16V klopsensor
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 26 oktober 2007 04:30 AM

Gezien het grote aantal 16Vers op dit forum de volgende vraag:
Die klopsensor komt die bij jullie ook vaak om de hoek kijken via het MM lampje? Wast is daar aan te doen? Het gaat niet over het soort benzine.
Kunnen die sensoren zelf ook stuk? Heeft iemand dat wel eens meegemaakt? Hoe kun je dat doormeten? Hoort de ECU een signaal of voeding op dat ding te zetten of wacht ie gewoon af tot ie zelf gaat roepen?

ALs ik de stekker los trek van de sensor, krijg ik na het starten toch meteen de melding “44 klopsensor”. Terwijl het toch gewoon een piezo achtig ding is. Hoe werkt dat nou? Is mijn bedrading soms stuk?

Ben vandaag eens rond geweest, maar ding is simpelweg niet te koop nieuw. De dealer kon hem niet eens in zijn systeem terugvinden, zelfs niet met de OEM code van Bosch voor Citroen. Nonoos.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 26 oktober 2007 09:01 PM
  [ # 1 ]

ik heb er zelf nooit last van

probeer het eens bij een peugoet dealer of bij bosch zelf Wink

Profiel  

FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 26 oktober 2007 10:30 PM
  [ # 2 ]

Vandaag bij een Bosch garage die dienst doet als servicecentrum voor de garagebedrijven met een Bosch service predikaat. Hier reviseren ze dieselpompen en dynamo’s en dergelijke.
Injectoren losgehaald en meegenomen en ultrasoon laten reinigen. Dat bracht wel een verbetering en af toe ging daarna het lampje zelfs uit tijdens het rijden. De storing van de klopsensor bleef.
Omdat ik er toch was meteen maar even geinformeerd over hoe zo een ding nou werkt en hoe je dat kan testen, maar dat was zelfs daar een beetje teveel gevraagd. Wel kon ik een nieuwe bestellen met een levertijd van een werkdag! Geregeld. Nou nog even afwachten wat er gebeurd na montage.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook