1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Mijn koplampen zwaksterkzwaksterkzwak…
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 28 oktober 2007 10:04 AM

Mensen,

Als de motor stationair draait (2CV6 uit 1978 met nieuwe dynamo) en de koplampen staan aan, zie ik de lichtopbrengst fluctueren. Het is niet veel maar wel zichtbaar, wat klopt daar niet?

Het gaat zwaksterkzwaksterkzwaksterk (ongeveer het tempo zoals je het hier leest) en als ik gas geef gaat het sneller.

Ik hoor het graag van jullie i.v.m. RDW-keuring donderdag aanstaande.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 oktober 2007 06:29 PM
  [ # 1 ]

Het is een beetje een gok, want ik ben geen electroman, maar test eens hoe je spanningsregelaar is en hoe strak je dynamoriem staat (strak genoeg om niet door te slippen).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 28 oktober 2007 06:37 PM
  [ # 2 ]

Ik zou eerst eens gaan meten aan de accu.

Jeroen

Profiel  
 
hanzelam
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-11-2006

Gepost: 28 oktober 2007 10:08 PM
  [ # 3 ]

Heb zelf ook een electronische spanningsregelaar en t zelfde “probleem”.
Ik houd t topic bij,ben benieuwd of iemand een juiste oplossing heeft en/of weet Wink

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 28 oktober 2007 10:17 PM
  [ # 4 ]
hanzelam schreef:

Heb zelf ook een electronische spanningsregelaar en t zelfde “probleem”.
Ik houd t topic bij,ben benieuwd of iemand een juiste oplossing heeft en/of weet Wink

Ik heb het ook met m’n GS. Waterman had het ook, maar heeft het kennelijk opgelost. Mij was nog niet helemaal duidelijk hoe, maar daar was nog niet op geantwoord.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2007 10:24 PM
  [ # 5 ]
mkatgert schreef:
hanzelam schreef:

Heb zelf ook een electronische spanningsregelaar en t zelfde “probleem”.
Ik houd t topic bij,ben benieuwd of iemand een juiste oplossing heeft en/of weet Wink

Ik heb het ook met m’n GS. Waterman had het ook, maar heeft het kennelijk opgelost. Mij was nog niet helemaal duidelijk hoe, maar daar was nog niet op geantwoord.

Is niet moeilijk: De draad die van het contactslot naar de spanningsregelaar, daar moet je een relais tussen zetten.  Bij mijn GS heb ik dus een relais tussen de gele draad die naar de spanningsregelaar gaat gezet. Het relais word geschakeld door het concactslot.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 28 oktober 2007 10:41 PM
  [ # 6 ]

Hier het schema zoals Waterman dat toegepast heeft.

Profiel  
 
hanzelam
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-11-2006

Gepost: 29 oktober 2007 12:16 AM
  [ # 7 ]

Duidelijk,hartelijk dank Exclamation

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 oktober 2007 11:18 AM
  [ # 8 ]

HEJ! Leuk! Komt MIJN plaatje weer boven!

Sterkte mannen. Bij mij was het over na een revisie van de dynamo en een nieuwe regelaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 oktober 2007 11:29 AM
  [ # 9 ]
bogaard77 schreef:

HEJ! Leuk! Komt MIJN plaatje weer boven!

Sterkte mannen. Bij mij was het over na een revisie van de dynamo en een nieuwe regelaar.

Bij mij had een nieuwe regelaar geen zin. Jouw relais-truc loste het probleem uiteindelijk perfect op! Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 29 oktober 2007 09:12 PM
  [ # 10 ]
bogaard77 schreef:

HEJ! Leuk! Komt MIJN plaatje weer boven!

Sterkte mannen. Bij mij was het over na een revisie van de dynamo en een nieuwe regelaar.

Duidelijk schema,maar nu wil ik wel begrijpen waarom dat helpt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 30 oktober 2007 09:36 AM
  [ # 11 ]

Oow… spannend! Ik kan dit soort schema’s helemaal niet lezen… maar me andere eend heeft het niet dus ik zal eens beginnen met de regelaar over te zetten, kijken of dat soelaas biedt. Dankjewel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 oktober 2007 11:14 AM
  [ # 12 ]
Egbert schreef:
bogaard77 schreef:

HEJ! Leuk! Komt MIJN plaatje weer boven!

Sterkte mannen. Bij mij was het over na een revisie van de dynamo en een nieuwe regelaar.

Duidelijk schema,maar nu wil ik wel begrijpen waarom dat helpt.

De regelaar ‘ziet’ nu de echte accuspanning en niet de spanning via het contactslot wat door het aan en uitschakelen van verbruikers fluctuaties doorgeeft aan de regelaar.

De nette accuspanning vlakt die pieken meer af. Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 oktober 2007 09:58 PM
  [ # 13 ]
bogaard77 schreef:

De nette accuspanning vlakt die pieken meer af. Cool

Dank.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
palm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 24 november 2008 11:19 PM
  [ # 14 ]

Mooi dat die ‘oude’ topics bewaard blijven. Ik heb de relais oplossing voor mijn cx (77 pallas) gebruikt en inderdaad het licht flikkert niet meer. Maar het is wel zo dat de laadspanning meter in het dashboard soms helemaal omhoog schiet. De lichten gaan dan ook feller branden. Het lijkt me niet dat dat komt omdat ik de zaak verkeerd aangesloten heb. Maar wat het wel is weet ik ook nog niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 november 2008 11:38 PM
  [ # 15 ]
palm schreef:

Maar het is wel zo dat de laadspanning meter in het dashboard soms helemaal omhoog schiet. De lichten gaan dan ook feller branden. Het lijkt me niet dat dat komt omdat ik de zaak verkeerd aangesloten heb. Maar wat het wel is weet ik ook nog niet.

Een brakke spanningsregelaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook