Mijn rechter raam gaat echt enorm traag open en dicht. Ik weet dat het normaal is dat ze wat langzamer gaan aan de rechterkant maar dit is echt niet normaal, soms heeft ie zelfs hulp nodig. Smeren helpt niet. In het warme frankrijk deed het raam het overigens beter.
Ik verdenk dus de stroomtoevoer hiervan. Maar weet iemand hoe dit precies zit bij het rechterraam, of dat het een hele klus is om de kabels van dat raam te vervangen o.i.d.
Momenteel staat er een sloper zx 16v op het forum, vandaar dat ik nu maar even met de vraag kom.
Voorbaad dank
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Zet er anders eerst direct 12v op, dan weet je zeker dat het aan de voeding ligt.
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Re: Stroomtoevoer raam
Douwe schreef:Mijn rechter raam gaat echt enorm traag open en dicht. Ik weet dat het normaal is dat ze wat langzamer gaan aan de rechterkant maar dit is echt niet normaal, soms heeft ie zelfs hulp nodig. Smeren helpt niet. In het warme frankrijk deed het raam het overigens beter.
Ik verdenk dus de stroomtoevoer hiervan. Maar weet iemand hoe dit precies zit bij het rechterraam, of dat het een hele klus is om de kabels van dat raam te vervangen o.i.d.
Momenteel staat er een sloper zx 16v op het forum, vandaar dat ik nu maar even met de vraag kom.
Voorbaad dank
Wt jij hebt, heb ik ook. Ik wijd het aan het feit dat ik al mijn stroomverbruikers aan heb, terwijl motor uit stond. Als de motor aanstaat, maakt het al een degelijk verschil uit. Doe je dan ook nog eens alle stroomverbruikers uit, moet het sneller gaan. Zo niet, idd even directe 12 V erop. (losse kabel trekken voor de + en de min gewoon laten zitten)
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
in het motortje steekt een stekker met 2 draadjes. Een van deze twee moet ik dan even vervangen voor een rechtstreekse naar de accu als ik het goed heb begrepen.
Maar hoe kom ik er achter welke de plus en welke de - is?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
zoals ik het doe blijkt het toch niet helemaal juist te zijn. De bedrading wordt flink heet en het raam wat een klein stukje open stond ging uit zichzelf dicht en wou niet open, dicht proberen te drukken werkte wel maarja hij zat al dicht, het raam wou dus mar 1 kant op.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Morgen ga ik een nieuwe poging doen, enkele kabel tussen motor en accu, raam open en dan kontakt maken met de accu, kijken offie flot sluit
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik heb inmiddels al nieuwe kabels getrokken en deze op de accu geplaatst, het raam gaat nu beter open en dicht. Ik denk dus dat ik het zo maar laat, er zal dan nog wel even een zekering tussen moeten denk ik, maar hoe bepaal ik daar de hoeveelheid ampere voor?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop