Hahahahahaha.
Bij Wes voor de deur!!?
Hahahahaha. Bedoel er niks mee hoor.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Als Wes aan een gracht moet wonen dan moeten ze de pandjes aan de overkant even platgooien en de boel uitgraven hehehe
Hij woont toch in de buurt van water?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ja het eind van de straat grenst aan het water inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Zeg is dit niet een klein beetje of topic dames!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Hahahaha. Ook wakker?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Even een nieuwe vraag.
Tikkende hydraulische klepstoters…
Wat doe je daaraan?
Additief bij de olie en hopen dat niet alles kapot gaat of vervangen of laten vervangen of gewoon mee doorrijden of of of…
Wat te doen?
eXaMple schreef:Even een nieuwe vraag.
Tikkende hydraulische klepstoters…
Wat doe je daaraan?
Additief bij de olie en hopen dat niet alles kapot gaat of vervangen of laten vervangen of gewoon mee doorrijden of of of…
Wat te doen?
Olie verdunnen met ATF olie (100 ml en niet meer!!) en daar een tijdje mee rondrijden. ATF olie heeft superreinigende eigenschappen en maakt je klepstoters schoon. Daarna je olie en filter vervangen. Tilt ie dan nog, dan kun je er een additief in doen. En daarna…. zul je toch aan de nieuwe stoters moeten.
Bij mij tikten de stoters opeens na een periodieke oliewissel.. Maar nu 5000 km later is het weer ok…
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ok! die kende ik nog niet.
Kan ik altijd proberen uiteraard. ATF is automaatbak olie he?
Weet iemand ook wat dat ongeveer kost? het vernieuwen van een klepstoter?
Volgend jaar wil ik sowieso de koppeling laten doen en dan moet toch de motor eruit.. Het leek mij slim om dan meteen die klepstoter(s) te laten vervangen. Ik heb alleen geen idee van de evt kosten die dat met zich meebrengt.
Die stoters kosten afhankelijk van of het origineel is of niet tussen de €35 en €50 per stuk en bij mij was het al een stevige klus, dus ik denk dat je bij een V6 je borst wel nat mag maken.
Animal triste post coitum
eitje
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Nou ik was eerlijk gezegd ook niet van plan om het zelf te gaan proberen… Maar het gaat dus wel weer een v6 waardige rekening worden…
Even als hypothese; zou het niet goedkoper zijn om een goed blok uit een sloper te peuteren en dat erin te laten hangen???
eXaMple schreef:ok! die kende ik nog niet.
Kan ik altijd proberen uiteraard. ATF is automaatbak olie he?
.
yep, rode olie, en hetzelfde zit ook in een stuurbekrachtiging op een auto zonder veerbollen.. Blijft het tikken na 1000 km, dan kun je er als paardemiddel steeds meer ATF ingooien, tot zelfs wel een halve liter.
Maar met een halve liter ATF erin wordt de olie wel heel dun. Tap dat dus wel na 50 km af en rij rustig om de motor niet teveel te belasten.
Maar 100 ml ATF erij om mee te beginnen en een tijd mee te rijden kan weinig kwaad, het heeft trouwens allemaal niet zoveel nut als je op synthetische olie rijd.(0-w40) dat is al halve ATF. Maar 15w40 of 10w40 kan je best een beetje aanlengen..
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
zou zonde zijn.
los van wie weet hoe dat 2e hansje zich gaat gedragen..
daarnaast de kosten van een 2e hans zal wel evenveel zijn als de onderdelen voor de jouwe..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Zo’n slokje atf dan sowieso maar even proberen?