3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Handsfree of niet?
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 27 oktober 2007 12:37 PM
  [ # 31 ]
malle pietje schreef:

Ik zit dusdanig vaak en lang in de auto dat ik het me niet kan permitteren al die tijd niet bereikbaar te zijn. Bovendien is het ideale tijd om afspraken te maken, problemen door te nemen of vergaderingen voor te bereiden met projectleiders, klanten en alle mogelijke contacten.

Ik bemerk echter wel dat ik er bewust de aandacht bij moet houden, wil ik ook die gaatjes op de rectherbaan benutten die ik, als ik niet belde, indook. Richting aangeven doe ik altijd en overal volstrekt automatisch, daar denk ik niet meer over na.

Mijn grootste ergernis op de weg is het niet aangeven van de richting, en da’s precies wat mensen doen als ze aan het niet-handsfree bellen zijn (zonder ook wel trouwens…).

snelheid verminderen tijdens bellen en fluctuerence snelheden horen er ook bij, en je wordt er gek van Razz

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 oktober 2007 12:59 PM
  [ # 32 ]
Thijsvandebles schreef:

Als ik autorijd zonder externe bezigheden, stuur ik meestal met 1 hand. Waarom mag er in die andere hand dan geen telefoon zitten waarmee ik een gesprek voer wat mij evenveel afleid dan handsfree bellen?

Als je gewoon met één hand aan je stuur zit heb je in een fractie van een seconde je tweede hand aan het stuur. In een noodsituatie laat je niet spontaan je mobiel uit je hand laten vallen om je stuur vast te pakken. Je mobiel laten vallen is geen spontane reflex.

Nu genoeg gemoraalridderd.  Ik kan er eerlijk gezegd niet over inzitten als iemand mobiel belt of geen richting aangeeft. Ik hou mezelf ook vaak niet aan de regels. Alleen doe ik geen moeite om dit goed te praten. Al heb ik natuurlijk wel altijd een goede rede Wink

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 27 oktober 2007 03:24 PM
  [ # 33 ]

Binnen de stad lukt het nog wel, maar ik heb geen verlengsnoer wat lang genoeg is om ver daarbuiten nog in de auto te kunnen telefoneren. Misschien moet ik maar eens zo’n draadloos toestel kopen.

Animal triste post coitum

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 27 oktober 2007 08:43 PM
  [ # 34 ]

Ik heb een bluetooth carkit van parrot, werkt fantastisch!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 27 oktober 2007 08:50 PM
  [ # 35 ]
Ree schreef:
Thijsvandebles schreef:

Als ik autorijd zonder externe bezigheden, stuur ik meestal met 1 hand. Waarom mag er in die andere hand dan geen telefoon zitten waarmee ik een gesprek voer wat mij evenveel afleid dan handsfree bellen?

Als je gewoon met één hand aan je stuur zit heb je in een fractie van een seconde je tweede hand aan het stuur. In een noodsituatie laat je niet spontaan je mobiel uit je hand laten vallen om je stuur vast te pakken. Je mobiel laten vallen is geen spontane reflex.

Als het zou moeten zou ik mijn mobiel liever laten vallen dan een aanrijding krijgen. En dat denk ik niet alleen, ik zou het in een reflex doen ook!
Trouwens, als je door een kleine afleiding als mobiel bellen al brokken gaat maken moet je je eens afvragen of je zowiezo wel goed oplet.
Als je met 3 man in een auto zit en een gesprek voert ben je toch ook afgeleid? Dan klap je als doorsnee automobilist toch ook binnen 2 tellen op je voorganger?
Ik weet heus wel dat er ongelukken gebeuren door mobiel bellen, maar dat zijn wel die mensen die er anders ook een potje van maken.
Die personen die antisiperen en de auto volledig onder controle hebben leveren geen gevaar op mijn inziens.
Maar goed, de wetgever heeft het nu eenmaal verboden, en er zijn altijd mensen die verboden dingen gevaarlijk vinden, zonder zich verder af te vragen of het verbod wel terecht is.
Maar helaas gaat oom agent dat niet per geval beoordelen, en moeten de goeden weer eens lijden onder kwaden.
Dit zal wel weer bij veel mensen allerlei vragen op opmerkingen opwekken, ik vind dit nou eenmaal.

Test

Profiel  

jk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 186

Gepost: 27 oktober 2007 11:26 PM
  [ # 36 ]

Ik word totaal niet afgeleid door het bellen met de GSM aan mijn oor.

Wel word ik afgeleid door het praten in een handsfree geval - ik weet dan namelijk nooit zeker of men mij wel goed verstaat en dat kan bij sommige (zakelijke) gesprekken van cruciaal belang zijn.

Eerder maak ik mij zorgen over mensen met zo’n GPS-schermpje in hun blikveld, vooral in het donker wanneer het schermpje alles overstraalt, en om mensen die onder het rijden een film bekijken of zelfs lezen.

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 27 oktober 2007 11:44 PM
  [ # 37 ]

Volgens mij schuilt het gevaar van bellen in de auto niet in het al of niet vrij hebben van je handen maar in het afgeleid zijn. Als je belt ben je (enigzins) afgeleid. Als je spreekt met een medepassagier ook, maar die passagier zal meer rekening houden met de omstandigheden dan iemand aan de telefoon die niet weet hoe de omstandigheden zijn (en wellicht niet eens weet dat je aan het autorijden bent). Daarom vind ik bellen tijdens het autorijden (al daar niet met een handsfreeset) onveilig en bel ik dan ook niet in de auto. En wie mij dan belt, heeft dikke vette pech.

Overigens ben ik er van overtuigd dat er mensen zijn die niet-handsfree-bellend toch op een veilige en verantwoorde manier aan het verkeer deel kunnen nemen (en ook netjes richting aangeven!), maarja, hoe bewijst zo’n persoon dat hij al moebiel bellend op een veilig en verantwoorde manier aan het verkeer deelneemt ? Zoiets kan je niet bewijzen en derhalve vind ik dat ze het mobiel bellen in de auto compleet mogen verbieden.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 oktober 2007 12:01 AM
  [ # 38 ]

Dat laatste gaat te ver, en kunnen ze nooit rondkrijgen. En terecht.
Buiten het feit om dat ik wel een carkit bel ik soms toch handheld.
En ik presteer het om met 1 hand te schakelen, richting aan te geven en te sturen. Dat ik afgeleid zou zijn valt in mijn geval wel mee vind ik. Mijn aandacht houd ik bewust bij het autorijden, het gebeurt dan ook wel eens dat men aan de andere kant van de lijn hetgeen wat ze zeiden nog eens moeten herhalen, omdat ik afgeleid was….door het verkker Smile
U snapt mijn verhaal, er zijn mensen die naast het autorijden niks anders kunnen doen, en ik voer complete vergaderingen uit achter het stuur. Is wel weer het andere uiterste, maar het lukt me prima.

(In de bus bel ik ook wel eens handheld overigens Surprisedops:
maar dan wel die 18 meter bak keurig met richting en al besturen)

Test

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 28 oktober 2007 12:04 AM
  [ # 39 ]
voge schreef:

Ik heb een bluetooth carkit van parrot, werkt fantastisch!

mooi ja, die bluetooth carkitjes Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 oktober 2007 12:07 AM
  [ # 40 ]

Het is verdomd moeilijk te bewijzen ja als je belt tijdens het rijden met een carkit. Dat is inderdaad het grootste probleem.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 28 oktober 2007 12:17 AM
  [ # 41 ]
Lelijke Eend schreef:

Het is verdomd moeilijk te bewijzen ja als je belt tijdens het rijden met een carkit. Dat is inderdaad het grootste probleem.

Wat is daar het moeilijke aan? Je hebt toch zo’n ding in je oor, of een apparaat op je dashboard geschroefd met 4 dikke parkers?

(ja ik moet je wel hebben vandaag LE)

Test

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7801

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 oktober 2007 12:19 AM
  [ # 42 ]

Normaal gesproken heb ik een bluetooth headsetje in de auto liggen wat ik gebruik tijdens langere ritten. Word ik gebeld dan neem ik gewoon op, ook als ik de headset niet aan heb staan. Wel probeer ik het dan kort te houden of even ergens stil te gaan staan waar dat kan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 28 oktober 2007 12:20 AM
  [ # 43 ]

Bewijs nu maar eens dat de desbetreffende automobilist ook aan het bellen was en niet in zichzelf zat te praten.

(en ik kan je zat aan Thijs, vraag alleen niet hoe en op welk gebied Wink )

Profiel  

Pazo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 28 oktober 2007 01:05 PM
  [ # 44 ]

Om even terug te komen op de stelling: ik heb sinds kort een autoradio met Bluetooth.
Op die manier kan ik dus handsfree bellen. Kan mn telefoon opnemen / ophangen met een toets op de radio. Tevens zie ik bij inkomende gesprekken het telefoonnummer op het display van de radio. Het geluid gaat via de autspeakers en op het dashbord heb ik een klein microfoontje zitten.

Werkt erg goed en bespaard je 130 euro Smile

Trotse bezitter van een Citroën Saxo 1.6VTS 16V Smile

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 29 oktober 2007 02:00 AM
  [ # 45 ]

Dat laatste gaat helaas niet zo mooi werken in een BX type 2 of bijv. de laatste CX-en, want die hebben de radio niet echt lekker in zicht zitten (zoals het hoort in een Citroen Twisted Evil ).
Ik kan er overigens niet echt wakker van liggen als iemand handheld belt in de auto, zolang die persoon zijn/haar rijtaak niet verwaarloosd. Helaas is dat laatste nogal vaak wel het geval.
Ik heb trouwens een goedkope blauwe-tand headsetje geregeld omdat ik de kosten van een volwaardige carkit niet de moeite waard vind. Ik bel nl. heel erg weinig in de auto.  Wink

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook