4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
LPG in DS (1968)
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 oktober 2007 02:21 PM
  [ # 46 ]

Die veer is sterk genoeg. Zit er al 10 jaar op.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 22 oktober 2007 02:54 PM
  [ # 47 ]

Ik heb ook een vulnippel achter de nummerbordplaat. Nadeel is dat eigenlijk alleen Nederlandse slangen er echt lekker op passen; in het buitenland hebben ze vaak een soort pistoolgreep die dan net tegen de bumper komt. Misschien dat een verlengstuk die situatie weer verbetert maar ik geloof dat die vaak niet toegestaan zijn (niet dat mij dat heel veel uitmaakt als het tenmiste veilig is)...

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 23 oktober 2007 07:53 PM
  [ # 48 ]

Ok, hier nog een voorstander van de vuldop achter het benzineklepje. Als je het een beetje goed uitkient past alles precies ook in het buitenland. Ook de ontluchting van de benzinetank hoeft dan niet verplaatst te worden. Geen problemen met de lak gehad, een makkelijke plek om te tanken en onzichtbaar, redelijk ideaal dus.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 oktober 2007 12:45 AM
  [ # 49 ]

Buitenlandse pistoolgrepen passen wel als je de greep in lijn met de bumper legt, vlak dus (het is net even hoe je het noemen wilt maar you’ll get the picture)

Idem met de Nederlandse koppeling: je moet even weten hoe-ie er lekker op gaat. Die veer achter de nummerplaat is sterk zat idd, soms irritant als je een koppeling even ‘dwingen’ moet maar dat is een probleem van de tankzuil vind ik Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 14 februari 2008 06:46 PM
  [ # 50 ]
bogaard77 schreef:

om weer even af te trappen: Waterslangen moeten in de motorruimte zo worden bevestigd dat ze het reguliere onderhoud niet in de weg zitten. Dus: niet over het klepdeksel heen.
Ik bouwde het altijd als volgt in: toevoer komt van het kachelslangetje die aangesloten zit op het ijzeren pijpje boven het uitlaatspruitstuk.  Als je hier het T stuk vlak bij het bochtje doet zit het niet in de weg. De retour loopt naar de kachelradiator retour, over de waterpomp heen onder het beugeltje van de radiator.
Cool

Heb jij toevallig in mijn DS de lpg ingebouwd?? Zit er precies in zoals jij hier uitlegt en de vulopening zit achter de kentekenplaat Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 februari 2008 06:50 PM
  [ # 51 ]

Als de auto bij DSadvies vandaan komt wel!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 14 februari 2008 06:52 PM
  [ # 52 ]

Wat ik ervan begreep is dat mijn DS gekocht is door een kapper uit Heemstede in Amsterdam, die em daarna in onderhoud heeft gedaan in Borculo bij citroclassique waar ik haar kocht.. 

Ik moet toch es achter de historie aan van die wagen!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 februari 2008 06:55 PM
  [ # 53 ]
CLL Martin schreef:

Wat ik ervan begreep is dat mijn DS gekocht is door een kapper uit Heemstede in Amsterdam, die em daarna in onderhoud heeft gedaan in Borculo bij citroclassique waar ik haar kocht.. 

Ik moet toch es achter de historie aan van die wagen!!

Dan kan het dus. Zit er een JH vardamper in vn Groot motorgas uit alkmaar?  (GMS)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 14 februari 2008 07:06 PM
  [ # 54 ]

Ik ben nu met de peuzjo als ik weer in brabant ben zal ik meteen ff kijken, volgens mij zit er nog een stickertje op de tank.. En als ik het goed heb moet het op z’n minst al zeker 7 jaar terug of eerder ingebouwd zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 februari 2008 11:17 AM
  [ # 55 ]
bogaard77 schreef:
CLL Martin schreef:

Wat ik ervan begreep is dat mijn DS gekocht is door een kapper uit Heemstede in Amsterdam, die em daarna in onderhoud heeft gedaan in Borculo bij citroclassique waar ik haar kocht.. 

Ik moet toch es achter de historie aan van die wagen!!

Dan kan het dus. Zit er een JH vardamper in vn Groot motorgas uit alkmaar?  (GMS)

Het verhaal van de auto is als volgt: De auto komt oorspronkelijk bij ene Ward H. uit H’sum vandaan. Hij heeft em aan Rob van Berlo in Amsterdam verkocht. Ik werkte daar toen. Bij hebben de auto aan toplease geleverd, en er gas in laten bouwen door Autogas Amsterdam, die toen in de Ruysdaalstraat zaten. De klant ( een dame) heeft er een jaar mee gereden en was er toen helemaal klaar mee. Wij hebben de auto weer teruggekocht van Toplease en aan die kapper uit heemstede doorverkocht. Die heeft em vervolgens jaren later weer aan CitroClaziek in Borculo verkocht.

Als het goed is, zit er in die auto een verdamper, type JH van Groot motorgas in Alkmaar omdat wij die destijds standaart lieten monteren bij inbouw. Ik leverde de auto’s aan bij autogas Amsterdam, reeds voorzien van de waterslangen die naar de verdamper gaan. Zo wist ik zeker dat de aansluitingen klopte!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 februari 2008 11:20 AM
  [ # 56 ]

aha!  Ward H te H!  De sjacheraar!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 15 februari 2008 12:15 PM
  [ # 57 ]

Hee DS dokter,

Weet je dan misschien ook iets meer over een blauwe Dsuper5 met kenteken 12-70-XZ.  Is schijnbaar ook van iemand in Heemstede geweest.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 15 februari 2008 12:17 PM
  [ # 58 ]

Het verhaal van de auto is als volgt: De auto komt oorspronkelijk bij ene Ward H. uit H’sum vandaan. Hij heeft em aan Rob van Berlo in Amsterdam verkocht. Ik werkte daar toen. Bij hebben de auto aan toplease geleverd, en er gas in laten bouwen door Autogas Amsterdam, die toen in de Ruysdaalstraat zaten. De klant ( een dame) heeft er een jaar mee gereden en was er toen helemaal klaar mee. Wij hebben de auto weer teruggekocht van Toplease en aan die kapper uit heemstede doorverkocht. Die heeft em vervolgens jaren later weer aan CitroClaziek in Borculo verkocht.

Als het goed is, zit er in die auto een verdamper, type JH van Groot motorgas in Alkmaar omdat wij die destijds standaart lieten monteren bij inbouw. Ik leverde de auto’s aan bij autogas Amsterdam, reeds voorzien van de waterslangen die naar de verdamper gaan. Zo wist ik zeker dat de aansluitingen klopte!


Haha wat grappig! Heeft die Ward H. em in 1992 ook uit frankrijk gehaald?

Ik heb die auto eigenlijk rechtstreeks van die kapper gekocht, met citroclaziek als tussenpersoon… Wat Toon van citroclaziek mij vertelde is dat hun het plaatwerk gerestaureerd hebben, de motor gereviseerd en er een nieuw interieur in hebben gezet.. was die auto echt zo rot toen tie naar die kapper ging?

Misschien ff verder gaan in mijn ds topic.. dit heeft weinig meer te maken met lpg inbouwen in een 68-er Wink

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook