Beste mensen, HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES en TIPS !!
WE KUNNEN AAN DE SLAG VOOR UUUUUREN.
Mijn zoon en ik (z`n vader) zitten met de handen in het haar.
De kachelradiateur / radiator is lek!! ZX Aura 1.8 1994
We hebben het dashbordkastje er uit gemonteerd, maar nu kijken we (in een vreemde stand, met de nek gedraaid) tegen een grijsachtige kunststof constructie aan, recht achter de verwarmingsknoppen.
Nu weten we het niet meer…......moeten we de hele middenconsole met kacheldraaiknoppen etc. uitbouwen?
Of, moeten we via onder de motorkap het dashbord “losmaken”.....
Is er iemand die ons de juiste werkwijze kan en wil vertellen?
Met dank en vriendelijke groeten,
Appie en Hedzer
Wie goed doet, goed ontmoet
kijk kijk.
Dit klusje heb ik inmiddels al tig keer gedaan, dus ik zou zeggen, bel me op het nummer dat ik je even stuur en dan kan ik je misschien verder helpen….
hoi..
kachelradiateur.. ? Bedoel je de kachel aanjager die onder het dashbord kastje zit aan de passagierskant ?
Lex Penrose
om een tipje van de sluier op te lichten., Je COMPLETE dashboard moet eruit. De plaat waarop je ruitenwisser zit moet erook vanaf. Je moet de bouten op het kopschot losmaken.
Achter het dashboard vind je een soort turbine stelsel waar de lucht doorheen word geblazen. Deze moet je er ook uit halen omdat je dat ding met een tuinslang moet schoonmaken. Daarin zit je kachelradiator.
Tis een K klus van de eerste orde. Heb het nu zo vaak gedaan dat ik het in zeg 4 uur kan doen. De eerste keer is een hel omdat je geen flauw idee hebt waar alles vastzit en je zo iets kapot maakt. Risico daarvan is dat je het niet goed terug krijgt en dus een rammelend dashboard hebt straks.
Oh ja, dat turbine ding moet je NIEt splitsen wat ik ook wel een sheb gehoord…
De raamstijl “platen” moeten er overigens ook af….
suc6
Heheh, het regent weer lekke kachelradiateurs de laatste tijd
Dit is al de tweede deze week, heeft het iets met het “koude” weer te maken :
O ja niet schrikken, maar zo gaat het eruit zien:
Hmm probleem komt me bekend voor. Is mijn oude auto nu al doorverkocht… haha.
Gompy, je kan het in 4 uur? Dan doe je het sneller dan een officiele dealer.
alpeko schreef:Hmm probleem komt me bekend voor. Is mijn oude auto nu al doorverkocht… haha.
Gompy, je kan het in 4 uur? Dan doe je het sneller dan een officiele dealer.
Yep, geloof het of niet, maar het lukt echt. Met 1 slag om de arm. Sommige auto’s hebben in de loop der tijd zoveel “modificaties” aan de electra bedrading gekregen dat dat een rem kan zijn. Maar al met al, als al het materiaal aanwezig is, is het echt snel gedaan.
De dealer rekent er 8 uurtjes voor geloof ik en dat geeft al snel iets van 700-800 eurie.
Bij mij ben je met 300 klaar. Word tie nog voor gewassen ook en je systeem weer gevuld. je regelt alleen zelf de radiator. de een wil nieuw, de ander gebruikt… Die fixed price afspraak is me al eens flink tegen gevallen hoor. Was een zx die echt een puinhoop had onder het dashboard en dan ben je echt veeeeeel langer bezig.
tel uit je winst….. Ik vind het niet teveel hoor. En er is nog nooit over geklaagd….
Nee da’s inderdaad een redelijke prijs.
pike schreef:hoi..
kachelradiateur.. ? Bedoel je de kachel aanjager die onder het dashbord kastje zit aan de passagierskant ?
Lex Penrose
NEE, een radiatortje op vreselijk moeilijk plek.
Lees de reacties, waarvoor ik heel DANKBAAR ben, op mijn post!
Bjensje
Wie goed doet, goed ontmoet
is dat probleem met de kachelradiateurs nog opgelost na een bepaald jaartal of hebben alle zxen er last van?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
@gompy :46
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
gompy58 schreef:om een tipje van de sluier op te lichten., Je COMPLETE dashboard moet eruit. De plaat waarop je ruitenwisser zit moet erook vanaf. Je moet de bouten op het kopschot losmaken.
Achter het dashboard vind je een soort turbine stelsel waar de lucht doorheen word geblazen. Deze moet je er ook uit halen omdat je dat ding met een tuinslang moet schoonmaken. Daarin zit je kachelradiator.
Tis een K klus van de eerste orde. Heb het nu zo vaak gedaan dat ik het in zeg 4 uur kan doen. De eerste keer is een hel omdat je geen flauw idee hebt waar alles vastzit en je zo iets kapot maakt. Risico daarvan is dat je het niet goed terug krijgt en dus een rammelend dashboard hebt straks.
Oh ja, dat turbine ding moet je NIEt splitsen wat ik ook wel een sheb gehoord…
De raamstijl “platen” moeten er overigens ook af….
suc6
HEEL ERG BEDANKT VOOR JOU REACTIE !!!
BJENSJE
Wie goed doet, goed ontmoet
ZX1.4i schreef:Heheh, het regent weer lekke kachelradiateurs de laatste tijd
Dit is al de tweede deze week, heeft het iets met het “koude” weer te maken :O ja niet schrikken, maar zo gaat het eruit zien:
HEEL ERG BEDANKT VOOR JE REACTIE
APPIE BJENSJE
Wie goed doet, goed ontmoet
gompy58 schreef:alpeko schreef:Hmm probleem komt me bekend voor. Is mijn oude auto nu al doorverkocht… haha.
Gompy, je kan het in 4 uur? Dan doe je het sneller dan een officiele dealer.
Yep, geloof het of niet, maar het lukt echt. Met 1 slag om de arm. Sommige auto’s hebben in de loop der tijd zoveel “modificaties” aan de electra bedrading gekregen dat dat een rem kan zijn. Maar al met al, als al het materiaal aanwezig is, is het echt snel gedaan.
De dealer rekent er 8 uurtjes voor geloof ik en dat geeft al snel iets van 700-800 eurie.
Bij mij ben je met 300 klaar. Word tie nog voor gewassen ook en je systeem weer gevuld. je regelt alleen zelf de radiator. de een wil nieuw, de ander gebruikt… Die fixed price afspraak is me al eens flink tegen gevallen hoor. Was een zx die echt een puinhoop had onder het dashboard en dan ben je echt veeeeeel langer bezig.
tel uit je winst….. Ik vind het niet teveel hoor. En er is nog nooit over geklaagd….
VEEL DANK VOOR JE AANBOD, MAAR WE GAAN HET TOCH MAAR ZELF PROBEREN.
GROET APPIE
Wie goed doet, goed ontmoet
:20
Als ik met mijn ZX ooit dat probleem krijg…..schop ik hem dus meteen de deur uit…
Vreselijk zeg, wat een klus. ops:
Bram schreef:
:20
Als ik met mijn ZX ooit dat probleem krijg…..schop ik hem dus meteen de deur uit…
Vreselijk zeg, wat een klus. ops:
En….Heb je je contactlenzen gevonden??