6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 

27-mc bakkie in mijn Eend
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 07 februari 2005 11:06 PM
  [ # 76 ]

En heb je hem al geprobeerd???
Doet ie t?

Mvg Joost

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 07 februari 2005 11:21 PM
  [ # 77 ]

Nog niet, ik wil em eerst afstellen, dat heeft de vorige eigenaar n.l. nooit gedaan.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 februari 2005 11:32 PM
  [ # 78 ]

Oke.. ook al had de vorige eigenaar het wel gedaan!!!
Dan nog moet je een antenne opnieuw afstellen.
Maar bij mij in de praktijk leerde met die antenne dat ik aan de waarde’s weinig kon veranderen.. of ik de antenne nou meer uit of in schoof.. bleef bijna het zelfde.

Mvg Joost

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 februari 2005 11:33 PM
  [ # 79 ]

Ja, maar had jij dezelfde 27-mc bak en dezelfde antenne ? Wink

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 februari 2005 12:33 AM
  [ # 80 ]

jah wel dezelfde antenne. Niet dezelfde bak!
Ik weet niet of het echt met mekaar samen hangt.
Ik weet alleen dat ik aan die antenne weinig bij kon regelen.
Maar ja zoals ik al eerder zei heeft het ook met de massa te maken.
Ik heb op mijn kamer een magneet voet antenne gehad, die dus eigenlijk voor op een auto bedoeld was.
Om dan de beste massa te krijgen gebruikte ik een oude schijfrem.
Dat werkte het beste.
Maar mischien dat jij hem wel afgeregeld krijgt.
Bij mij bleef die op een bepaalde waarde.
Ik zal trouwens een swr meter voor je meenemen. Kan je hem op de meeting afregelen!

mvg Joost

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 08 februari 2005 12:51 AM
  [ # 81 ]

Zeer graag ! Ik denk dat ik de Aarde wel okee zal hebben Wink

Profiel  

arhnic
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 08 februari 2005 04:09 AM
  [ # 82 ]

lelijke eend toetste

Zeer graag ! Ik denk dat ik de Aarde wel okee zal hebben

Helaas kan ik je niet feliciteren met de getoonde antenne.Ik kan deze niet anders kwalificeren als “speelgoed” en als het ook als zodanig gebruikt word dan wens ik je er veel plezier mee. Heb er verder geen hoge verwachtingen van want dan zal je van een koude kermis thuiskomen.

Indien je er serieus plezier van wil hebben adviseer ik toch een andere optie en dat is een vaste antennevoet die galvanisch verbonden is met de carrosserie omdat de massa van de auto functioneert als tegencompensatie en derhalve het gemis aan lengte van de antenne moet compenseren.
Ik wil het allemaal niet te technisch maken hier op het forum omdat ik dan het doel voorbij schiet.

Getoonde antenne kan niet voldoen omdat de lengte véééle malen te kort is. Je zender ziet het liefst een lengte van 5½ meter (halve golflengte) of een variant daarvan. Daar kan je niet mee rijden uiteraard en ook een ¼golf (2.74) is niet erg praktisch in het verkeer.
Je wilt er immers niet uitzien als een trolleybus?
Om dat gebrek aan lengte te compenseren wordt er een spoel toegevoegd die dat gebrek moet opheffen. Daardoor is het mogelijk om met kortere antennes te “werken” Deze spoel zit meestal in de voet verwerkt bij magneetantennes en bij antennes op een vast gemonteerde voet om de “straler” heen gewikkeld z.g.helical principe. Deze antennes hebben meestal een lengte van minimaal 1.25 meter en is al een stuk meer handelbaar.
Er zijn ook “verkortte” uitvoeringen maar dan praten we over een lengte van nog steeds zo’n 50 cm.
De resultaten van deze korte antennes zijn niet best.
De getoonde antenne is met zijn 31 cm dus speelgoed te noemen en zijn uitsluitend bedoeld om op zeer korte afstand tussen twee bij elkaar rijdende voertuigen te communiceren. B.v.op vakantie met meerder auto’s. Maar ga niet te ver uit elkaar want dan is het contakt weg.
Deze antenne moet je dan ook uitsluitend op je motorkap of achterklep zetten als je even een verbinding wilt hebben met andere voitures in de buurt. Wil je echter betere afstanden scoren en b.v.vossenjagen dan moet je overwegen om een vaste voet te monteren omdat je geen stalen dak hebt. Daar kan je experimenteren met verschillende lengte antennes.
Plaatje monteren en daar de magneet op is vrij zinloos want de antenne wil “massa” onder zich zien. Dat was het effe avec des citramitiés

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 08 februari 2005 09:46 AM
  [ # 83 ]

Ik wil nog ff inhaken op dat 100 watt verhaal…
Als je 100 watt (als je dat al haalt) in een waardeloze antenne pomp die op de achterbank ligt en dus een staandegolf verhouding heet van 1 op een emmer.
Is het PANG einde eindtrap

Ik had wel vroeger 100 watt in mn datsun!  lachen met vossen want ze vonden me nooit…
Als ik er dan eentje uitzette waren ze er in 5 minuten

Ik had een bak van 2,2 watt (mrf237)
Daarachter een linear van 40 watt (die gaf dus 10 watt)
Daarachter weer en Bremi van 100 watt ( die gaf met 10 watt in ook echt 100 watt)

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 08 februari 2005 08:15 PM
  [ # 84 ]
arhnic schreef:

lelijke eend toetste

Zeer graag ! Ik denk dat ik de Aarde wel okee zal hebben

Helaas kan ik je niet feliciteren met de getoonde antenne.Ik kan deze niet anders kwalificeren als “speelgoed” en als het ook als zodanig gebruikt word dan wens ik je er veel plezier mee. Heb er verder geen hoge verwachtingen van want dan zal je van een koude kermis thuiskomen. (knip)

Nou, een lange antenne vindt ik niet erg hoor, mits ik deze maar op 1 of andere manier in kan klappen of krom kan buigen zodat de Eend in de garage kan. En dan bedoel ik dus tijdelijk he !

Maar wat zou het ontvangstbereik in meters zijn ongeveer wanneer ik ervoor zorg dat er een plaatje staal van 2 mm dik onder komt welke galvanisch verbonden is met de koets ?

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 08 februari 2005 08:19 PM
  [ # 85 ]

[gokmode]2000meter?[/gokmode]

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 08 februari 2005 08:22 PM
  [ # 86 ]

2000 meter vindt ik nog wel genoeg denk ik. Ik hoop dat je goed gokt ...

Misschien dat ik eerst deze antenne gebruik en als ik het te weinig vindt er wel een langere op zet.

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 09 februari 2005 01:25 AM
  [ # 87 ]

Ik zou zeggen installeer de hele zooi eens en zet de antenne voor op de motorkap en maak eens een proefrit.

Of nog simpeler sluit het geheel thuis eens aan en kijk eens of je iets ontvangt en vraag dan waar die ander ongeveer zit. Op deze manier weet ik dat ik 2km goed bereik heb en dat 3 a 4 km moeilijk te ontvangen is, maar net te doen met veel gekraak. Wink

Bij ons in de buurt is het elke vrijdag en zondag kienen op de bak. Dus dan is heel het dorp in de lucht. En als je dan ook nog via via wat mensen kent die je wat info kunnen geven en ff helpen testen. Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 februari 2005 01:29 AM
  [ # 88 ]
punky schreef:

Bij ons in de buurt is het elke vrijdag en zondag kienen op de bak. Dus dan is heel het dorp in de lucht. En als je dan ook nog via via wat mensen kent die je wat info kunnen geven en ff helpen testen. Wink

Ben jaloers. Bij mij is het gewoon dood op de bak. Maar dat is al 4 jaar zo.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 09 februari 2005 01:37 AM
  [ # 89 ]

Ik zal m’n Eend eens naar binnen rijden dan Wink

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 09 februari 2005 01:40 AM
  [ # 90 ]
NoisemakeR schreef:
punky schreef:

Ben jaloers. Bij mij is het gewoon dood op de bak. Maar dat is al 4 jaar zo.

Heb je hem wel aangesloten??? Wink  Laughing
Je moet ook wel de zendtijden weten en het juiste kanaal, anders is het hier ook een doodseboel. Heel af en toe kan ik dan eens een vrachtwagen ontvangen die langskomt. Ik woon aan de snelweg namelijk. Rolling Eyes

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook