eerlijk gezegt nog niet echt na gekeken ops: ops:
deur63 schreef:Alle niet werkende streepjes zijn onderbroken?
ja die zijn idd onderbroken, maar dat is niet zo heel probleem, zonder die 3 werkt hij ook prima en is de ruit zo vrij
ff een flinke kick: ook hier een niet werkende achterruitverwarming.
Ik heb nog niets doorgemeten. Als ik de knop indruk (bx uit 92) gaat het lampje niet branden. Pas als ik de autoverlichting aanzet dimlicht) gaat het lampje wel branden maar de achteruit verwarming doet dan nog steeds niets. (lampje brand overigens gewoon; niet fel). Op de achterruit niets bijzonders te ontdekken. Claxon en andere zaken die op de zelfde zekering zitten werken wel.
Zoeken in de richting van de schakelaar? Hoe krijg ik die los/open?
Langs de linker wielkast (binnen) een vreemde vastgesoldeerde zekering gevonden maar die gaat richting de lampenunit.
Waar loopt overigens de bedrading voor de achteruitverwarming? Onder/boven het hemeltje?
Dank alvast.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
icefire schreef:ff een flinke kick: ook hier een niet werkende achterruitverwarming.
Ik heb nog niets doorgemeten. Als ik de knop indruk (bx uit 92) gaat het lampje niet branden. Pas als ik de autoverlichting aanzet dimlicht) gaat het lampje wel branden maar de achteruit verwarming doet dan nog steeds niets. (lampje brand overigens gewoon; niet fel). Op de achterruit niets bijzonders te ontdekken. Claxon en andere zaken die op de zelfde zekering zitten werken wel.
Zoeken in de richting van de schakelaar? Hoe krijg ik die los/open?
Langs de linker wielkast (binnen) een vreemde vastgesoldeerde zekering gevonden maar die gaat richting de lampenunit.
Waar loopt overigens de bedrading voor de achteruitverwarming? Onder/boven het hemeltje?
Dank alvast.
Als de schakelaar rot wordt krijg je ook panne met het lampje. Ik zou die als eerste verdenken. Je hoort een relais te horen klikken als je de AV inschakelt. De bedrading loopt via de dakstijl links van voor naar achter, inderdaad via het hemeltje en het linker tuitje de achterklep in.
Ich bin ein Breaker
Dit wordt mijn eerste winter met de bx. De banen zien er allemaal perfect uit.
Ik ben net met een multimeter in de weer geweest. Op de nummerplaatverlichting meet ie (met motor uit) 8,nogwat (volt?) Op de twee aansluitingen van de achterruitverwarming 0,0.
Ik denk dus dat ik de oorzaak niet meteen in de achteruit hoef te zoeken maar een stap verder naar voren…...
Heb net de schakelaar uit het dashboard kunnen wippen. Niet bijzonders te zien. Lampje brand maar alleen als dimlicht aan is (hoort dat?).
Kun je die schakelaars testen door ze uit te wisselen (tijdelijk) met die van mistlicht, achterruitwisser of alarmverlichting?
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ben ff zo’n eikel die graag het gebruik van de buitenspiegels wil promoten omdat je die achterruit he-le-maal niet nodig hebt. Maar ik heb makkelijk praten: ik word vrachtwagenchauffeur. En begin nu niet over die cameraatjes achterop, das helemaal niet zeker dat ik die krijg
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
wat heeft de kenteken verlichting met die verwarming te maken
als er paar draadjes het niet doen meende ik dat er zo een stift wat ofzo waarmee je ze weer kon verbinden ofzo…
Dat betekent dat ik nog net snap dat de lampjes van de kentekenverlichting WEL stroom krijgen maar dat de achterruitverwarming GEEN stroom krijgt en d at de achterruitverwarming zelf dus niet de oorzaak zal zijn….
- AX GT injection ph1
achteruit verwarming gaat via een andere stroomdraad dan de verlichting je kan testen dat die het doetdoor gewoon 12 volt op de verwarming te zetten
Ok, ik zou dus als testje ff twee draadjes van de achterverlichting naar de verwarming kunnen leggen en dan kijken of de verwarming aan gaat (moet ie wel flink beslagen zijn).
Instructieboekje geeft aan dat ze beide een ander type zekering gebruiken (25 A verwarming en 5 A kentekenverlichting). Dat lijkt me dan niet zo’n goed idee…..
Instructieboekje geeft ook + rechtstreeks aan. Wat betekent dat?
Haal gewoon op de sloop een andere schakelaar, dan weet je ‘t zo…
- AX GT injection ph1
doe gewoon ff draad vanaf je accu dan en beslagen ruit heb je zo.. ff water koken en lekker stomen
en ik zou eerst die schakelaar checken als ik jou was zoals harm zegt
icefire schreef:
Kun je die schakelaars testen door ze uit te wisselen (tijdelijk) met die van mistlicht, achterruitwisser of alarmverlichting?
Nee helaas, die schakelaars zijn stuk voor stuk heel anders.
Ich bin ein Breaker