactie-arm” (maar als term zijde ken ik het ook niet)
Zoals ik al eerder heb gezegd gaat het bij deze actie om de bevestiging tussen onderste motorsteun (kantelsteun) en subframe. Deze metalen stang noemen ze in dit geval de reactiestang.
Het gaat hier dus niet om een onderdeel van de wielophanging.
huh? wat doet mijn post nu in deze thread?
strange
Besteld 5 juli ~ C4 Picasso5P SX 1.6 110PK Nocciola, beige interieur + panoramisch dak + mistlampen + bluetooth + detectie pack ~ te krijgen in december met zwart interieur ~ gekregen op 30 oktober
Totaal aantal Berichten: 126
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
storm schreef:huh? wat doet mijn post nu in deze thread?
strange
Was ik ook al verbaasd over wat jou post met dit draadje te maken had.
Maar fijn voor je dat je C4 Picasso afgeleverd wordt.
Zien wel van je hoe het bevalt.
Groet, Bert
Misschien dat een ‘mod’ jouw thread kan verplaatsen.
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
storm schreef:huh? wat doet mijn post nu in deze thread?
strange
Vergissen is menselijk. Wie weet blijkt straks dat je toch de rechtse auto gekocht hebt
Vandaag lag de brief dan in mijn bus : auto moet binnen om “een bescherming op de sensor van het rempedaal bij te plaatsen”.
Verder : “van deze gelegenheid kan uw auto profiteren om van een aantal evoluties te genieten die in productie worden toegepast” - zonder verdere details.
Sleutels en kaart moeten meegebracht worden.
Ben benieuwd ...
Gisteren bij de dealer geweest voor de 1e grote beurt. Heb gevraagd naar de terugroepactie. Ze meldde me dat het geen grote algemene terugroep was maar dat het gaat om uitvoeringsspecifieke zaken. De teruggeroepen wagens worden individueel benaderd. Het kan zlefs zijn dat uit een serie van 6 afgeleverde wagens en maar 1 wordt teruggeroepen. Er waren geen zaken welke tijdens de beurt vervangen, aangepast of nagekeken moesten worden in het kader van zo’n algemene update of aanpassing.
(Verder kan ik meedelen dat ik de Francaise erg heb gemist die ene dag, ondanks dat ik een C4 berline (1.6 16v) te leen had deze dag)
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.