Weet iemand of je zon bredere kachel, die volgens mij uit oude types komen (?), in een 3rde neus id/ds kunt gebruiken ?
Je zou er bijv. aan kunnen denken de opening in het het kachelhuis iets groter te maken ? Heeft dit zin ?
Mijn kachel is nu origineel en in prima staat. Maar de kachel van de snoek is niet zn sterkste punt helaas.
De -15 kachel met de extra warmtewisselaar achterin in een zeldzaamheid… dus
Heeft verder nog iemand ervaringen met trucs voor het opschroeven van de verwarmingscapaciteit van onze snoek ?
Groetjes
Max
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De ambulances hadden een rolgordijntje voor de radiateur om sneller op temperatuur te komen - met een kettinkje om dat van binnenuit te bedienen. Ik heb als variant daarop nog wel eens overwogen ‘s winters om net als vroeger de opelrijder heel ouderwets een stuk karton voor een deel van de radiateur te zetten… Uiteindelijk heb ik een hoed en autohandschoenen aangeschaft
Ja, dat kan. In mijn 73-er zat al een grotere kachel gemonteerd toen ik ‘m kocht. Ik heb dus niet zelf een gat groter gezaagd in het bakeliet en wellicht heb ik ook het bakelieten kachelhuis van dat type (68-69 volgens mij), maar ik heb altijd begrepen dat dat wel kan. Het verwarmingsprobleem van de DS is daarmee in Nederland in ieder geval wel opgelost (als je deuren en ramen tenminste goed sluiten).
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als je je kachel radiatortje eens laat vernieuwen en een nieuwe kachelkraan zal het ook al wel wat warmer worden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
wbogaerts schreef:Als je je kachel radiatortje eens laat vernieuwen en een nieuwe kachelkraan zal het ook al wel wat warmer worden .
Walter
werkte bij mij ook prima na uitwisseling. had tevens het voordeel dat het zomers nu ook minder warm wordt. kraan sloot niet goed
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb in de break van mijn sleutelmaatje een kachel aan de rechterkant bij geklust. Werkt perfect en ziet er uit als origineel!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
break23m schreef:De ambulances hadden een rolgordijntje voor de radiateur om sneller op temperatuur te komen - met een kettinkje om dat van binnenuit te
het was een klep in de tunnel. het gordijn zat in de traks dacht ik.
Ik heb nog zo’n tunnel voor deliefhebber…
Wel als je em vergeet kookt je blok binnen 10 minuten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman771 schreef:Ik heb in de break van mijn sleutelmaatje een kachel aan de rechterkant bij geklust. Werkt perfect en ziet er uit als origineel!
HOE? Slakkenhuis in spiegelbeeld?
Zou leuk zijn als er foto’s van zijn.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marten schreef:waterman771 schreef:Ik heb in de break van mijn sleutelmaatje een kachel aan de rechterkant bij geklust. Werkt perfect en ziet er uit als origineel!
HOE? Slakkenhuis in spiegelbeeld?
Zou leuk zijn als er foto’s van zijn.
Het kacheltje van een id19, gebruikt in de kale modellen ( zonder kachel-blower) past perfect. Daar past de luchtslang direct op, maar je hebt dan enkel rijwind door de kachel. Dat is ook meer dan genoeg. Helaas…Heb geen foto’s… moet ik eens gaan maken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ben bezig met een originele blower voor rechts met een kachektje ertussen. Het blowerhuis is verbrand. Moet ik een mal van trekken. Kunnen we polyesther huisje maken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mij kachel werkte eerst ook bedroevend totdat iemand mij aanrade de slag eens los te nemen en
het gazen filter schoon te maken het zat vol bladeren en ander vuil sindsdien werk de kachel
gewoon goed
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Uit de grote openingen aan de zijkant van het dashboard zal nooit warme lucht komen. Dit komt alleen uit de kleine openingen die naar het raam wijzen, bij de voorruit, en bij de voeten. Dus als je het warm wil hebben zet je die grote roosters sowieso dicht!