33 van de 39
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
LE’s Criezel deel 2
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 25 oktober 2007 02:53 AM
  [ # 481 ]

zag ik jou maandag in burgum?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 oktober 2007 11:12 AM
  [ # 482 ]

Wat is dat Telepéage eigenlijk precies? Ik weet wel dat de rij hiervoor vaak nog korter is dan de C-card-poortjes.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 oktober 2007 11:21 AM
  [ # 483 ]

Ik geloof dat je dan een chip in je auto hebt die door een scanner geregistreerd wordt en dan automatisch je bankrekening plundert. Dat zijn kaarten die je per traject moet aanschaffen en werkt dus alleen daar waar je een abonnement op hebt.

Met een creditcard kan je ook vrij snel door die poorten en mijn tip is dan de rij met de vrachtwagens te kiezen. Die lijkt langer maar bestaat uit minder wagens. Gevolg, sneller door die poorten. Tenzij je het leuk vindt om auto’s te kijken.

Ik rijd te weinig Péage om me zo’n teleding aan te schaffen. En dan zou ik dat voor twee trajecten moeten doen. Nee, voor die twee keer per jaar, laat maar. Bij de BX zal ik uit moeten stappen, maar dat is niet anders.

edit: het is een magneetkaart die je tegen een lezer moet houden. zal een fractie sneller zijn dan een credit card. en waarschijnlijk iets goedkoper.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 25 oktober 2007 11:33 AM
  [ # 484 ]

Nou zeg, ik dacht even dat ik in de kroeg zat met al die bekenden in dit draadje.

Ik heb begrepen dat de Télepéage werkt met dezelfde techniek die men in NL wil toepassen met rekening rijden. In principe kan je gewoon doorrijden bij de Télepéagetolpoort, en wordt het bedrag verder automatisch afgeschreven. Volgens mij hoef je geen magneetkaart bij een lezer te houden.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 oktober 2007 11:40 AM
  [ # 485 ]

Oh, dus toch wat ik eerst had geschreven. Dat is allemaal veel te modern voor mij hoor. Ik woon maar op het platteland.  Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 oktober 2007 11:55 AM
  [ # 486 ]
garagestmarien schreef:

Oh, dus toch wat ik eerst had geschreven. Dat is allemaal veel te modern voor mij hoor. Ik woon maar op het platteland.  Wink

Voor meer info zie: http://www.telepeage-pour-tous.fr/fr
Daar kun je ook een PDF vinden met een plaatje van het kastje.

Jammer alleen dat dit niet heel fr bestrijkt, heb je dus toch weer 2 kaarten nodig. De kosten (1.50 per maand alleen voor de maanden dat je ‘m gebruikt) zijn niet erg hoog.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 oktober 2007 08:37 PM
  [ # 487 ]
Ijs schreef:

zag ik jou maandag in burgum?

Nee.

Afgelopen donderdag was het feest. Ik moest die dag wat heen en weer crossen in Fryslân. Echter, die ochtend ging het schakelen al niet lekker. Dat werd steeds erger. Symptomen: soms met moeite in de 1e versnelling (daar moest ik hem echt in drukken). Echter, zonder tandenknarsen. De hele dag heb ik er over gepiekerd en ondanks dat ik niet kon bedenken/beredeneren wat de oorzaak van de klacht was, heb ik besloten die avond de versnellingsbakolie maar te vervangen. Redenen: ik had voldoende versnellingsbakolie, de versnellingsbak zou wel eens kunnen lekken (kwam aan het licht bij de koppelingswissel omdat er toen minder olie uit kwam dan er ooit in was gegaan) en de versnellingsbak is in het verleden waarschijnlijk onvoldoende ververst omdat al na een paar duizend km de versnellijngsbakolie verbrand was.

Het plan was die avond naar Patrick te gaan en daar de olie te wisselen. Onderweg heb ik nog een tussenstop bij Alex gemaakt. Alleen toen ik daar weg zou rijden, wou Criezel niet meer starten (op dat moment was ik behoorlijk op toeren overigens, ik had echt zin die kutbak door een hele grote schredder te trekken). De startmotor draaide wel fijn rond, maar schijnbaar greep hij niet aan op het vliegwiel. Ik heb de motorkap daarom maar open getrokken ne geprobeerd het spul aan de praat te krijgen door de losse draad bij de accu (optie Wink ) tegen 1 vna de polen aan te houden. Resultaat: 1 vonk bij de startmotor vandaan en verder niets. Toen maar weer met de contactsleutel geprobeerd te starten. Weer niets, ook geen ronddraaiende startmotor. Maar weer onder de motorkap geklommen en de draad vanaf de accu naar de startmotor gevolgd. Oorzaak gevonden: het stekkertje was van de startmotor gegleden. Stekkertje er op, motorkap dicht, starten, wegwezen.

Bij Patrick aangekomen heb ik in een recordtijd de versnellingsbakolie ververst (hoeveel tijd staat daar eigenlijk voor officieel?) en na het stekkertje weer op de startmotor geschoven te hebben (dat was echt zo lam als maar zijn kan) de motor weer gestart. Maar nee, het schakelprobleem was niet verholpen. Toen heb ik maar eens gelet op het moment waarop de koppeling aangrijpt. Nou, dat was dus veel te diep. Koppelingspedaal 1 cm op laten komen en de platen grijpen al volledig aan. Dat was me niet opgevallen omdat ik dagelijks in Criezel rijdt (dit weekend zit ik waarschijnlijk het hele weekend lekker thuis, dus Criezel weet niet wat hem overkomt) en het koppelingspedaal niet van het ene op het andere moment dieper zit. Gewenning dus. Joepie, Criezel rijdt weer zoals het hoort, probleem opgelost.

Tot ik om 2:30 ‘s nachts naar huis rijd en plotseling het koppelingspedaal op de bodem hoor vallen zo ergens in de middle of nowhere zonder een werkende telefoon op zak. Dus de berm in, versnellingsbak uit de versnelling getrokken en gestopt. Ik weet dat er voor de bediening vna de koppelingspedalen ergens onder de motorkap 2 hefboompjes zitten. Het ene hefboompje duwt de andere weg d.m.v. een soort pennetje. Dat pennetje zit niet vast, het wordt geklemd tussen de hefboompjes. Mijn vrees was dat dat pennetje op 1 of andere manier gevallen was waardoor ik het of op moet zoeken in het pikkedonker, of een vervanging moet construeren. Echter, bij controle bleek dat dat pennetje nog keurig zat waar het zitten moet. Vervolgens maar ondersteboven op de bestuurdersstoel van Criezel gekropen om te kijken of het probleem ergens in de buurt van het koppelingspedaal zit. 1 uit de kom gedraaide rug, 3 verstuikte armen 8 gekneusde benen later bleek dat het in de buurt van de pedalen wel in orde was. Toen maar weer onder de motorkap gekeken. Daar bleek de koppelingskabel van een hefboom geschoten te zijn. Echter, die hefboom zit onder wat slangen dus dat valt niet meteen op. De koppelingskabel zat snel weer aan de hefboom, dus ik kon mijn weg weer vervolgen, al zat het koppelingspedaal nu wel dieper dan toen ik wegreed bij Patrick. Schijnbaar heb ik de koppeling gesteld met de koppelingskabel niet in de uitsparing van de hefboom. Maar, ik kon weer rijden, en dat was het voornaamste. Al moest ik nog steeds starten door onder de motorkap het stekkertje op de startmotor te schuiven.

Gistermioddag na werktijd heb ik een nieuw pennetje gemaakt voor tussen de 2 hefboompjes. Deze is voorzien van een kettinkje en dat kettingkje zit weer vast onder de motorkap. Zo kan dat pennetje nooit kwijt raken. Wellicht wat overbodig, maar zo heb ik 100% zekerheid dat ik dat pennetje nooit kwijt raak. Natuurlijk heb ik ook getest of het kettinkje nergens in de weg zit, ergens achter kan haken of op andere manieren problemen kan veroorzaken. Ook heb ik op het uiteinde van de hefboom onder de motorkap waar de koppelingskabel aan vast zit een R-clip gemaakt (het benodigde gat was er al) waardoor de koppelingskabel nooit meer vna de hefboom kan glijden. En natuurlijk heb ik ook het lamme stekkertje vervangen. Resultaat: Criezel rijdt en schakelt weer uitstekend !

Enneh, Telepeage ? Nooit van gehoord. Ik ben een ouderwets figuur wat hecht aan geld wat je aan kan raken. Daarbij lijkt Telepeage alsmede een creditcard niet echt nuttig voor mij.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 oktober 2007 09:34 PM
  [ # 488 ]

Is dit de samenvatting?  Wink

Dus, je terugreis was best nog avontuurlijk! Dat had ik niet verwacht, je koppeling voelde degelijk en goed. Maar het belangrijkste is dat er niets ernstigs aan de hand was, je thuis bent gekomen en het nu allemaal weer tip-top is.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 oktober 2007 09:46 PM
  [ # 489 ]

Ik probeerde je ook te bellen, maar mijn telefoon was inmiddels dood. Heb je zo’n mobiel lulijzer, doet hij het niet. Ik ga maar eens op zoek naar een lader voor in de sigarettenaanstekerstopcontactdinges.

En ja, dit is de samenvatting Razz

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 oktober 2007 09:54 PM
  [ # 490 ]

Mij bellen had geen zin, je weet, mijn accu was ook dood die avond/nacht…

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 oktober 2007 09:56 PM
  [ # 491 ]

Uh ... Even vergeten ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 oktober 2007 01:50 AM
  [ # 492 ]

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het condenswater uit het brandstoffilter haal ? Moet ook elke 10.000km, maar dat heb ik deze keer + de vorige keer niet gedaan. Eerlijk gezegd heb ik er ook nog geen seconde naar gekeken Surprisedops:

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 oktober 2007 10:35 AM
  [ # 493 ]
Lelijke Eend schreef:

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het condenswater uit het brandstoffilter haal ? Moet ook elke 10.000km, maar dat heb ik deze keer + de vorige keer niet gedaan. Eerlijk gezegd heb ik er ook nog geen seconde naar gekeken Surprisedops:

Er zit een aftapschroef onderaan de bus v/h brandstoffilter, ongeacht het type zou ik zo zeggen. Bij een filter op het thermostaathuis zit er een plastic draaischroefje onder/vooraan.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 oktober 2007 06:30 PM
  [ # 494 ]

Dus gewoon schroefje er uit, leeg laten lopen, schroefje terug ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 oktober 2007 09:25 PM
  [ # 495 ]
Lelijke Eend schreef:

Dus gewoon schroefje er uit, leeg laten lopen, schroefje terug ?

Bijna. (hand)schroef los totdat er vloeistof uitkomt. Zodra er diesel uitkomt (en dat kan direct zijn als er geen water in de brandstof zit) dichtdraaien.

Water zakt naar onderen dus dat is er snel & gegarandeerd als eerste uit.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
33 van de 39
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook