Sjongejonge. De middag vóór ik naar Parijs wilde rijden in het Visaatje, plotseling geen remdruk meer! Kon het pedaal helemaal tot de bodem intrappen, maar nauwelijks remmen (behalve als je twee keer snel achter elkaar pompt, dan remt ze wel).
Is dit inderdaad de hoofdremcilinder? Het leek me dat de oorzaak niets van doen had met cilinders, leidingen, remolie enz. - juist omdat ze nog wél remde als je twee keer snel achter elkaar pompt, en omdat er geen remolie verdwijnt.
Zijn er tips/trucs?
Bedankt!
Jasper Schlatmann
- liberté, toujours
eerst eens een keertje nieuwe remolie en ontluchten
hoofdremcillinder is ca 80€
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Je kan idd proberen eerst de olie te verversen. Zowiezo moet je dat uiterlijk elke 2 jaar doen, omdat op de één of andere manier het remsysteem van een Visa uiterst hydroscopisch is in combinatie met dot4, en dus je dot4 naar verloop water bevat.
Persoonlijk zou ik direct een nieuwe hoofdremcylinder monteren, en voortaan elke 2 jaar nieuwe remolie.
Test
Bedankt voor de tips! Ik heb een nieuwe hoofdremcilinder (laten) monteren, en gelijk ook een wiellager laten vervangen. Ze remt weer goed en rijdt heerlijk stil. Begin haar steeds meer te waarderen.
Bedankt!
Jasper
- liberté, toujours
Kijk eens aan, en dat allemaal na mijn eerdere reactie? Garage had koopavond zeker? ha ha.
Test
Nou, koopavond… De ‘garage’ is een gepensioneerde monteur bij m’n ouders in de buurt, waar ik de auto de vorige dag al naartoe had gebracht. Ik durf veel zelf, maar zo’n belangrijk remonderdeel - dat durfde ik niet (en ik had de auto snel weer nodig).
Maar bedankt voor de tips!
- liberté, toujours