Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Foto´s van de productie van de nieuwe C5
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
mooie technische foto’s
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Internet intro
Internet intro:
nog 42 minuten…................
[url]http://img86.imageshack.us/img86/472/revealingthenewc5am7.th.jpg [/URL]
Maar wat zal er onthuld worden??? Uitrusting, c5, c5 lignage, c5 ..........
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ja hoor, seconden voor de “onthulling” gaat die klok weer vooruit lopen !!
Dat belooft veel goeds, kweken ze goodwill mee…
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Hahaha, nu staat er “binnenkort”
Ja daaaggg…
Zit ik al weken eerste rang…..
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Wat ik nou nog steeds niet snap is waarom de 2.2 benzine niet ook in de C5 geleverd wordt. Er zijn wel 4 diesels, maar maar 3 benzines met een fors gat tussen 2 en 3 l. Vroeger had je de turbo CT, de 2.2 is een perfecte vervanger hiervan. Noodgedwongen rijd ik nu maarin een V6(snik)
Speaking of turbo, was er niet ook sprake van benzine motoren ism BMW die met weinig cylinderinhoud en veel turbo’s voldoende koppel vermogen zouden gaan leveren ipv de good old 1.8 en 2l tegen een lager verbruik.
Het gebrek aan vernieuwing in het motoren aanbod en aadrijflijn is mi een grote teleurstelling voor deze C5 . Zo geldt ook nu weer dat er geen automaat op de 22HDI leverbaar zou zijn (autotelegraaf). Doodzonde!
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
exroosje schreef:Noodgedwongen rijd ik nu maarin een V6(snik)
Leef met je mee
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
He jongens, eigenlijk is dit geen gek idee van Citroën om HP-vering optioneel te maken. Wat mij betreft doen ze dat voor alle modellen!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Doe mij maar een C4 VTS coupé met HP dan
Dat is allemaal nog een beetje te betalen
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
knight-rider schreef:Zou de EB6V uit de C4 ook op de C5 gaan komen :
Iemend die hierop een antwoord kan geven???
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
exroosje schreef:Wat ik nou nog steeds niet snap is waarom de 2.2 benzine niet ook in de C5 geleverd wordt. Er zijn wel 4 diesels, maar maar 3 benzines met een fors gat tussen 2 en 3 l. Vroeger had je de turbo CT, de 2.2 is een perfecte vervanger hiervan. Noodgedwongen rijd ik nu maarin een V6(snik)
Speaking of turbo, was er niet ook sprake van benzine motoren ism BMW die met weinig cylinderinhoud en veel turbo’s voldoende koppel vermogen zouden gaan leveren ipv de good old 1.8 en 2l tegen een lager verbruik.
Het gebrek aan vernieuwing in het motoren aanbod en aadrijflijn is mi een grote teleurstelling voor deze C5 . Zo geldt ook nu weer dat er geen automaat op de 22HDI leverbaar zou zijn (autotelegraaf). Doodzonde!
het lijkt me aannemelijk dat PSA over 2 of 3 jaar de motorenlijn verjongt, da’s dan meteen weer een extra boost voor de C5-serie.
maar het blijft een gemiste kans: de 1.8-16V had vervangen kunnen worden door de 1.6 VTo met 120 pk en daarboven de sterkere 1.6 THP met 175 pk (zoals de Peugeot 308)
daarboven heeft PSA nog een 2.0i Turbo met 220 pk in de pijplijn, en das een mooie opstap naar de V6… (als die dan nog nodig is)
maarnee, nu het ‘stokoude’ benzineprogramma…
blijkbaar heeft PSA meer oog voor de HDI-klanten
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:
Maarnee, nu het ‘stokoude’ benzineprogramma…
blijkbaar heeft PSA meer oog voor de HDI-klanten
En ja dat is natuurlijk ook zo. In Frankrijk gaat een HDI voor nauwelijks meer weg als een benzine model (ze hadden daar zelfs een geen meerpijs voor HDI actie). Je moet daar wel gek zijn om nog benzine te rijden, zeker omdat in frankrijk de C5 voornamelijk als kilometervreter verkocht wordt, diesel ook daargoedkoper is en er geen wegenbelastingboete is.
Dus is diesel gewoon belangrijker geworden, meer dan 2/3 van de verkopen daar. In Belgie geldt ook zo iets dacht ik.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
exroosje schreef:XTR schreef:
Maarnee, nu het ‘stokoude’ benzineprogramma…
blijkbaar heeft PSA meer oog voor de HDI-klanten
[list]En ja dat is natuurlijk ook zo. In Frankrijk gaat een HDI voor nauwelijks meer weg als een benzine model (ze hadden daar zelfs een geen meerpijs voor HDI actie). Je moet daar wel gek zijn om nog benzine te rijden, zeker omdat in frankrijk de C5 voornamelijk als kilometervreter verkocht wordt, diesel ook daargoedkoper is en er geen wegenbelastingboete is.
Dus is diesel gewoon belangrijker geworden, meer dan 2/3 van de verkopen daar. In Belgie geldt ook zo iets dacht ik.
[/list:u]
In Belgie is het vooral de brandstofprijs die er voor zorgt dat er meer diesels dan benzinewagens worden gekocht,diesel is ongeveer 13eurocent goedkoper dan benzine.Aankoop is ook aanzienlijk duurder en wegenbelastingen kosten je ook meer dan wanneer je met benzine rijd,maar dat verschil is de laatste jaren kleiner geworden.
Huidige wagen:citroen xantia 1995
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
laika schreef:In Belgie is het vooral de brandstofprijs die er voor zorgt dat er meer diesels dan benzinewagens worden gekocht,diesel is ongeveer 13eurocent goedkoper dan benzine.Aankoop is ook aanzienlijk duurder en wegenbelastingen kosten je ook meer dan wanneer je met benzine rijd,maar dat verschil is de laatste jaren kleiner geworden.
Inderdaad de brandstofprijs, maar dat niet alleen.
Ook het feit dat een diesel minder verbruikt dan een gelijkaardige bezinewagen maakt veel uit.
De combinatie van deze twee maakt dat een dieselwagen voor personen die veel kilomters doen voordeliger uitkomt dan een benzinewagen!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)