2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Injectierubber….
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2007 11:41 PM
  [ # 16 ]
robie schreef:

Of je kan ook gewoon die dunne gebruiken.
Die leverde citroen nl ook. Rubber heeft nu eenmaal
de onhebbelijkke gewoonte om te zwellen in benzine.

Maar zou je denken dat het rubbertje zó veel zou opzwellen?
Overigens heb ik in mijn eigen auto’s ook gewoon die dunne rubbers gebruikt, en dat werkt nog steeds prima…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 28 oktober 2007 11:46 PM
  [ # 17 ]

Misschien moet je er eens eentje loshalen om te kijken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2007 11:47 PM
  [ # 18 ]
robie schreef:

Misschien moet je er eens eentje loshalen om te kijken.

Tsja… die auto heb ik (gelukkig) verkocht… Maar als ik em weer een terugkrijg voor een beurtje zal ik dat zeker eens doen! Ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 29 oktober 2007 12:15 AM
  [ # 19 ]

 


Het verschil is toch wel erg groot .

Ofwel een van 8 mm of twee van 4 mm .

Als laatste optie de oude terug gebruiken .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 29 oktober 2007 02:06 AM
  [ # 20 ]
waterman771 schreef:
The Hans Identity schreef:
bxsport schreef:

yuri kan jij de jouwe eens opmeten en kjiken of het klopt?

als je nou de eerste reactie op je post naleest, dan zie je dat er wel heel stellig in word gezegt dat die hetzelfde is als in de DS injection… kan zijn dat ik niet goed kan lezen hoor, maargoed Confused

Best Hans,

Volgens mij moet JIJ hier even buiten blijven. Je toon staat me ook niet echt aan Confused Duidelijk Confused:

las mn post even na en die had inderdaad niet de toon die ik had bedoelt, mijn nederige excuses Smile

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 29 oktober 2007 09:16 AM
  [ # 21 ]
robie schreef:

Of je kan ook gewoon die dunne gebruiken.
Die leverde citroen nl ook. Rubber heeft nu eenmaal
de onhebbelijkke gewoonte om te zwellen in benzine.

Er zijn wel veel verschillende soorten rubber , met verschillende eigenschappen ;

of bestand tegen olie , of benzine en of hogere temperaturen ( VITON )en dan heb je nog verschillende hardheden ( CHORE) .

En dan gaat natuurlijk de prijs lineair mee omhoog met de kwaliteit Wink

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 01 november 2007 12:33 PM
  [ # 22 ]

Er komt maar geen einde aan deze zoektocht ;

Via een Amerikaan de referentienummers gekregen , hij kan ze bij WURTH bestellen , nou in Belgie lekker niet Mad

nu heb ik een BOCH nummer 1 280 206 703 , kunnen ze mij van alle kanten aanleveren in prijzen varierend van 12 € per stuk tot 0.94 € .......

Maar het zijn allemaal de dunne varianten ( 4mm hoog ) Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Van Tom Verheyden in Belgie dan toch de bevestiging gehad dat er altijd dikke rubbers waren .

Ik dacht al stilaan dat we met een uitzonderlijk exemplaar te doen hadden .

Dus wij zoeken nog de onderste rubber ( 8mm hoog ) die op een BOCH injecteur 0280 150 043 past .

Blijkbaar kan de huidige BOCH verdeler via zijn digitale cataloog geen link leggen tussen een injecteur en zijn rubber Surprisedops:  Surprisedops:


Wordt vervolgd Rolling Eyes

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 november 2007 10:02 PM
  [ # 23 ]

bon blijkbaar moeten er volgens sm specialist Bagnole te Echt toch de dunne rubbers in de injectoren zitten…. te koop bij Volkswagen want deze zitten ook in een kever en deze kosten 1,2 euro voor 6 rubbers… we zijn er dus uit…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook