Hallo iedereen,
Ik heb afgelopen week nu 4 keer gehad dat de motor niet wilde aanslaan na even stil gestaan te hebben. Het LIJKT erop dat wanneer ik de auto een uur laat staan, het probleem over is.
Het is telkens na een wat langere rit, waarbij de motor goed warm is geworden. Als ik een kort ritje (waarbij je normaal de fiets zou pakken) maak, dan is er niets aan de hand.
Het kan opzich niet aan de bypass (die ik verwijderd heb) liggen, want dan slaat ie slecht aan of na wat doorstarten pas. Nu slaat de motor ook niet aan na een minuut startpogingen.
Benzine zie ik trouwens wel borrelen tijdens startpogingen.
Ik heb geen idee waar ik het in moet zoeken, met die ... benzineprutmotoren.
Tips zijn welkom!
Nog een keer voor de duidelijkheid: Het gaat om de 105 pk 1600 multipoint motor!
Vriendelijke groet,
Jan Drenth
Ehm, het is nu helemaal gebeurd. Onderweg in Zwolle viel de wagen tijdens het rijden zelfs uit en werd daarna niet weer wakker. De ANWB heeft me afgesleept tot aan ons huis, dat is zeker 10 kilometer! Service hoor.
Hij vermoedde dat het de onstekingsmodule was, maar had geen module bij zich om te vervangen.
Morgen of maandag maar eens zien of ik een andere module kan monteren en hopen dat dat het probleem is.
/me loves diesel!
Gooi de bx dan op de sloop en ga diesel rijden?
Jan, volgensmij moet je er inderdaad maar gewoon een dieseltje inhangen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Bart1989 schreef:Gooi de bx dan op de sloop en ga diesel rijden?
Heb je skype? Voer dan eens in: (fubar) ...
Een autootje met nog geen ton in 21 jaar op de sloop gooien…
Neehoor, dat wat pytrik zegt staat al in de planning, nu alleen nog even zien hoe wat waar en wanneer.
Maar daarom moet ie het tot die tijd wel doen, anders heb ik er niets aan. Eerst maar een andere module en dan verder kijken.
Groeten,
Jan
Pff, andere module erop, niet aanslaan. Andere bobine erop, niet aanslaan. Boel terug zetten waarbij 1 contact dat naar de bobine gaat per ongeluk sluiting maakt, starten lopen. Stukje gereden om de accu op te laden, voor de deur uitgezet en weer starten: starten en lopen.
Verdorie, wat kan het nu zijn? Ik geloof absoluut niet dat het over is, eigenlijk durf ik em helemaal niet op langere ritten meer mee te nemen op die manier. ;(
Draadbreuk?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Zoiets ooit gehad met een R16 , was een scheur in de benzineopvoerslang in de binnenkant van een bochtje
In het begin temperatuurgevoelig, kwartiertje wachten rijden, later helemaal niks meer, door rondsleutelen slang iets verschoven en weer tijdje OK, paar dagen later weer hetzelfde geklooi
Door de scheur zuigt ie lucht aan en krijgt nog maar een beetje benzine
‘t mistig buiten, licht zou de felle kou mijn teer gestel bederven
henkpol schreef:Zoiets ooit gehad met een R16 , was een scheur in de benzineopvoerslang in de binnenkant van een bochtje
In het begin temperatuurgevoelig, kwartiertje wachten rijden, later helemaal niks meer, door rondsleutelen slang iets verschoven en weer tijdje OK, paar dagen later weer hetzelfde geklooiDoor de scheur zuigt ie lucht aan en krijgt nog maar een beetje benzine
Ja, dat idee had ik ook al, vooral ook omdat ie erg borrelt in het filtertje. Maar de wegenwachter heeft geprobeerd en er was absoluut geen vonk. Dus dat sluit benzine eigenlijk uit, tenminste, gedeeltelijk.
als je nou al die dingen van de ontsteking loopt te vernieuwen kijk je dan uberhaubt wel of je een vonk krijgt? Het kunnen net zo goed 2 problemen zijn?!
Chinco schreef:henkpol schreef:Zoiets ooit gehad met een R16 , was een scheur in de benzineopvoerslang in de binnenkant van een bochtje
In het begin temperatuurgevoelig, kwartiertje wachten rijden, later helemaal niks meer, door rondsleutelen slang iets verschoven en weer tijdje OK, paar dagen later weer hetzelfde geklooiDoor de scheur zuigt ie lucht aan en krijgt nog maar een beetje benzine
Ja, dat idee had ik ook al, vooral ook omdat ie erg borrelt in het filtertje. Maar de wegenwachter heeft geprobeerd en er was absoluut geen vonk. Dus dat sluit benzine eigenlijk uit, tenminste, gedeeltelijk.
Dat klinkt als een slecht relais wat de ontsteking voedt. Er zitten er 2, als het goed is. Als die uitvallen doet niets het meer. Ik dacht dat die in dat lullige zakje zitten bij de rechter veerpoot.
Ich bin ein Breaker
Heb je ook gekeken of de massadraad van de bobine/ ontstekingsmoduul nog goed contact maakt met het frame en -pool van de accu.
Die was bij mij ook heel slecht, stukje schuurpapier deed wonderen.
Groet Erwin
Ride to live, live to ride
Jdt schreef:als je nou al die dingen van de ontsteking loopt te vernieuwen kijk je dan uberhaubt wel of je een vonk krijgt? Het kunnen net zo goed 2 problemen zijn?!
Ehm, mea culpa… ops: Maar het was LAAAAAAT gisteravond na een lange dag, dus ik was niet echt fris oid. Dan hadden we wel meer geweten, opzich. Ik bedoel, als we dat gedaan hadden.
Er staat in ieder geval spanning op de 4 stekkers van de bobine, maar ik kan me voorstellen dat dat niet alles zegt.
2 dingen tegelijkertijd heb ik ook al heel vluchtig aan gedacht, maar niets mee gedaan.
Tot slot weet ik niets over het massacontact, ik heb de boel aan het schutbord laten zitten tijdens het testen.
Allemaal tips die maandag uitgeprobeerd gaan worden als ie het weer begeeft. Ik ga iig ook een bus met bevriezer oid in de auto gooien, kan ik dingen afkoelen en kijken of het daar aan ligt. Bedankt voor de tips!