arhnic schreef:Daffodil31LE schreef:
arhnic schreef:Voortzetten op http://www.ordinairevervoersmiddelen/honda.nl s.v.p.
Link doet ‘t niet…Kan ik je van dienst zijn met een paar kwartjes?
Ja hoor. Maar het mogen ook enkele briefjes van 500 euro zijn, als je toch aan ‘t uitdelen gaat.
Maar da’s fftopic
Ik ben blij dat je geen hebberd bent.!!!!
Hoewel ik bied een paar kwartjes en je vraagt een paar X 500 euri????
Probeer eens http://www.ikhebnooitgenoeg.nl
Kan zijn dat de link weer niet werkt bedenk dan maar dat brand erger is.
Simpele Ziel schreef:Bassman schreef:Simpele Ziel schreef:
Zelf zou ik denk ik er toch altijd wel een HP Citroën bij willen hebben en als ik dan toch een nieuwe auto moet hebben een nieuwe ongeveerde Cit of Peugeot
Simpele Ziel schreef:
Zelf zou ik denk ik er toch altijd wel een HP Citroën bij willen hebben en als ik dan toch een nieuwe auto moet hebben een nieuwe ongeveerde Cit of Peugeot
Begrijp ik het nou goed dat je “nieuwe” auto (van welk merk dan ook) in dat geval totaal van elke vorm van vering ontdaan zal zijn? 1e rit voert dan meteen naar de fysiotherapeut
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Nee maar aangezien ik steeds vaker hoor dat Citroëns stugger worden, en ze nu al ‘Duits’ geveerd zijn…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
I see…
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Volgens mij kennen de meeste mensen hier het begrip hardrijden niet. Ik heb zelf in een BX16V gereden in Duitsland. Dit is zo’n beetje de snelste citroën die er is. Dit gaat ook wel met een lekker gangetje, maar echt snel vind ik het nog niet. Ik vind het nog steeds jammer dat Citroën een van de weinige merken is die totaal NIET sportief is en alles er aan doet lijkt wel om dat te voorkomen. Elk merk heeft zo wel een of meerdere topics. Bijv. Mitsubishi met de lancer, Toyota met z’n 3.0t supra! En zo zijn er nog veel meer op te noemen.
Ik ken het rijgenot van een HP-Citroën aangezien ik me mijn hele leven daar al in verplaats, aangezien mijn vader niet anders heeft gereden.
Toen ik als leenauto een ZX meekreeg had ik ook gelijk last van m’n rug na een ritje van 30 kilometer
Maar degenen die zeggen dat een HP-citroën op de snelweg comfortabeler is dan een Honde Prelude, hebben zekersteweten nog nooit in een Prelude ruim boven de 200 gereden op de snelweg
Vraag ook maar eens aan Citrofiel!ik? aangezien hij ook praktijkervaring heeft
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Boven de 200 doen BX en XM’s het niet echt lekker nee met die mcpherson strut, alhoewel je het met lagere banden en andere velgen wat kan verbeteren. Maar, een CX maakt niets uit 200+ of 80 km/h, omgeving komt iets harder langs, weg lijkt ietsje smaller, motor maakt wat meer geluid, maar voor de rest zo stabiel als maar kan. Ik vermoed dat het in een SM ongeveer hetzelfde is, daar is immers een 300km/h experimentele versie van geweest. Voor snelweg comfort moet je toch eens een SM, CX of een XM proberen. Ik ben niet zo te spreken over de voorophangng van de XM, maar er zijn zat mensen die het prima vinden.
Maar welke honda prelude ben jij dan zo van onder de indruk? Ik heb even door de carbase gekeken, maar ik kan niet zeggen dat de cijfers van een prelude nou heel erg indrukwekkend zijn. Als je de bouwjaren kijkt waarin de BX 16v en de CX Gti Turbo leverbaar waren zie je een snelste versie met 150pk die in 7,9 sec van 0-100 gaat met een top van 212km/h. Koppel is in alle gevallen nogal matig 180Nm bij die snelste. Dat ding houdt in de verste verte geen Gti Turbo bij en ik denk een BX 16v MkII eigenlijk ook niet en een MkI zeker niet. Voor 1996 was er geen Prelude die harder kon dan een BX16V, en tegen die tijd waren er dingen zoals de XM V6.24 en de xantia Activa. Citroen profileert zich wat geraffineerder, maar om nou te zeggen dat ze helemaal geen snelle autos maken lijkt mij wat kort door de bocht.
Autos zoals de supra waren toendertijd al vanaf 10,000 euro duurder dan de duurste citroens, en die snelle Lancers en Subarus zijn uit een ander tijdperk en dat moet je vergelijken met dingen als een xantia activa v6, zx 16v enzo, allemaal rappe autos. Ik vind dat je een beetje appels met peren vergelijkt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik ben het in lijnen (grote is een groot woord) eens met wat jij zegt, maar er is wel degelijk een prelude die sneller is dan de citroens, namelijk de vtec.
Dit is een vierde generatie prelude, en slaat helaas een gat met iedere bx, en ook de v6 red dit helaas niet.
Ik ben echt gek van citroens, maar op de snelweg rijdt een vierde generatie prelude echt stukken beter, en rustiger dan welke citroen ook.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Bedoel je de:
Honda Prelude 2.2i VTEC 4WS
185pk en 211Nm 226km/h en 0-100 7.3 sec, 3e generatie prelude
Stamt uit 93-95 kost 34,000 euro ongeveer.
Zouden we moeten vergelijken met de V6.24 denk ik. 200pk, 265Nm 0-100 in 8,6 sec daar is ie zeker langzamer maar ik geloof dat de nummers van autoweek in dit geval niet kloppen (want die van de V6-12v kloppen ook niet daar hoort het 8.3 sec te zijn), top 235km/h.
of de Honda Prelude 2.2 VTi
200pk en 211Nm 228km/h en 0-100 in 7.6 sec, 4e generatie prelude
Vanaf 1996, en 32,000 euro.
Dan komen we in het gebied van de Xantia Activa V6 enzo.
Ik weet het niet hoor… het hele verhaal van die snelle Preludes valt volgens mij wel mee. Dat Vtecs rustig zijn op de snelweg geloof ik wel, maar autos met conventionele vering heb ik altijd een “wat is er toch mis met dit ding” ervaring, maar misschien ben ik dat. Nou vind ik dat de ophanging op de XM en Xantia (behalve de Activa) niet helemaal zo goed gelukt is als had gemoeten, maar of een conventioneel geveerde auto echt rustiger rijdt dan een XM V6 op de snelweg, ik weet ‘t niet hoor. Wie heeft er een prelude die ik uit kan proberen?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Volgens mij is die hele discussie over de Honda Prelude toch een beetje hetzelfde als het vergelijken van appels en peren. De Prelude is bedoeld als een sportwagen (alhoewel, ik vind het eerder een GT), en Honda heeft dit model altijd een beetje gebruikt als een etalage van haar technologische kunsten.
Citroen heeft nooit zuivere sportwagens gebouwd, althans niet voor de openbare weg. Exoten als de BX 4TC waren bedoeld ter homologatie van de rallymodellen, en zijn eerder vergelijkbaar met een Subaru Impreza WRX of een Mitsubishi Lancer Turbo. En de Citroen SM is een fantastische auto, maar toch veel meer een snelle reisauto, een Gran Tourismo dan een sportwagen.
Hetzelfde geldt voor de motoren. Ik ken de krachtigere modellen van Citroen toch vooral als auto’s met een hoop kracht onderin. De VTEC’s van Honda zijn daar helemaal niet voor ontworpen! Die bieden de mogelijkheid van het ver kunnen doortrekken naar hoge toerentallen i.c.m. met een rustigere loop bij lage toerentallen. Trekkracht bij lage toerentallen hebben Japanners nooit zoveel aandacht aan besteed. Zeker Honda, die van huis uit een motorfietsenfabrikant is, en destijds begon met wat eigenlijk niets anders was dan een overdekte motorfiets.
Honda’s zijn gewoon van een hele andere orde, en bieden ook een heel ander soort vermaak dan dat Citroen biedt. Ik zou rustig een Honda kopen, maar dan wel als 2e auto, niet in plaats van mijn citroen, want zo’n Honda lijkt me erg vermoeiend op langere ritten….
Maar wat mij betreft: 1000 keer liever een Honda dan een Slopel!!
winnetou schreef:Volgens mij is die hele discussie over de Honda Prelude toch een beetje hetzelfde als het vergelijken van appels en peren. De Prelude is bedoeld als een sportwagen (alhoewel, ik vind het eerder een GT), en Honda heeft dit model altijd een beetje gebruikt als een etalage van haar technologische kunsten.
Citroen heeft nooit zuivere sportwagens gebouwd, althans niet voor de openbare weg. Exoten als de BX 4TC waren bedoeld ter homologatie van de rallymodellen, en zijn eerder vergelijkbaar met een Subaru Impreza WRX of een Mitsubishi Lancer Turbo. En de Citroen SM is een fantastische auto, maar toch veel meer een snelle reisauto, een Gran Tourismo dan een sportwagen.Hetzelfde geldt voor de motoren. Ik ken de krachtigere modellen van Citroen toch vooral als auto’s met een hoop kracht onderin. De VTEC’s van Honda zijn daar helemaal niet voor ontworpen! Die bieden de mogelijkheid van het ver kunnen doortrekken naar hoge toerentallen i.c.m. met een rustigere loop bij lage toerentallen. Trekkracht bij lage toerentallen hebben Japanners nooit zoveel aandacht aan besteed. Zeker Honda, die van huis uit een motorfietsenfabrikant is, en destijds begon met wat eigenlijk niets anders was dan een overdekte motorfiets.
Honda’s zijn gewoon van een hele andere orde, en bieden ook een heel ander soort vermaak dan dat Citroen biedt. Ik zou rustig een Honda kopen, maar dan wel als 2e auto, niet in plaats van mijn citroen, want zo’n Honda lijkt me erg vermoeiend op langere ritten….
Maar wat mij betreft: 1000 keer liever een Honda dan een Slopel!!
Idd, ik ook liever een honda, dan zo’n snopel, maar dat snapten jullie al.
Mijn oude ‘92er is een vierde generatie prelude (dus niet zoals ook gezegd derde) laatste model prelude is de vijfde generatie, dus vanaf ‘96.
Maar dat terzijde, die was voorzien van een 2.0 16v met automaat, en was heelrijk rustig, bijna net zo’n perfecte stoelen als in mijn bx 16v, en heerlijk rustig.
Citroen is een echte karakter auto, en ik zou het niet willen missen, een prelude voor het dagelijkse verkeer komt er zeker weer een keer, als het me financieel weer voor de wind gaat.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
arhnic schreef:Ja zo kan het gebeuren dat een topic “Stel Citroen stopt met HP auto’s, wat gaan jullie dan doen.
“ ontaard in een topic “Hoe confortabel is een Honda prelude?”
Wat mij betreft Heiligschennis en het glazuur moet spontaan bij de ware citrofiel van de tanden springen
Moderator neem je verantwoordelijkheid en doe er wat aan s.v.p.
Voortzetten op http://www.ordinairevervoersmiddelen/honda.nl s.v.p.
Men is kennelijk wat hardleers
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Voorlopig kunnen we toch nog wel vooruit. De C5 zal het nog wel uitzingen tot aan 2008. Dus tot 2015 zijn er in iedergeval nog goede, jonge HP’s te koop voor weinig. Er was ook leven na de 2cv, dus er zal ook wel leven zijn na de laatste betaalbare HP. Ik lig er (nog) niet wakker van.
Jeroen
M&M schreef:En nu stoppen met die Honda ongein
Ja het moet nu inderdaad maar afgelopen zijn met dat prelude gedoe. anders komen bassie en adriaan zo nog om de hoek kijken.
En dan vallen de kwartjes ook nog eens niet of met honderden tegelijk. laten we het alsjeblieft weer over echte auto’s hebben :cevr :susp
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
R.Nicolaas schreef:M&M schreef:En nu stoppen met die Honda ongein
Ja het moet nu inderdaad maar afgelopen zijn met dat prelude gedoe. anders komen bassie en adriaan zo nog om de hoek kijken.
En dan vallen de kwartjes ook nog eens niet of met honderden tegelijk. laten we het alsjeblieft weer over echte auto’s hebben :cevr :susp
Ja sorry, jullie hebben gelijk, bx rulezzzzzzzz!!!!!!!!
Of is dat ook niet goed? :shoot
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.