Haha, nou ik hoop eerlijk gezegd dat ik ie inruil nog wat oplevert
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
alpeko schreef:Ik zag bij een Citroen garage in de buurt een Peugeot 205 en een Citroen ZX staan. Ik denk dat ik toch eerder voor die eerste zou kiezen. Ik weet ook dat velen een andere mening zullen hebben, maar ZX associeer ik na mijn 7 maanden autobezit niet echt met betrouwbaarheid.
Ach, een 205 is een leuke auto, ik heb er zelf eentje gehad. Dat was een XS 1.4, en die ging als de brandweer! Echt snel zijn die bakjes!
Als dit ook een 1.4 is, verwacht dan geen zuinige wagen. Met de 1.1 valt het mee.
Let wel even op de B-stijl aansluiting bij het dak en het achterruit. Als hier scheurtjes zijn, dan is er veel mee gescheurd. Dit komt vooral voor bij de 1.4, 1.6 en natuurlijk GTI.
Ik moet zelf eerlijk toegeven dat ik een 205 eigenlijk leuker vind dan een ZX, waar ik persoonlijk niks mee heb…..
Succes met je keuze!
“Let wel even op de B-stijl aansluiting bij het dak en het achterruit” kun je dit verduidelijken? Waar moet ik op letten?
Het is inderdaad een 1.4. Ik zal ook vragen of de distributieriem vervangen is want hij heeft >100.000km gelopen. En ik verwacht geen hele zuinige auto hoor, met mijn 1.6ZX kwam ik ook niet verder dan 1 op 14 wat opzich een laag verbruik is al ik andere zo hoor… maar ik schakel dan ook heel snel door en rijd in de bebouwde kom vrij snel al in z’n 4.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Op de plaats van het rondje ontstaan scheurtjes doordat de krachten van een relatief sterke motor, de carosserie een beetje te heftig zijn.
Op zich is dit geen probleem, het verteld alleen iets over het rijgedrag van de vorige bestuurders.
Die van mij had hier ook last van, maar ja… die had ik voor een habbekrats gekocht en tot 2,5 ton gereden. Daarna kon hij trouwens best nog wel even mee hoor.
Mijn ZX met 1.4i motor rijdt redelijk zuinig, gemiddeld 1 : 14, lange snelwegritten zit ik zelfs op de 1 : 15,5
Persoonlijk vind ik de ZX een stevigere en grotere auto dan de 205.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de ZX ook stiller is en beter op de weg ligt dan een 205.
Heb je die auto’s in Zwijndrecht bij een dealer gezien?
Vanmorgen toch maar naar een nieuwe auto gekeken. Ik kreeg toch nog aardig wat terug voor mijn auto met defecte kachelradiateur.
Ik heb vanmorgen eerst gereden in die 205. Zag er prima uit, geen scheurtjes en net 100.000 op de teller. Was uiteraard van een vrouwtje geweest. Motor (1.4) zag er ook redelijk goed uit. Hij reed prima, alleen heel anders dan ik gewend was van mijn ZX (trok trouwens wel sneller op).
Daarna ook gereden in een ZX 1.4 Avioraz uit 9/96. Tja dat rijdt toch wel een stukkie anders dan een 205. Het voelt toch veel meer als een auto aan. Deze had bijna 140.000 op de teller, maar zag er motorisch een stuk beter uit dan mijn ZX uit 91. Uitlaat leek me niet meer de originele want hij zag er vrij nieuw uit. Radiotor prima intact. Olie zag er netjes uit, wel wat donker. Zat goed in de lak alleen op de meegespoten achterbumper een zwarte beschadiging (van parkeren gok ik). Distributieriem was al vervangen en de auto heeft iedere 10.000 een beurt gehad in Breda bij de dealer. Al met al een vooruitgang met wat ik nu voor de deur had staan.
Ik moest dus kiezen tussen verstand (een jongere Peugeut 205 met minder kilometers) en gevoel (een ZX waar ik stiekem na al die maanden toch wel iets mee heb gekregen). Heb gekozen voor die laatste omdat ik voor hetzelfde geld dan toch meer auto krijg.
Vanaf woensdag ben ik dus in bezit van een rijdende ZX 1.4i. Ik lever er 2 deuren, 0.2 liter en electrische ramen voor in maar ik krijg er stuurbekrachtiging en een stuk frissere motor voor terug zonder dat Hans Klok rokend uit mijn ventilatieroosters komt.
verstandige keuze denk ik, ik wil niemand voor de kop stoten maar een peugot vind ik toch altijd wat minder betrouwbaar overkomen als een citroën, ondanks dat ze tegenwoordig uit dezelfde fabriek rollen ops:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005,
Ik neem aan dat op die foto jouw ZX staat? Ik heb eenzelfde kleurtje alleen dus een 1.4 motor.
Ik denk ook dat het de beste keuze was. Hij rijdt gewoon fijner.
alpeko schreef:Daarna ook gereden in een ZX 1.4 Avioraz uit 9/96. Tja dat rijdt toch wel een stukkie anders dan een 205. Het voelt toch veel meer als een auto aan.
Ja ik wilde het zelf niet zeggen om de 205 rijders/liefhebber niet te kwetsen, maar een ZX is inderdaad “meer auto”.
Ik had al gereageerd op je PM en ik vroeg me af of deze de ZX1.4i AVioraz bij Martin de Haan was, toen je zei dat het een zilvermetallic 3-deurs was.
Ja dus, wat is de wereld van Citroen rijders toch klein af en toe
Ja de wereld is klein. Maaruhm als er binnenkort een witte ZX Aura te koop staat: NIET DOEN Ik vermoed dat ie mijn exemplaar doorverkoopt aan de handel, hij zal hem niet zelf gaan verkopen.
Ik hoop stiekem dat ie van mij ook snel kapot gaat, dan valt het nog onder garantie
alpeko schreef:Ja de wereld is klein. Maaruhm als er binnenkort een witte ZX Aura te koop staat: NIET DOEN Ik vermoed dat ie mijn exemplaar doorverkoopt aan de handel, hij zal hem niet zelf gaan verkopen.
Ik hoop stiekem dat ie van mij ook snel kapot gaat, dan valt het nog onder garantie
Ik hoop niet dat er iets groots kapot gaat bij je ZX, ik heb zo mijn twijvels over die Martin de Haan, kan onterecht zijn hoor maar ik weet het niet
Ik bedoel hiermee of hij in de garantie periode ook net zo vrolijk en aardig is als er iets groots kapot gaat :
Ja dat is altijd de vraag. Het biedt echter toch wat meer zekerheid dan een autohandelaar waar mijn 1e ZX vandaan kwam. Ik had toen ook nog nooit echt onder een motorkap gekeken van een auto. Dus ik wist ook niet of ik wel een goede koop deed. Nu ben ik de laatste weken gewend om dagelijks mijn motorkap omhoog te doen.
Ik weet nu in ieder geval dat ik een goed onderhouden auto heb waar ik hopelijk langer dan 7 maanden mee kan doen.
Maandelijks de motorkap omhoog om de vloeistoffen te controleren kan met elke auto geen kwaad.
alpeko schreef:metro2005,
Ik neem aan dat op die foto jouw ZX staat? Ik heb eenzelfde kleurtje alleen dus een 1.4 motor.
Ik denk ook dat het de beste keuze was. Hij rijdt gewoon fijner.
ja, een 1.6 avoriaz en ik heb hem dan wel redelijk duur bij een dealer gekocht maar ik heb er ook nog totaal geen problemen mee gehad.
ook met de caravan erachter naar noorwegen was geen enkel probleem en de apk kwam ie ook zonder kleerscheuren weer door afgelopen jaar.
binnenkort de verlagingsveren er weer onderuit want ben dat gestuiter een beetje zat. hij reed namelijk heerlijk
toch een kleine auto die rijdt als een grote auto
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
jongens, in een zx en in een 205 zit dezelfde techniek dus zijn allebei even (on)betrouwbaar, alleen de zx is “meer” auto, maar een 205 rijdt leuker(heftiger)
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......