Hallo,
Het koelingsprobleem van mijn ZX Auru 1.6 is opgelost en het volgend probleem dient zich weer aan.
Zodra ik de snelweg op rijd komen er rookpluimen door mijn ventilatieroosters heen. Als ik de verwarming op max. zet wordt het alleen maar erger. Het vreemde is als ik mijn auto direct daarna aan de kant zet, dan zie ik onder de motorkap niks van rook. Terwijl er dan nog altijd pluimen rook uit de roosters komen.
Waar kan dit aan liggen?
Goede vraag. Het is iig niet mijn interieurparfum en ook geen olie volgens mij.
Als ik zo op het forum lees is dit de kachelradiateur? Het komt door alle ventilatieopeningen heen ook die voor het voorraam. Het raam beslaat er behoorlijk van. De rook is wat wittig en het lijkt alsof er een airo staat te blazen (die ik niet heb).
Dat zal een dure grap worden, zelf ben ik absoluut niet in staat om zoiets te vervangen.
Is die daar zo handig mee? Ik denk alleen niet dat ik echt ver kom met deze auto. Na 10. min is het binnen een ware mistbank.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zoiets heb ik gehad met een R19, de koelvloeistof vloog mij letterlijk om de oren toen ik de aanjager aan zette. Gelukkig was de motor koud.
De radiator is het geld niet, maar de arbeidsuren bezorgen je slapeloze nachten…
Ik kreeg bij een lokale autohandelaar een offerte van (ongeveer) fl 1200,00, jaja….het was nog in de tijd van de gulden
Uiteindelijk heb ik het zelf gedaan, het hele dash er uit gehaald en in totaal 11 uren aan het knutselen geweest…...
Maar goed, moeilijk is het niet, veel werk is het wel.
Succes!
Wooooooooaaaaaa prijzig. Ik denk dat ik maar euthenasie laat plegen. Weg ermee. Tijd voor een nieuwe auto. Ik loop al sinds half januari te tobben met dat ding. Eerst de leidingen vervangen, daarna thermostaat en nu de kachelradiateur. Laten repareren is het niet waard. Ik heb weinig geluk gehad met mijn ZX Ik heb er nog geen jaar mee kunnen rijden. Jammer maar helaas.
alpeko schreef:Wooooooooaaaaaa prijzig. Ik denk dat ik maar euthenasie laat plegen. Weg ermee. Tijd voor een nieuwe auto. Ik loop al sinds half januari te tobben met dat ding. Eerst de leidingen vervangen, daarna thermostaat en nu de kachelradiateur. Laten repareren is het niet waard. Ik heb weinig geluk gehad met mijn ZX Ik heb er nog geen jaar mee kunnen rijden. Jammer maar helaas.
hoop pech mee gehad dus. zonde.
ik heb er nog nooit wat mee gehad eigenlijk
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
alpeko schreef:Wooooooooaaaaaa prijzig. Ik denk dat ik maar euthenasie laat plegen. Weg ermee. Tijd voor een nieuwe auto. Ik loop al sinds half januari te tobben met dat ding. Eerst de leidingen vervangen, daarna thermostaat en nu de kachelradiateur. Laten repareren is het niet waard. Ik heb weinig geluk gehad met mijn ZX Ik heb er nog geen jaar mee kunnen rijden. Jammer maar helaas.
Als de motor nog goed is en da algehele staat van de wagen is nog goed, dan zou ik hem zeker niet weg doen om een lekke kachelradiator!
Bedenk wel, als je zelf even een dag gaat klussen, de wagen voor weinig geld weer “up and running” is.
Ik zie mezelf niet klussen. En wat betreft de staat van de auto, ik heb dit jaar alleen nog maar pech gehad. Ook de kopakking is niet echt meer geweldig. En er zitten 180.000km op. De rest is verder in orde, maar ik heb geen vertrouwen meer in deze auto. Ik wil de weg weer op met een auto waarmee ik ook weer thuis kom.
alpeko schreef:Ik zie mezelf niet klussen. En wat betreft de staat van de auto, ik heb dit jaar alleen nog maar pech gehad. Ook de kopakking is niet echt meer geweldig. En er zitten 180.000km op. De rest is verder in orde, maar ik heb geen vertrouwen meer in deze auto. Ik wil de weg weer op met een auto waarmee ik ook weer thuis kom.
het is wel zo dat je al een hoop vervangen hebt en die kosten krijg je binnenkort niet meer.
180.000 km is niet zo vreselijk erg en als je die kachelradiateur laat maken kan je toch weer prima rijden of zitten er (behalve misschien de koppakking) nog meer kosten aan te komen?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
nou ik kan alpeko wel begrijpen ik denk dat ik hem ook weg zou doen. Als je zoveel ellende hebt met je aura(mooie zin voor de paragnosten onder ons) dan vertrouw je je auto niet meer en geen vertrouwen hebben in je auto dat is niks waard dan rijdt zelfs een ferrari niet lekker meer. voor het geld dat je anders in het vervangen van kachelradiator steekt kan je ook gebruiken voor een andere auto.
Peter
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik kan het ook wel begrijpen, je moet een goed gevoel bij een auto hebben. Maar je moet ook zeker niet het economische gedeelte vergeten.
In dit geval, als je zelf niet kan/wil klussen en ook geen handige mannetjes kent, dan wordt het moeilijk….
Ga je wel weer voor een Citroën?
Gr. Patrick
Ik zag bij een Citroen garage in de buurt een Peugeot 205 en een Citroen ZX staan. Ik denk dat ik toch eerder voor die eerste zou kiezen. Ik weet ook dat velen een andere mening zullen hebben, maar ZX associeer ik na mijn 7 maanden autobezit niet echt met betrouwbaarheid.
Waar ergens woon je? ik wil je best wel helpen met die kachelradiateur, misschien heeft Gompy ook tijd? Uiteraard tegen vergoeding van de steeds duurder wordende bezine, maar dat kan nooit erg veel zijn, heb maar een 1.4tje
Ik heb tot 01-03-2005 nog tijd, daarna word het lastiger omdat ik dan waarschijnlijk bij mijn nieuwe werkgever ga beginnen.
Ik woon in Zwijndrecht. Ligt aan de A16 tussen Rotterdam en Dordrecht.
ik voel een sloopmeeting aankomen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX