2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
BX 19 gt
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 21 oktober 2007 03:11 AM
  [ # 16 ]

klopt wat karel schrijft, maar aan de andere kant, als ie nog wel goed is en dus al bijna 23 jaar op de weg is, dan kan je hem ook rustig nog een aantal jaar gewoon gebruiken, want dan is ie vast ergens mee behandeld.
en dan de boel goed bijhouden.

goed naar roest zoeken dus. motoronderdelen kom je nog wel aan, maar een goede koets is moeilijker.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 oktober 2007 03:13 AM
  [ # 17 ]
hel1 schreef:

klopt wat karel schrijft, maar aan de andere kant, als ie nog wel goed is en dus al bijna 23 jaar op de weg is, dan kan je hem ook rustig nog een aantal jaar gewoon gebruiken, want dan is ie vast ergens mee behandeld.
en dan de boel goed bijhouden.

goed naar roest zoeken dus. motoronderdelen kom je nog wel aan, maar een goede koets is moeilijker.

En zelfs een rot voorsubframe is nog wel te vervangen Wink

Over roesten: het gaat me er meer om dat je niet de illusie moet hebben een type 1 BX als dagelijkse auto te gebruiken gedurende het hele jaar. En dan nog niet eens vanwege alle specifieke spullen die schaars geworden zijn.
Als “pekelbakkie” zijn ze uitermate ongeschikt. Ik zet ‘m ook gedurende het ergste deel v/d winter in een stalling.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 oktober 2007 04:00 PM
  [ # 18 ]
karel schreef:
hel1 schreef:

klopt wat karel schrijft, maar aan de andere kant, als ie nog wel goed is en dus al bijna 23 jaar op de weg is, dan kan je hem ook rustig nog een aantal jaar gewoon gebruiken, want dan is ie vast ergens mee behandeld.
en dan de boel goed bijhouden.

goed naar roest zoeken dus. motoronderdelen kom je nog wel aan, maar een goede koets is moeilijker.

En zelfs een rot voorsubframe is nog wel te vervangen Wink

Over roesten: het gaat me er meer om dat je niet de illusie moet hebben een type 1 BX als dagelijkse auto te gebruiken gedurende het hele jaar. En dan nog niet eens vanwege alle specifieke spullen die schaars geworden zijn.
Als “pekelbakkie” zijn ze uitermate ongeschikt. Ik zet ‘m ook gedurende het ergste deel v/d winter in een stalling.

Mijn GT wordt komende winter ook nauwelijks gebruikt en ik verwacht hem ook te stallen

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 21 oktober 2007 06:40 PM
  [ # 19 ]

En een type 3 GTi kan die wel tegen pekel?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 oktober 2007 07:12 PM
  [ # 20 ]
Autofan schreef:

En een type 3 GTi kan die wel tegen pekel?

Is geen hobby van een GTI maar gewoon goed in de wax Wink  Type 2/3 zijn over algemeen niet zo roestgevoelig maar daar heb ik ook al wat uitzonderingen van gezien Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Rik1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-10-2007

Gepost: 21 oktober 2007 07:36 PM
  [ # 21 ]

Maar is de carrosserie constructie van de verschillende types zo verschillend, ik bedoel ik lees dat bv. de deuren erg zwak zijn, maar die zijn toch uit te wisselen? evenals andere carroserie delen?, dacht dat ruwweg alleen de richtingaanwijzers verschilden…..shame on me?

En wanneer een auto de eerste 22 of 23 jaar roestvrij is doorgekomen dan denk ik dat je met een goede antiroest behandeling, schoon en in de was houden je de ergste problemen best heel lang nog buiten de deur kunt houden.

Ik haal komende woensdag m’n CX op, van Citroville na een antiroest behandeling…...en dan alleen het zomerseizoen gebruiken, in de winter een toyota pekelbak die na 17 jaar en 230000 km nog geen spoor van roest kent…..(kwam er laatst achter dat die dingen, al lang voor Audi er mee begon, gewoon verzinkt schijnen te zijn….)

Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 21 oktober 2007 08:17 PM
  [ # 22 ]
Rik1 schreef:

Maar is de carrosserie constructie van de verschillende types zo verschillend, ik bedoel ik lees dat bv. de deuren erg zwak zijn, maar die zijn toch uit te wisselen? evenals andere carroserie delen?, dacht dat ruwweg alleen de richtingaanwijzers verschilden…..shame on me?

De voordeuren van een serie 1 kun je wel uitwisselen met een serie 2. Moet je dacht ik alleen bij de plaatsing van de spiegel een gaatje uitboren of zoiets

Maar de achterdeuren kun je niet uitwisselen, want bij een serie 2 lopen die namelijk iets breder uit.
En een serie 1 wil bij het tankklepje nog wel eens roesten. Bij mijn GT niet zo’n klein beetje ook

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 oktober 2007 09:23 PM
  [ # 23 ]
Rik1 schreef:

Ik haal komende woensdag m’n CX op, van Citroville na een antiroest behandeling…...

Ik weet niet hoe je woensdag kwa tijd zit maar eventueel kan je even langskomen dan kan ik je op verschillende vragen andwoordt geven en toelichten bij de auto!

