ff nog over die vacum vervroeger, waar zit dat ding?
En wat koste een nieuwe?
Want ga ik dat ook ff proberen!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:ff nog over die vacum vervroeger, waar zit dat ding?
En wat koste een nieuwe?
Want ga ik dat ook ff proberen!
Volgens mij is dat dit ding:
Dat geval bij het blauwe cirkeltje.
WYD schreef:verkuilm schreef:ff nog over die vacum vervroeger, waar zit dat ding?
En wat koste een nieuwe?
Want ga ik dat ook ff proberen!Volgens mij is dat dit ding:
Dat geval bij het blauwe cirkeltje.
Volgens mij ben je gewoon weer je schone motorruimte aan het showen
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
wat je met blauw aangegeven staat is het volgens mij niet. Daar heb jee lucht filter op zitten. Ik weet ook niet of de jouwe en nog 1 heeft. Als die er 1 heeft dan zit ie op je verdeelhuis(waar je bougieskabels op je rotor zitten) en dan op het huis zelf (metal) het is eigenlijk een soort paddestoeltje hij kan boven op zitten of onderop.
Dus zoek de paddestoel maar heb het idee dat hij er bij jouw niet op zit anders had je hem al wel gevonden. De tzi die ik aan het strippen ben heeft hem namelijk ook niet.
mzzls
Erik Hannewijk
mzzls
Erik Hannewijk
WYD schreef:verkuilm schreef:ff nog over die vacum vervroeger, waar zit dat ding?
En wat koste een nieuwe?
Want ga ik dat ook ff proberen!Volgens mij is dat dit ding:
Dat geval bij het blauwe cirkeltje.
Dat is gen vacuümvervroeger, maar de electroklep (ook wel foutief de stappenmotor genoemd, de TZi heeft geen stappenmotor) van een TZi-motor. Een TZi-motor heeft geen vacuümvervroeger omdat dit electronisch geregeld wordt.
Overigens hoort de electroklep de druk onder en boven het injectiehuis te meten en hier is dat niet het geval. Hierdoor zal de ECU nooit de goede waarde gemeten krijgen.
bij die cirkel zit ie niet, volgens mij zit een gti zoiezo anders is elkaar.
Maar bij de verdelerkap staat me wel iet bij ja, zal eens kijken.
Bij de cx gti is een los ding wat ook vaak kappot gaat, alleen dan merk je het bijna niet, is wel heel slecht bij de cx, blok gaat er stuk van.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Eric Vertogen schreef:
Dat is gen vacuümvervroeger, maar de electroklep (ook wel foutief de stappenmotor genoemd, de TZi heeft geen stappenmotor) van een TZi-motor. Een TZi-motor heeft geen vacuümvervroeger omdat dit electronisch geregeld wordt.
Overigens hoort de electroklep de druk onder en boven het injectiehuis te meten en hier is dat niet het geval. Hierdoor zal de ECU nooit de goede waarde gemeten krijgen.
Weer wat geleerd.
Maar waarom kan hij de druk nou niet meten? Want ipv de aansluiting op het originele filter zit hij nou op een carterontluchtingsfilter. Moet hij dan soms tegendruk hebben ofzo?
En meet dat ding de onder of bovenkant? En wat meet dan de andere kant?
JEEEETJUH.
Dat blokje is schoon zeg. En dr rond omheen ook!
Ik dacht dat de mijne nog wel aardig netjes was..
MAar als ik dat zie !!!
:klunck
Dit is mijn motor blokkie
Nou na een weekje ontstotterd te zijn, kan ik opmerken: JOEHOE! Wat een genot… niet meer achterlijk veel gasgeven bij optrekken, gewoon zonder schokken 1000 toeren stationair, bij continu 80 per uur in z’n 5 geen bokken….
alsof ik een nieuwe auto heb!
En sinds vandaag met nieuwe kentekenplaten (opgelegde letters) in kentekenplaathouders van de BX-club (met dank aan Ron Veltkamp)...
Volgens mij moest de computer er even aanwennen dat ik een powerfiltertje op die elektroklep gemonteerd heb, want m’n Bix stotterd niet meer en loopt mooi op zo’n 950-1000 toeren.
Alleen bij koude motor loopt hij uiteraard wat hoger vanwege de automatische choke.
Ik snap ook niet wat een ander luchtfilter voor een naar gevolg kan hebben.