Problemen met koude motor?
nok
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 12-09-2007

Gepost: 24 oktober 2007 02:04 PM

De laatste tijd heeft mijn auto wat kuren als hij nog koud is. Mogelijk heeft dit te maken met de buiten temperatuur die natuurlijk ook steeds lager word. Ik zal het probleem proberen te omschrijven, maar ontoudt.. ik heb niet echtverstand van auto techniek

Wanneer de auto net gestart is, en dan heb ik het echt over de aller eerste minuten, valt de motor bijna uit zodra ik mijn gas ook maar aanraak. Dus de auto staat in zijn vrij, en dat geef ik een beetje gas en dan daalt het toerental flink en begint de motor beetje te schudden alsof hij uit gaat vallen, maar als ik mijn gas blijf inhouden komt hij er weer bovenop en dan stijgt het toerenal weer zoals het hoord. Echter als ik hem in zijn 1e versnelling zet, end an gas geef om weg te rijden en dus ook de koppeling op laat komen gebeurd het dus zo nu en dan dat de motor wel uit valt. Mijn eigen oplossing is dus heel klein beetje het gas erop houden zodat het toerental niet naar stationair daalt. Alleen als ik dus een kruispunt nader o.i.d. dan moet ik de rem ook inhouden en ontkom ik er niet aan dat hij naar stationair daalt. Wil ik dan weg rijden moet dit meestal wel een beetje snel i.v.m. aankomend verkeer en dan moet ik dus eerst ff wat meer gas intrappen (dan sputterd de motor een beetje) en dan pas koppeling. Als ik dat niet doe valt de motor zeker uit.

Zodra ik ongeveer 4/5 minuten gereden heb, heb ik geen last meer hiervan, ookal is de temperatuur meter nog steeds helemaal omlaag.

Iemand die eenbeetje verstand van auto’s heeft, vertelde mij iets over “valse lucht” watd at ook mag betekenen. Is er hier iemand op het forum die misschien weet wat er aan de hand is? Ik weet dat een koude motor niet erg soepeltjes is, maar dit lijkt mij ookniet in orde. En aangezien het buiten alleen maar kouder word, ben ik bang dat het alleen maar erger word. Vandaag moest ik namelijk erg vroeg weg en het was erg koud buiten en toen had hij er ook meer last van dan eerst.

Alvast bedankt voor het lezen, en hopelijk kom ik iets te weten
Grt. Nick

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 oktober 2007 02:20 PM
  [ # 1 ]

Het schudden van het blok kan betekenen dat hij op 3 poten loopt. Dus dat 1 cilinder niet mee doet. Dit kan komen doordet de bougiekabels niet fris meer zijn en daardoor gevoelig worden voor vocht.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook