Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Komend weekeinde ga ik kijken naar een maagdelijk visaatje diesel, met 42000 km…
Op wat voor specifieke dieseldingen moet ik letten?
Voor wat betreft het onderhoud, alle boekjes zijn afgestempeld, en de vorige eigenaar was een oude dame, wiens man de auto op naam had.
De 3e versnelling van de auto schijnt te kraken als je te snel doordrukt, dus in de toekomst misschien een nieuwe bak, dus mensen die nog iets passends hebben liggen, meldt u…
Voor de rest vindt ik de verdere staat van de auto ook heel belangrijk, onder andere het interieur, de aanwezige roest, deuken en koppeling.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
goh leuke uitvoering
jammer dat ze die nooit carbio hebben geleverd
maar bak van een c15 is trouwens hetzelfde
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:
jammer dat ze die nooit carbio hebben geleverd
Carbio? Jawel hoor. Gewoon op PPO stoken, dan is het een Bio Car.
Let bij een Visa altijd op de veerschotels achter, en het vleesch erom heen. Je moet daarvoor echt even goed van onderaf met een zaklampje in de wielkas achter schijnen.
Voor de rest kunnen ze echt overal roesten. Dus dorpels en alles goed nakijken.
Test
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat wist ik eigenlijk allemaal al, dit is geloof ik visa nr.6 in 2 jaar tijd, de meesten waren vreemd genoeg,knetterhard op die plaatsen.
De paravent moet ook even ontleed worden, en natuurlijk goed de felsranden van dorpels en dakrails nakijken.
Ik bedoelde problemen zoals slechte dieselpompen, waaraan kan je gelijk goed onderhoud herkennen (ratelende kleppen/nokkenassen e.d.).
Je hoort namelijk bij een diesel door het overige motorgeknetter maar weinig kleine geluidjes, en dat is misschien maar goed voor mij ook…
Hoort zo`n diesel lang voor te gloeien, of maar eventjes, hoe en wanneer vervangt men een distr. riem, en is dat eenvoudig.
Meer zulke vragen dus…
(distr. riem is in 2001 vervangen bij 37000 km, en nu heeft ze 42000.)
Die 1.7 d motoren zijn zowat bulletproof. En al zou je een slechte treffen, een goede dieselkoets is altijd een vers motortje waard. Die motortjes zijn er immers zat.
Overigens is die distributieriem wel op het eind van zijn levensduur. Niet vanwege de kilometers, maar vanwege zijn leeftijd.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Dat is eigenlijk wel waar. Hier liggen nog genoeg Visa diesel blokjes, en anders wel BX diesel motoren. Past ook gewoon.
D-riem vervangen is geen werk. Oude eraf, even spanrollen nieuw, waterpomp nieuw, nieuwe riem erop, even rondtornen (zeer belangerijk), en klaar. Ik doe dat binnen 2 uur, elk ander ook zoeist, al naar gelang je kunnen.
Test
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Heb vandaag gereden met de visa, de motor klonk heerlijk rustig, de koets was 90% en de rest was schitterend, slechts een klein plekje op die k-ote bak onder de voorruit.
De versnellingsbak was echter overleden, een gegronde reden voor mij om de auto te laten staan, en maar gelukkig te zijn met de 11re die ik al heb en koester…
42000 km en de synchromeshes eruit rijden, wat een k-t eigenaresse moet dat karretje gehad hebben.
Afgezien van een bx diesel (zonder turbo) zeker de heerlijkste diesel die te koop is!
Zonde man. Een bakwissel is niet het moeilijkste.
Wat kostte deze Visa?
Test
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De auto kostte 1500 euro, maar van een bod van 1200 euro voelde hij zich niet beledigd, er is dus wel wat ruimte.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
stuur anders even een PB tje, dan mail ik de gegevens ff door
Nou, ik heb 1 Visa diesel, en dat is genoeg. Laat ik eerst deze maar restaurern, en dan een ander ooit mischien.
Test
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hij is er dan eindelijk, de diesel met 44.000km!!!
Zo, weer terug uit Hannover met de nieuwe diesel!!
Zonder een centje pijn en de tank was niet leeg te krijgen.
Gelijk na aankomst is de pot met commandant uit de kast gehaald om eens lekker te gaan boenen want ze zat helemaal onder de hars en teer onderop de deuren, maar op een aantal (serieuze) roestplekjes is e.e.a niet tegengevallen.
Vanavond na het eten nog eventjes een zijkant commandant uitpoetsen en dan nog even in de autowas.
Morgen heeft de auto z`n première bij de famillie , dus ze moet wel spic en span zijn.
Heb er ook even een antiek radio-kasettegeval ingehangen die het wel op 2 kanalen doet, lekker ouderwets met druktoetsen een draaiknopjes voor de tuning.
Is er tenminste nog iets getuned aan de auto…
De motor heeft dus orig 44.000 km gedraaid en de riem is 6 jaar geleden vervangen bij 37000 km.
Ik was wel een beetje zenuwachtig en voorzichtig omdat de T.H.T van de riem al verstreken was.
Voordat ze voor de RDW en APK gaat dan moet de nokkenasriem wel vervangen zijn…
MORGEN , FOTO`S!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: Hij is er dan eindelijk, de diesel met 44.000km!!!
Maurice van Mourik schreef:
MORGEN , FOTO`S!!!
ik was al bang
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Mooi man dat je um toch gekocht hebt!!
Die hele motor moet maar eens een flinke onderhoudsbeurt hebben.
In ieder geval distriebutieriem met spanrol, looprol en waterpomp. Verder olie en filters. Dan ben je al een heel eind.
Oh ja, dieselretourslangetjes tussen de verstuivers in. Die gaan vooral stuk van stilstaan.
Test
Re: Hij is er dan eindelijk, de diesel met 44.000km!!!
McDean schreef:Maurice van Mourik schreef:
MORGEN , FOTO`S!!!
ik was al bang
Ga je mond spoelen
Test
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Moet eerst nog even kijken wat alles bij elkaar gaat kosten, de bpm valt mij ook enorm tegen, maarliefst 300 euro voor zo`n autootje!
Dan zal de rekening met de sapjes, waterpomp en distr.riem ook wel zoiets kosten denk ik…
De planning is dat als alles meezit, dat het autootje 17 november zijn visaclub-doop heeft.