http://www.leboncoin.fr/vi/5032422.htm?ca=7_s
vind het wel interessant, prijs is niet gek voor dat bouwjaar, lijkt me.
reacties?
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Leuk! Unieke auto, vergeet echter niet dat er 3 ton op de teller staat en dat een bedrijfswagen en helemaal een Ambulance meestal niet zachtzinning gebruikt wordt…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
precies…
alleen niet gek qua prijs.
zal er met een kenner heen moeten en dat is lastig want de wagen staat hier 1150 km vandaan
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Dit is geen troen, maar wel zeer gaaf (wel een hoop werk waarschijnlijk of de auto moet tig jaar binnen hebben gestaan, dan is het misschien naar oppervlakkige roest)...
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
DIEHARD schreef:Leuk! Unieke auto, vergeet echter niet dat er 3 ton op de teller staat en dat een bedrijfswagen en helemaal een Ambulance meestal niet zachtzinning gebruikt wordt…
hoe kom je daarbij vaak wordt een ambulance juist perfect onderhouden en meestal staan ze gereed om te rijden dus motor warm enz enz
en 3 ton is echt niet zoveel voor een diesel
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een ambulance staat niet 24/24 warm klaar. Maar als er levens op het spel staan, dan zal hij dus koud ingezet worden, veelal niet rekening houdend met de noodzaak voor netjes warm rijden.
Wel staat daar weer netjes onderhoud tegenover, wat ook weer iets waard is.
Hoe dan ook, de prijs is vooral gebaseerd op het feit dat het een uniek item is.
Het urgente vervoer in Frankrijk wordt verzorgd door Les Pompiers, de brandweer dus. Niet met dit soort auto’s.
Dus dat ze 24x7 warm staan is imho niet aan de orde.
Nog een detail: deze Xantia heeft de achterlichten van een ZX (als ik mij niet vergis).
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
25trd schreef:
Dit is geen troen, maar wel zeer gaaf (wel een hoop werk waarschijnlijk of de auto moet tig jaar binnen hebben gestaan, dan is het misschien naar oppervlakkige roest)...
grappig dat je deze tipt
had ‘m ook al gezien en ook al gereageerd
motor zit vast en roest alom
echt een sloper dus of je moet alles zelf kunnen
citroenc2 schreef:DIEHARD schreef:Leuk! Unieke auto, vergeet echter niet dat er 3 ton op de teller staat en dat een bedrijfswagen en helemaal een Ambulance meestal niet zachtzinning gebruikt wordt…
hoe kom je daarbij vaak wordt een ambulance juist perfect onderhouden en meestal staan ze gereed om te rijden dus motor warm enz enz
en 3 ton is echt niet zoveel voor een diesel
wellicht heb je gelijk
maar ik riskeer het niet zonder expert erbij,
als de auto net over de grens stond…
bovendien was ik benieuwd naar info over het type
kan nu ook geen 4000 missen voor een auto
zoek iets voor ongeveer de helft
bovendien ben ik wel benieuwd naar het verbruik…
zal wel veel schelen met een normale (enkel verhoogde) service
Ik heb nog even in mijn archieven gezocht.
De bewuste ambulance is gebouwd door de firma Collet.
Hier en hier heb ik twee foto’s neergezet van een exemplaar dat ik in 1999 (op weg naar de zonsverduistering ) in Frankrijk tegenkwam.
Dat van die ZX achterlichten klopt dus…..
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
mooie wagen maar jammer van die ZX lichten
maar dat is slechts een detail…
Collet, bekende naam in de ombouwwereld.
grts, Hugo