2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Clignoteurrelais
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 24 oktober 2007 12:01 PM
  [ # 16 ]

Hallo, hierbij een vraagje over de clignoteurrelais, hoor je de relais duidelijk ‘klikken’ dit omdat bij mijn het geluid soms hard en dan weer zacht is of helemaal niet hoort!.

Ik vermoed zelf dat het met slijtage te maken zou kunnen hebben, zijn deze relais makkelijk te vervangen?, wat raden jullie aan er een moderne tussen te zetten of gewoon een orginele?!.

Zag tevens ook een topic over alarmlichten iemand dit alleens ingebouwd zo ja waar kan je hiervoor aan de onderdelen komen ..

- knipperlicht installatie (of is dit de knop die dit regelt)
- orginele schakelaar (of een enorme look a like)

bedankt !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 oktober 2007 12:54 PM
  [ # 17 ]

monteer een originele.

Dat schakelaartje heb ik wel liggen. Ergens op dit forum zwerft een schma voor het later inbouwen van zo,n gevaren lichtrelais.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 24 oktober 2007 01:44 PM
  [ # 18 ]
bogaard77 schreef:

monteer een originele.

Dat schakelaartje heb ik wel liggen. Ergens op dit forum zwerft een schma voor het later inbouwen van zo,n gevaren lichtrelais.

moet je ervoor hebben ?

Heb volgens mijn ook ergens de tekeningen gezien hiervan op het forum dan wel de aansluit nummers.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 oktober 2007 01:46 PM
  [ # 19 ]

Ik heb in mijn auto’s het originele knipperlichtrelais vervangen door een relais uit een CX. Dat is van cartier en werkt electronisch ipv mechanisch zoals het orginele relais. Voordeel? Geen vertraging in de knipper frequentie meer als je een aanhanger achter de auto hebt, gebruik van 21 watt lampen ipv de originele 18 watt lampen, en altijd de zelfde knipperfrequentie. Aansluiten is heel simpel, gewoon de originele 3 stekkertjes op het relais prikken, en 1 extra massa draad trekken. Het relais heeft namelijk een eigen massadraad nodig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 24 oktober 2007 01:48 PM
  [ # 20 ]
waterman771 schreef:

Ik heb in mijn auto’s het originele knipperlichtrelais vervangen door een relais uit een CX. Dat is van cartier en werkt electronisch ipv mechanisch zoals het orginele relais. Voordeel? Geen vertraging in de knipper frequentie meer als je een aanhanger achter de auto hebt, gebruik van 21 watt lampen ipv de originele 18 watt lampen, en altijd de zelfde knipperfrequentie. Aansluiten is heel simpel, gewoon de originele 3 stekkertjes op het relais prikken, en 1 extra massa draad trekken. Het relais heeft namelijk een eigen massadraad nodig.

Kan ik hiervoor gewoon Brezan binnen lopen?, en wat voor bouwjaar CX of waren alle CX’en voorzien van een elektronische ?, en maakt deze ook een ‘klip/klak’-geluid ?

zeer interresant vond ik: http://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&forum=6&topic=5632

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 oktober 2007 01:51 PM
  [ # 21 ]
lupolo schreef:
waterman771 schreef:

Ik heb in mijn auto’s het originele knipperlichtrelais vervangen door een relais uit een CX. Dat is van cartier en werkt electronisch ipv mechanisch zoals het orginele relais. Voordeel? Geen vertraging in de knipper frequentie meer als je een aanhanger achter de auto hebt, gebruik van 21 watt lampen ipv de originele 18 watt lampen, en altijd de zelfde knipperfrequentie. Aansluiten is heel simpel, gewoon de originele 3 stekkertjes op het relais prikken, en 1 extra massa draad trekken. Het relais heeft namelijk een eigen massadraad nodig.

Waar zijn deze tekoop ?, ik ben van een nieuwe generatie en ben voorstander van elektronisch Smile

Op de sloop voor 5 euro! Of bij een citroen kerel die veel cx’en heeft gesloopt. Je zit in amsterdam? Bel effe met Garage Huisman in de Lumeijstraat. Of van der laan in abbenes, die heeft em zeker!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 24 oktober 2007 02:00 PM
  [ # 22 ]
waterman771 schreef:
lupolo schreef:
waterman771 schreef:

Ik heb in mijn auto’s het originele knipperlichtrelais vervangen door een relais uit een CX. Dat is van cartier en werkt electronisch ipv mechanisch zoals het orginele relais. Voordeel? Geen vertraging in de knipper frequentie meer als je een aanhanger achter de auto hebt, gebruik van 21 watt lampen ipv de originele 18 watt lampen, en altijd de zelfde knipperfrequentie. Aansluiten is heel simpel, gewoon de originele 3 stekkertjes op het relais prikken, en 1 extra massa draad trekken. Het relais heeft namelijk een eigen massadraad nodig.

Waar zijn deze tekoop ?, ik ben van een nieuwe generatie en ben voorstander van elektronisch Smile

Op de sloop voor 5 euro! Of bij een citroen kerel die veel cx’en heeft gesloopt. Je zit in amsterdam? Bel effe met Garage Huisman in de Lumeijstraat. Of van der laan in abbenes, die heeft em zeker!

Garage Huisman in de Lumeijstraat—> Kreeg ik Alie en die had geen tijd Smile
Der Laan in abbenes—> word terug gebeld

bedankt voor de tip !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 oktober 2007 02:57 PM
  [ # 23 ]
lupolo schreef:
bogaard77 schreef:

monteer een originele.

Dat schakelaartje heb ik wel liggen. Ergens op dit forum zwerft een schma voor het later inbouwen van zo,n gevaren lichtrelais.

moet je ervoor hebben ?

Heb volgens mijn ook ergens de tekeningen gezien hiervan op het forum dan wel de aansluit nummers.

Eeh 5 euro?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 24 oktober 2007 03:17 PM
  [ # 24 ]
bogaard77 schreef:

Eeh 5 euro?

prima, weet niet waarje woont of misschien post of een van de aankomende sleutel dagen?

Guy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 oktober 2007 03:20 PM
  [ # 25 ]
lupolo schreef:
bogaard77 schreef:

Eeh 5 euro?

prima, weet niet waarje woont of misschien post of een van de aankomende sleutel dagen?

Guy

Je hebt PB voor je relais..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 24 oktober 2007 05:39 PM
  [ # 26 ]
bogaard77 schreef:

monteer een originele.

Dat schakelaartje heb ik wel liggen. Ergens op dit forum zwerft een schma voor het later inbouwen van zo,n gevaren lichtrelais.

volgens mijn het schema alarm licht:
—>

schema voor lichtverklikker:
—> http://home.planet.nl/~crame182/CitroenDS/lichtverklikker_DS.pdf

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 07 november 2007 11:34 AM
  [ # 27 ]

volgens mijn het schema alarm licht:
—>

Wat bedoelen ze met A, B, C en D ?

Wat ik mijn afvroeg om het alarmlicht werkend te krijgen op de bestaande clignoteur,of kan dat met de aangegeven schema al?, of moet ik dan de clignoteur een relay laten schakelen waarbij het relay weer de knipperlichten laat knipperen?.

Ik heb ook nog niet echt door hoe de clignoteur zelf werkt (welke draad doet wat).

En laatste vraag (probeer hem ook zo even te zoeken) hoe verwijder ik mijn instrumentenpaneel, hij blijft namelijk hangen op vermoedelijk de snelheidskabel.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 november 2007 11:54 AM
  [ # 28 ]

Snelheidsmeterkabel moet je losmaken, in de buurt van de accu.

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 07 november 2007 11:57 AM
  [ # 29 ]

Lupolo,
A, B, C en D staan al in het plaatje van de schakelaar. Dus dat ga ik niet nog herhalen. Het aansluitschema is inclusief de bestaande knipperautomaat voor de clignoteur. Dit zit bij A bij de + aan de clignoteurschakelaar gekoppeld. De tellerunit zit inderdaad vast aan de kilometertellerkabel. Onder de moterkap ter hoogte van de accu zit een schroefkoppeling die je los moet maken.
Het werk heel simpel zoals Bogaard ook al zei. Via de automaat (paars) wordt stroom geleverd als de schakelaar de lampen aanzet (via de groene draden). Door de stroom die gaat lopen wordt in de automaat een bimetaal heet die openspriingt en de stroom onderbreekt. Deze koelt dan weer af etc…

Succes

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 07 november 2007 12:27 PM
  [ # 30 ]
gerardeux schreef:

Lupolo,
A, B, C en D staan al in het plaatje van de schakelaar. Dus dat ga ik niet nog herhalen. Het aansluitschema is inclusief de bestaande knipperautomaat voor de clignoteur. Dit zit bij A bij de + aan de clignoteurschakelaar gekoppeld. De tellerunit zit inderdaad vast aan de kilometertellerkabel. Onder de moterkap ter hoogte van de accu zit een schroefkoppeling die je los moet maken.
Het werk heel simpel zoals Bogaard ook al zei. Via de automaat (paars) wordt stroom geleverd als de schakelaar de lampen aanzet (via de groene draden). Door de stroom die gaat lopen wordt in de automaat een bimetaal heet die openspriingt en de stroom onderbreekt. Deze koelt dan weer af etc…

Succes

bedankt voor de reactie !.

alleen begrijp ik de A, B, C en D nog niet helemaal, zoals je zei staan ze idd in het schema alleen kan ik ze nog niet echt een plaats geven Sad

zoals ik het begrip uit schema:
A=knipperlicht scakelaar (naar rechts of naar links)
B= extra lampje ter controlle stand v.d schakelaar ??
C=alarmlicht schakelaar
D=aansluitblokje, zit achter mijn instrumentempaneel

voor de rest moet de bedrading geen probleem zijn!, heb van boogaard reeds een alarmlichtscakelaar met de juiste kleurcodes.

Guy

—> zoals ik het nu zie:
alarmlichtschakelaar (DX 522 - 222 A):
paars = controlle lamp
groen, groen en “groen/blauw” = knipperlicht schakelaar L+R en 12V

schakelaar (DX 522 - 222 A) heeft 3 standen:
boven en beneden = alles met elkaar verbonden
indrukken = groen, groen en “groen/blauw” verbonden

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook