Met de hagelnieuwe 3 rijen-radiator erin komt ik normaal rijdend rond de 65°. Lijkt me prima
xm_addict schreef:Met de hagelnieuwe 3 rijen-radiator erin komt ik normaal rijdend rond de 65°. Lijkt me prima
Volgens mij zou je er dan een andere termostaat in moeten doen? 80 graden lijkt mij een betere bedrijfstemperatuur….
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
temperatuurmeter
moet je eens kijken onder de kop van inbouwen volt meter hoe sommige dit hebben opgelost ,volgens mij de perfecte inbouw hiervoor .Zie ook de foto s
groeten
lopezdijkstra schreef:xm_addict schreef:Met de hagelnieuwe 3 rijen-radiator erin komt ik normaal rijdend rond de 65°. Lijkt me prima
Volgens mij zou je er dan een andere termostaat in moeten doen? 80 graden lijkt mij een betere bedrijfstemperatuur….
Ik vind de bedrijftstemperatuur ook aan de lage kant. Boven de 70 kom ik niet bij normaal rijden. Na het stilleggen gaat ie wel naar de 80°. Thermostaat getest en die gaat netjes open vanaf 80°. Is eigenlijk gek, dan zou de thermostaat nog moeten dicht zijn, niet. Bovenste waterdarm is toch degelijk warm. Aangezien de rits van de koeltunnel stuk was heb ik aan de binnenzijde hiervan een stuk kofferbekleding gelijmd. Dit zal wel een stuk motorcompartimentwarmte buitenhouden.
daar koelwater ten alle tijde indirect is, dient men op 2 plaatsen te meten.
dwz voor en na de koelgang.
om een effective meting te verrichten is alleen de olie temperatuur nuttig, daar deze de effective temp,en actuele temperatuur van de motor weergeeft zonder extreme fluctuatie’s..
mvgr wupke…tja weer de dremel dus,,,en wat draadjes en een nieuwe meter erbij,,
NB,, 65 graden is extreem laag voor koelwater en bedrijfsthemperatuur..
NB,, 65 graden is extreem laag voor koelwater en bedrijfsthemperatuur..
Ik vind het ook vreemd. Zou het nuttig zijn om de thermostaat er eens uit te halen en kijken wat dan gebeurt ?
xm_addict schreef:NB,, 65 graden is extreem laag voor koelwater en bedrijfsthemperatuur..
Ik vind het ook vreemd. Zou het nuttig zijn om de thermostaat er eens uit te halen en kijken wat dan gebeurt ?
een olie temp sensor kan hier beter werken..
mvgr wupke
xm_addict schreef:NB,, 65 graden is extreem laag voor koelwater en bedrijfsthemperatuur..
Ik vind het ook vreemd. Zou het nuttig zijn om de thermostaat er eens uit te halen en kijken wat dan gebeurt ?
Een thermostaat kan alleen temperatuur verhogend werken. Ook als hij open staat remt hij de doorstroming nog iets en als hij dicht staat sluit hij de doorstroming helemaal af naar het grote circuit.
Er uit halen zal de bedrijfstemperatuur dus alleen nog maar verder doen dalen…
Totaal aantal Berichten: 25609
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Erato schreef:Heeft een Pallas altijd een temp meter? Ik heb alleen de uitsparing voor de tempmeter. Inbouw achteraf mogelijk ?
dat weet ik niet zeker. Inbouw achteraf is absoluut moeglijk, als je er een kunt vinden. Zijn vrij prijzig.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25609
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ze staan soms op ebay. soms voor honderden euro’s.
Ik heb er nog 1 liggen. Make me an offer….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Honderden euro´s. Slik
Ik kocht er onlangs samen met een DS-maatje van me twee stuks voor ieder een tientje. Dat was met klokkenhuis en al bij een ex DS-Garage in Cuijk. Ik zal eens kijken of ze er nog meer hebben. Een had zelfs het kleine temperatuursymbooltje in het klokkenhuis staan. De andere niet. Inbouwen stelt niet veel voor, vrijwel alles is voorbereid.
Kun je met dit soort prijzen niet een benzinemeter ombouwen, omwikkelen of zo om de zelfde weerstand te krijgen. Kunnen we mooi in serie doen.
Ik heb overigens nog een aftermarket tempmeter (rond model) voor de liefhebber in de aanbieding. Bijvoorbeeld ruilen tegen een bakje in plaats van de radio, 3e dash…of een flesje LHM.
Ik mag dan nog geen ervaren DS rijder zijn, maar vind het zelf (gemoedrust) ook erg belangrijk om de temperatuur zelf te zien i.p.v. een lampje, lees dit topic dus ook al een tijdje mee net zoals vorgaande.
Zoals ik het nu begrip zijn er dus meerdere mogelijkheden, ik vind zelf de twee reeds benoemde erg mooi:
- retro ronde temperatuur meter
- orginele balk vormige meter (zoals benzine meter)
Mijn voorkeur gaat zelf naar de orginele natuurlijk, heb hiervoor reeds wat afgebeld, maar tot nu toe nog niets.
iemand misschien input hierover?, naar de reeds aangeboden
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 25609
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sorry maar heb em net verkocht aan Erato. Wie weet wil die em met winst aan je doorverkopen. Ik heb er overigens 100 euro voor gerekend. Als ik dat niet krijg doe ik em niet weg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Sorry maar heb em net verkocht aan Erato. Wie weet wil die em met winst aan je doorverkopen. Ik heb er overigens 100 euro voor gerekend. Als ik dat niet krijg doe ik em niet weg.
heb jij een mega schuur met onderdelen ?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 25609
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. dat is het probleem juist. Het staat te vol!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>