(een ritje met een BX GT is dan ook mogelijk Wink )

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Rik1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-10-2007

Gepost: 21 oktober 2007 09:55 PM
  [ # 24 ]

Lijkt me een heel prima idee, ware het niet dat ik ook nog niet precies weet hoe ik qua tijd zit, maar ik laat het je zeker weten…....altijd slim om even naar een anders z’n ervaringen te luisteren tenslotte….

in ieder geval hartelijk bedankt voor het aanbod en ga er zeker gebruik van maken, nu nog even kijken wanneer…

McDean schreef:
Rik1 schreef:

Ik haal komende woensdag m’n CX op, van Citroville na een antiroest behandeling…...

Ik weet niet hoe je woensdag kwa tijd zit maar eventueel kan je even langskomen dan kan ik je op verschillende vragen andwoordt geven en toelichten bij de auto!

(een ritje met een BX GT is dan ook mogelijk Wink )

Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 oktober 2007 01:36 PM
  [ # 25 ]

Mijn GT is een dagelijkse bak en prima te gebruiken op die manier. Ze heeft ooit een nette antiroestbehandeling gehad maar toch zit pekelrijden me nooit lekker. En ook ik heb een aangetast voorsubframe. Qua mechaniek (blok,bak,onderstel) heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat het zwakker is dan type 3 spul. Ook elektrisch is de boel best wel stabiel.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
martijnj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007

- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
Gepost: 22 oktober 2007 03:50 PM
  [ # 26 ]

prima (Franse) GT site: http://membres.lycos.fr/citroenbx19gt/

Ik heb zelf sinds 2 maanden bx 19 GT uit 1986 (met visgraat stof) in Gris Perle. Deze auto heeft ca. 4 jaar stilgestaan…...
Dus andere banden, octopus, benzineleidingen, accu, V-snaar, spoelolie LHM, veerbollen voor.
Uiteraard werkt de choke niet….
De onderzijde van de auto is mooi gaaf, incl subframe!
Enige roest van betekenis aan de bovenzijde! van de voordeuren.
150.000 km.
Rijdt nu eindelijk zoals het hoort: HEERLIJK!

Profiel  
 
Rik1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-10-2007

Gepost: 22 oktober 2007 04:05 PM
  [ # 27 ]

en nu misschien een lompe vraag, maar toch….wat mag een knappe GT kosten, en ik moet zeggen….heb via franse sites enkele sport’s te koop zien staan…..trekt me ook wel….

Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 22 oktober 2007 05:09 PM
  [ # 28 ]

In 2004 reden er volgens de RDW nog 208 GT’s rond in Nederland.

Wat Karel zegt, vind ik niet helemaal kloppen. Als je een nette BX type 1 vind, kan die best het gehele jaar elke dag dienen als dagelijkse auto. Ik heb mijn GT ook als dagelijkse pekelbad gebruikt bijvoorbeeld. En ook mijn Leader type 1 en ook mijn Digit…

Qua prijzen moet je niet naar de Franse prijzen kijken.
In Nederland is een GT, zelfs in goede staat, helaas weinig waard. Dat kan echter weer een voordeel zijn wanneer je er juist een wilt kopen.
Zo is de PL-44-FL van forumlid ‘m’ zo’n voorbeeld, zoals hij hierboven berschreef. Die kostte jarenlang slechts 250 euro en niemand wilde ‘m kopen, terwijl het een hele mooie en leuke auto is, met alle opties die je maar kunt bedenken.

De BX 19 GT is sowieso een zeer luxe uitgevoerde BX, met een voor die tijd (1984) zeer zeldzame boardcomputer. Zoals reeds aangegeven had modeljaar 1986 vanaf september 1985 geen standaard boardcomputer meer, maar enkel als optie. Ik ga met Hel1 mee dat het eerste modeljaar de leukste was, vanwege de standaard boardcomputer en de ruimere keuze in interieurkleuren.

De exacte technische verschillen tussen modeljaar ‘85 en modeljaar ‘86 weet ik niet precies. Qua carrosserie zit er bijvoorbeeld ook een verschil in de haakjes in de achterklep, waaraan je de koordjes van de hoedenplank aan bevestigt. Foto’s daarvan staan op de door Hogervp aangegeven link.

Kortom: indien de GT in een goede staat is, kun je voor een redelijke prijs een zeer nette auto hebben. Indien de belangrijke punten van de carresserie roestvrij zijn (voorruitstijl, subframe) kun je er wat mij betreft een mooie dagelijkse auto van maken. Roest aan deuren vind ik bij een auto totaal niet belangrijk. Alle losse delen waar roest op zit, zoals deuren, zijn vervangbaar. Het is daarentegen een stuk lastiger om een rotte voorruitstijl te vervangen.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 oktober 2007 05:28 PM
  [ # 29 ]

Specifieke spullen die schaars zijn, welke zijn dat dan Jan? De enige onderdelen die ik me nu kan indenken zijn licht- & clignoteurschakelaars, TRS toerentellers, spiegels (tenzij ze idd hetzelfde zijn als op de AX) en goede carburateurs.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 22 oktober 2007 08:49 PM
  [ # 30 ]

AX-spiegels kun je wel vergeten. De spiegel met stelbeugel zijn redelijk identiek, maar de zwarte driehoek is toch echt anders.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook